Muffmull Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Beviset: Online poker är riggat: http://www.billrini.com/index.php/2004/11/30/proof-that-online-poker-is-rigged Citera
Sagge Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Beviset: Online poker är riggat: http://www.billrini.com/index.php/2004/11/30/proof-that-online-poker-is-rigged Undrar hur många gånger denna är postad i tråden och hur många gånger har någon kommenterat att den redan är postad i tråden? Men här kommer det en gång til: Den är gammal. Jag tror denna postades i denna tråd första gången på hösten 1976..... Citera
elvis77 Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Hel-Gul så du är en vinnande spelare? jag är tveksam. Skulle vilja att en vinnande spelare kom fram och sa det var riggat. Det skulle vara ganska intressant. Det är riggat, och ja jag ligger mellan $3000-$7000 /mån. Försökte trots det att sluta spela online för några månader sedan och tog ut nästan allt från nätet. Sen råkade jag vinna 2 multis på en vecka och så var man tillbaka. Jag har en ganska intressant statistik på gång sedan jag gick över till NL från FL. Alla potter där Jag eller motspelaren är all in innan rivern så räknar jag ut min % vinst enligt pokerstove ( ex: all in pre, $1000 i potten och jag är 60/40 favorit så vinner jag $600 i snitt). Jag gör en graf enligt snitt vinsten och en över den verkliga vinsten. Även om jag än så länge bara har några hundra datapunkter så börjar grafen bli väldigt talande, snittgrafen går med en brant fin backe uppåt medans den verkliga har riktiga downswings men inga uppswings. just nu skiljer det c:a 5ggr i resultat. Återkommer med denna när jag börjar komma upp i 1000 datapunkter. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Den är gammal. Jag tror denna postades i denna tråd första gången på hösten 1976..... Men vänta... då fanns ju inte ens internet... RIGG!!!!!!!!!!!! Citera
cheunce Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Satt i knät på lol...var det - det bästa skämtet o förolämpningen du kunde komma på din lilla nolla. eller du kanske e gay...man vet uju aldrig...får passa mig med uttalanden då.... Men snälla du, du e fan mer korkad änn jag trodde. Är du helt hundra att du inte är född 1988? Sen bör du nog ta och jobba med din homofobi eftersom det värsta i din värd verkar vara att någon är gay? Jag börjar snart hålla med Svinto att du är ett pucko. För kan man inte diskutera utan att ta till personangrepp och nedsättande ord så är man fan ett pucko imho. Sen är det väldigt sannolikt att det finns homosexuella pokerspelare här på forumet och jag tror inte de uppskattar ditt ordval. Sen klagar du på att svinto gör påhopp på dig medans det du själv skriver är ironi. Du har inte funderat på att det svinto skriver är ironiskt och "flaim bait" för att du ska tända till. Vill du slippa bli indragen i denna diskution hela tiden så är det bara att sluta skriva i den. Att klaga på att folkhela tiden drar in dig i diskutionen är ju bara löjligt eftersom du fortsätter skriva hur fel andra har och att de inte förstår att sidorna är riggade. Fjant...Det e lätt o vara stöddig online svinto. Fortsätt kalla mig pucko, jävla fjortis... Tack o hej, fortsätt med dina påhoppningar, skulle vara trevligt o se om du är lika tuff i verkligheten. Sen att hota någon är inte något som ökar din trovärdighet och gör att folk tar åt sig dina argument. Mer tvärt om. Ta inte detta som personangrepp eller påhopp utan som konstruktiv kritik. Jag har absolut inget emot att du tror att sidorna är riggade, men jag förstår inte hur man då kan fortsätta spela. Följande här är inte riktat personligt till Eddie88!!!!! Sen väntar jag fortfarande på att någon som är helt övertygad på riggning visar någon form av bevis på att fördelningen är felaktig. De som inte tror på riggning har flera gånger visat upp egen statestik på att fördelningen ser korrekt ut. Kom igen, övertyga oss att vi har fel med statestik. Era tomma ord ger inget till diskutionen och era konspiratoriska tankar om att de skulle tjäna massor av pengar på rigg är inga bevis. Jag förstår inte hur ni vågar ha era pengar på banken eftersom de kan tjäna jättebelopp på att sno ett par öre i månaden från era konto. Detta har gjorts av personer i verkligheten men det har inte varit sanktionerat av banken. Men enligt vissa personers tankar här så borde ju alla banker göra det per automatik eftersom de kan tjäna 100% mer. Citera
Nidson Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 elvis77, vad nickar du på B2B? Citera
elvis77 Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 elvis77, vad nickar du på B2B? Eftersom jag antar att många här tycker att jag är en idiot så föredrar jag att hålla mina nick utanför diskusionen. Om jag angav mitt nick skulle många veta vem jag är IRL och det avstår jag ifrån. Citera
