Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Är lika stor sanolikhet att få AA 10 gånger i rad som att få

8s-5d 10 gånger i rad.

Jag skulle vilja påstå att kubo har rätt här. Det är inte lika hög sannolikhet. Det är HÖGRE sannolikhet att få A-A 10 ggr i rad än att få 8s-5d 10 ggr i rad.

mvh

 

Antfarmer

 

Hm.. Ja det är större chans att få AA 10 gånger i rad det är väll själv klart eftersom det finns 4st A men bara 1 8s och 1 5d. Jag tänkte fel (trött) men ni förstog iaf hur jag tänkte hoppas jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska fatta mig kort.

Som ett svar på: "vad tjänar siterna på att rigga?"

Jo, enligt min teori och vad jag, som alla andra, vet är att desto högre potterna blir desto större rake får siterna..

 

Med andra ord så tjänar siterna på om det blir många stora potter med halv-bad beats som att man förlorar på färg, stege osv.

Då får dom minst 200 % mer i rake vilket generar i större vinst för siterna..

 

Det händer så skumma saker på internet poker allt för ofta för att jag ska kunna tro att inte siterna är "riggade" eller programerade på ett speciellt sätt.

 

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Empire Poker tror jag är riggat. Tiltade bort mina insatta pengar på Expekt och var därför lite bitter när jag besökte Empire Poker Academy men det humöret lättade ju Ector upp. Ingen pokerväska vann jag men som tack för seminariet och kortleken satte jag in 50$ på Empire idag. Nu är kontot på 250$.

 

Haft osannolika utdragningar och vinster. I en SitnGo så drog jag ut AA med stege två gånger. Jag stjäl blinds hur enkelt som helt, synar jag ett pottbet med mellan par så har de försökt stjäla potten utan något på handen. Jag kan inte göra fel verkar det som, ju tomtigare spel desto mer vinster. Kanske var det Ectors tips om att bara köra in med smeten hela tiden som gjort mig till en vinnande spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag en satellit till Primas $100 000-turnering. Blindsen är 50/100. Jag sitter på BB med JTs. Alla foldar utom SB som höjer till 200. Både SB's och min stack är c:a 1500. Jag betalar 100 för att syna. Floppen kommer J 8 4 rainbow. SB bettar 100, jag höjer till 600. SB går all in och jag synar. Om jag gjorde rätt eller ej är irrelevant, det kan man diskutera i en annan tråd. SB visar i alla fall AJo, d v s samma par som jag men med bättre kicker. Turn ger inget, men rivern ger en tia. Jag vinner med tvåpar. Oj, vilken tur tänker jag! Det tänker inte den utdragne och hans polare...

 

En hetsig diskussion börjar istället om hur riggat Prima är. Man anser att Prima har sina "favoriter" som gynnas. Två spelare gör allt för att psyka mig resten av turneringen och hetsar andra spelare att höja och syna mig. Turneringen slutar för min del med att jag blir utdragen på ett liknande sätt som jag själv vann på i potten jag beskrevs inledningsvis. Lyckan hos de två hetsarna går inte att ta miste på, men tänkte de på att:

 

1. Jag hade tre outs i den första potten och det trots allt händer att man lyckas fånga en av dessa?

2. Om jag var en Primafavvo, varför blev jag själv utdragen?

 

Det verkar som att vissa tror att en site är riggad bara för att rivern i vissa fall hjälper en spelare att vinna potten. Sluta med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på nedanstående fråga/frågor?

 

På ett homegame blandas kortleken ofta av spelaren till vänster om dealern. Spelaren till höger om dealern kuperar varefter dealern endast delar ut korten. Så kallad engelsk giv.

 

Låt oss säga att vi spelar Seven Card Stud på tre personer i ett homegame. Jag får två fyror på handen och på tredje kortet ännu en fyra. Som fjärde kort får jag en sexa men konstaterar att om inte personen före mig lagt sig skulle jag fått den fjärde fyran eftersom personen efter mig får en fyra som sitt andra öppna kort.

 

Kan man anta att internetpoker fungerar på samma vis? Blandas kortleken endast en gång innan korten börjar delas ut eller kan det vara så att korten "blandas" om innan varje ny sväng med kort?

 

Om det är så att korten blandas en gång innan spelet börjar måste ju ordningen på korten ligga lagrad någonstans. Att ordningen slumpas om mitt i känns mer troligt eller vad tror ni andra?

 

Om man jämför med Texas No Limit så är det ju vid en homegame redan på förhand givet vilka kort som kommer på floppen, turn och rivern redan när kortleken är färdigblandad. Är det lika givet på internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag en satellit till Primas $100 000-turnering. Blindsen är 50/100. Jag sitter på BB med JTs. Alla foldar utom SB som höjer till 200. Både SB's och min stack är c:a 1500. Jag betalar 100 för att syna. Floppen kommer J 8 4 rainbow. SB bettar 100, jag höjer till 600. SB går all in och jag synar. Om jag gjorde rätt eller ej är irrelevant, det kan man diskutera i en annan tråd. SB visar i alla fall AJo, d v s samma par som jag men med bättre kicker. Turn ger inget, men rivern ger en tia. Jag vinner med tvåpar. Oj, vilken tur tänker jag! Det tänker inte den utdragne och hans polare...