Hjort Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det är riggat, och ja jag ligger mellan $3000-$7000 /mån. Och hur mycket skulle du vinna origgat? FWIW så tror jag att du är kompetent spelare men clueless när det gäller riggningssnacket. Citera
Nidson Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Hur fungerar riggen mer exakt elvis77? Får olika spelare mer eller mindre rigg mot sig? Säg att riggen kan ha ett värde mellan 1 och 10 där 1 betyder att man har riggen maximalt mot sig och 10 att man har riggen maximalt med sig? För du notes över uppskattade riggvärden hos de andra spelarna? Om du inte gör det så borde du helt klart börja med det, din månadsinkomst kan säkert komma upp i $10000 om du håller dig borta från stora potter mot motståndare med riggfaktor 5 och över. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 något om datapunkter I förra veckan snittade jag över 50bb/100h på flera tusen händer (tror inte jag fick en endaste bad beat när jag var allin). Troligtvis har de riggat de så att jag fick de uppswings som du saknar, och du fick mina downswings... Citera
cheunce Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 något om datapunkter I förra veckan snittade jag över 50bb/100h på flera tusen händer (tror inte jag fick en endaste bad beat när jag var allin). Troligtvis har de riggat de så att jag fick de uppswings som du saknar, och du fick mina downswings... Men du har ju KITT som kan tipsa om hur du ska spela. Måste räknas som fusk Citera
Svinto Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Sen väntar jag fortfarande på att någon som är helt övertygad på riggning visar någon form av bevis på att fördelningen är felaktig. Jag väntar på att någon läs- och skrivkunnig i rigglaget öht försöker argumentera för varför t.ex party poker skulle vilja rigga spelet. Inte bara samma gamla "på nätet får någon KK 95% av gångerna jag har QQ men aldrig live" eller lite nyare ":) lollollheheh rakade siterna vija potterna spelar högre ahjhaha shitstor roake man vill ha pengar lol" Citera
elvis77 Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det är riggat, och ja jag ligger mellan $3000-$7000 /mån. Och hur mycket skulle du vinna origgat? C:a 5ggr mer skulle jag tippa på. FWIW så tror jag att du är kompetent spelare men clueless när det gäller riggningssnacket. Vad är det för fel på det test jag håller på med just nu ? Om det fortsätter att vara samma faktor mellan kurvorna tycker inte du att det skulle vara väldigt märkligt? Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Sen väntar jag fortfarande på att någon som är helt övertygad på riggning visar någon form av bevis på att fördelningen är felaktig. Jag väntar på att någon läs- och skrivkunnig i rigglaget öht försöker argumentera för varför t.ex party poker skulle vilja rigga spelet. Inte bara samma gamla "på nätet får någon KK 95% av gångerna jag har QQ men aldrig live" eller lite nyare ":) lollollheheh rakade siterna vija potterna spelar högre ahjhaha shitstor roake man vill ha pengar lol" Trillade nästan av stolen av skratt... Citera
Nidson Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det är riggat, och ja jag ligger mellan $3000-$7000 /mån. Och hur mycket skulle du vinna origgat? C:a 5ggr mer skulle jag tippa på. Hur stor vinst skulle detta innebära i bb/100? Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det är riggat, och ja jag ligger mellan $3000-$7000 /mån. Och hur mycket skulle du vinna origgat? C:a 5ggr mer skulle jag tippa på. Så jag skulle alltså kunna snitta 80bb/100händer utan rigg? Skulle kanske börja lira mer lajv... FWIW så tror jag att du är kompetent spelare men clueless när det gäller riggningssnacket. Vad är det för fel på det test jag håller på med just nu ? Om det fortsätter att vara samma faktor mellan kurvorna tycker inte du att det skulle vara väldigt märkligt? Ja om du skaffar ett tillräckligt stort underlag så... det märkliga är bara att ingen annan som för statistik över sina händer hittar samma mönster, eller att iTech's rapport motsäger din tes helt och hållet. Vet inte om du har riktig koll på hur stor varians du egentligen kan ha utan att det stämmer överens med en teoretisk snittkurva. Igår när jag gick runt med bäbisen i famnen så hittade jag en tärning på köksbordet som jag började rulla lite med. Bäbisen tyckte tydligen det var det mest spännande som hänt sedan högertrafikreformen, så jag fortsatte rulla tärningen. Efter uppskattningsvis 8-10 rullningar hade jag fortfarande inte slagit en trea så jag började räkna. 28 slag senare slog jag en trea. 16 slag senare hade jag fortfarande inte slagit en ny trea, sedan tyckte bäbisen att det var det mest ointressanta som hänt sedan högertrafikreformen, så då fick vi byta lek. Var tärningen riggad? Nä, inte så vetenskapligt, och mitt enda vittne kommer troligen inte ihåg händelsen när hon kan börja prata. Men du behöver ett grymt stort sample innan du kan ens ana ett mönster som stämmer någorlunda överens med det teorietiska snittet, OCH då ska du kunna jämföra det med andra som har liknande statistik som pekar åt ett annat håll. Citera