 

En hetsig diskussion börjar istället om hur riggat Prima är. Man anser att Prima har sina "favoriter" som gynnas. Två spelare gör allt för att psyka mig resten av turneringen och hetsar andra spelare att höja och syna mig. Turneringen slutar för min del med att jag blir utdragen på ett liknande sätt som jag själv vann på i potten jag beskrevs inledningsvis. Lyckan hos de två hetsarna går inte att ta miste på, men tänkte de på att:

 

1. Jag hade tre outs i den första potten och det trots allt händer att man lyckas fånga en av dessa?

2. Om jag var en Primafavvo, varför blev jag själv utdragen?

 

Det verkar som att vissa tror att en site är riggad bara för att rivern i vissa fall hjälper en spelare att vinna potten. Sluta med det!

 

Hur hade du agerat om det hade varit ett livegame och en kille börjat tråka dig efter att du dragit ut honom. Jo, du hade tillkallat managern o sett till att han blev utslängd. Gör det nästa gång nån beter sig som en idiot i chatten ;)

 

För övrigt tror jag inte på riggning av sajter. Små "hemmaundersökningar" som folk gjort med papper o penna framför datorn tar jag inte allt för seriöst på. Ät en roofie istället och gå o lägg dig ;)

 

/TF

 

*edit* jna, andra stycket är inte riktat mot dig, bara det första ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så säker på detta med blandningen, läst i annan tråd här på forumet där någon som snackat med PokerStars support om detta lät meddela att leken blandas en gång innan given och sen är det den ordningen som gäller. Kan någon konfirmera detta?? Kan inte hitta inlägget (försökt mycket halvhjärtat).

 

Att blanda en gång borde vara det naturliga rent programmeringsmässigt också, det kostar datorkraft att blanda kortlek och att göra det inför varje kort vore resursslöseri. Å andra sidan är det ju om man ska tänka resurser ren idioti att simulera en riktig blandning över huvud taget. (dvs arrangera alla kort i slumpvis ordning i en array erl lista och sen alltid ta ett från samma håll) Varför inte bara slumpdra ett kort från de som är kvar i leken? Skulle duga för mig men jag gissar att gamla B&M-rävar inte skulle uppskatta det...

 

Flamsigt inlägg och jag bör väl tillägga att jag inte på några vis vet något säkert om hur det går till, så referera INTE till mig i ämnet tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla "bevis" för att sajter inte är riggade som visas upp i denna tråd baseras på att folk kollat miljontals starthänder.

 

Vi leker med tanken på att sajt verkligen är riggad. Hur skulle de gå tillväga?

 

Om nu leken blandas om inför varje kort vore det enkelt att lägga in en liten ökad procent för den som är underdog att vinna på rivern. Den som är underdog är oftast en ny spelare som betalar dyrt för att få in sitt drag. Synpunkter på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, Ving... Om det skulle vara fallet så borde man ju kunna upptäcka en abnormalitet i det procentuella "normalutfallet", eller? Låt oss säga att en nybörjare sitter på en sajt o enbart spelar färgdrag i hjärter. Över lååååÅÅÅååång tid så borde ju då färgen hjärter vara överrepresenterad bland de fyra färgerna om det vore så att sajten kodat att dessa drag ska gå in en stor del av tiden...

 

Är jag kanske ute o cyklar, matte o sannolikhetslära är inte min starka sida

:lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar live så ser man mycket konstiga utdragningar som om dom hände online säkert genast skulle anses som "riggade" av många.

 

 

/O

 

Bästa hittills live:

 

Brädan inför river: 6 :club: 7 :club: 8 :club: 10 :club:

 

Polare A's hand: A :club: K :heart:

 

Polare B's hand: A :heart: J :club:

 

Polare B's enda chans är 9 :club: och han vrålar: Klöver nioooo, för helveteeeee....

 

 

River 9 :club:

 

:lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, Ving... Om det skulle vara fallet så borde man ju kunna upptäcka en abnormalitet i det procentuella "normalutfallet", eller? Låt oss säga att en nybörjare sitter på en sajt o enbart spelar färgdrag i hjärter. Över lååååÅÅÅååång tid så borde ju då färgen hjärter vara överrepresenterad bland de fyra färgerna om det vore så att sajten kodat att dessa drag ska gå in en stor del av tiden...

 

Är jag kanske ute o cyklar, matte o sannolikhetslära är inte min starka sida

:lol:

 

/TF

 

Finns det statistik över vilka kort som dyker upp på rivern någonstans? Starthänder har jag sett statistik på men aldrig någon statistik över det sista kortet. Utfallet över 52 miljoner händer borde bli runt en miljon av alla 52 korten i en kortlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...