Hjort Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Vad är det för fel på det test jag håller på med just nu ? Om det fortsätter att vara samma faktor mellan kurvorna tycker inte du att det skulle vara väldigt märkligt? Jag har ingen aning och har inga planer på att utforma ett ordentligt test för att testa någon form av riggning eftersom det innebär jobb och inte intresserar mig. Kommer faktiskt inte ihåg exakt varför jag taggat dig som statistiskt inkompetent, men det har lite med sådana saker som din uppskattning av win-rate att göra iallafall. Myssion: Det vore bra om du kunde hålla dig från att tillföra en massa oljud till en tråd som redan är djupt förvirrad. Om vi nu ändå ska lägga tid på att diskutera eländet är det bättre att det görs seriösare än "Men det är (inte) riggat ditt pucko!" Citera
Ving Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Nu har jag varit tyst i den här tråden i några månader men dags för en comeback. Jag håller också på och samlar statistik. Tidigare var jag usel på att spara HH:s men där har jag skärpt till mig. Min teori är att favoriten aldrig är så stor favorit som han borde vara. Detta medför givetvis att underdoggen har större chans att dra ut. Anledningen till detta kan man spekulera i men sajterna tjänar ju onekligen på att behålla pengarna snurrande så länge som möjligt i systemet. Oftast är det fisken som jagar drag medan favoriten sitter med stålet. Att då ge fisken en ökad chans att dra ut får pengarna att fortsätta snurra. Jag tror inte en sekund på att någon person har mer rigg än någon annan utan det handlar bara om att den som ligger efter har ökad chans att träffa. Om det egentligen skulle vara 60/40% inför rivern är det i själva verket kanske bara 55/45%. (Siffror tagna ur luften.) Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Det vore bra om du kunde hålla dig från att tillföra en massa oljud till en tråd som redan är djupt förvirrad. Om vi nu ändå ska lägga tid på att diskutera eländet är det bättre att det görs seriösare än "Men det är (inte) riggat ditt pucko!" Exakt vilket oljud är det du syftar på?? Citera
gdaily Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 bäbis-skrik antar jag Jag gillade liknelsen, och framför allt "vittnet"... Citera
crillux Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Frågan kvarstår dock till trådens alla konspirationsteoretiker: Varför fortsätter ni att spela om ni är så övertygade om att det inte går ärligt till? Elvis77 får väl anses vara undantagen från frågan då ett statistiskt test (jag emotser resultatet) tydligen är under utformning. Citera
Svinto Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Anledningen till detta kan man spekulera i men sajterna tjänar ju onekligen på att behålla pengarna snurrande så länge som möjligt i systemet. Oftast är det fisken som jagar drag medan favoriten sitter med stålet. Att då ge fisken en ökad chans att dra ut får pengarna att fortsätta snurra. Jag håller med om att den typen av rigg skulle kunna vara tänkbar. Däremot är det inte rimligt att den skulle vara utförd så att den går att upptäcka med enkla undersökningar, och det är helt absurt att påstå att man kan se den med blotta ögat. Citera
tototorsten Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Till alla er som tror att nätverken är riggade vill jag bara säga att det är dom nog inte, däremot är oftast slumpdatorn som ger ut kort trasig när jag spelar turneringar. Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Min teori är att favoriten aldrig är så stor favorit som han borde vara. Detta medför givetvis att underdoggen har större chans att dra ut. Hur ser du på iTech's rapport? Citera
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 bäbis-skrik antar jag Jag gillade liknelsen, och framför allt "vittnet"... Kanske inte den bästa liknelsen, men det är svårt att argumentera seriöst mot människor som t.ex. har ett statistiskt mastodontunderlag på 16 händer och är ultraövertygade om att det är tillräckligt för att bevisa att det är riggat (sant exempel från CardPlayer's forum). Jag vill också ha en seriös diskussion, och ibland kan ironi/sarkasm/överdrifter (om det nu var sådant som Hjort åsyftade) vara bra verktyg för att få medparten att se det orimliga i sitt eget påstående (även om man inte ska hoppas på för mycket när det gäller troende människor i olika former). Citera
Recommended Posts