Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man spelar live så ser man mycket konstiga utdragningar som om dom hände online säkert genast skulle anses som "riggade" av många.

 

 

/O

 

Bästa hittills live:

 

Brädan inför river: 6 :club: 7 :club: 8 :club: 10 :club:

 

Polare A's hand: A :club: K :heart:

 

Polare B's hand: A :heart: J :club:

 

Polare B's enda chans är 9 :club: och han vrålar: Klöver nioooo, för helveteeeee....

 

 

River 9 :club:

 

:lol:

 

/TF

 

Exakt samma sak hände på Empire för tre timmar sedan. Empire är riggat....

 

 

.. fast det var alltså Empire Poker Tour, live alltså. Duktiga programmerare som lyckats med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det statistik över vilka kort som dyker upp på rivern någonstans? Starthänder har jag sett statistik på men aldrig någon statistik över det sista kortet. Utfallet över 52 miljoner händer borde bli runt en miljon av alla 52 korten i en kortlek.

Nåt man får komma ihåg om man ska titta på den statistiken är att om en hand går till rivern eller är beroende av vilka kort som är utdelade.

T.ex. om det är 2 eller 3 i samma färg på bordet på turn och handen går till rivern är det antagligen en förhöjd sannolikhet att esset i den färgen redan är utdelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det statistik över vilka kort som dyker upp på rivern någonstans? Starthänder har jag sett statistik på men aldrig någon statistik över det sista kortet. Utfallet över 52 miljoner händer borde bli runt en miljon av alla 52 korten i en kortlek.

Nåt man får komma ihåg om man ska titta på den statistiken är att om en hand går till rivern eller är beroende av vilka kort som är utdelade.

T.ex. om det är 2 eller 3 i samma färg på bordet på turn och handen går till rivern är det antagligen en förhöjd sannolikhet att esset i den färgen redan är utdelad.

 

Stämmer. Men sett på ett mycket långt perspektiv borde det jämna ut sig hyfsat. Finns det överhuvudtaget någon statistik förrutom starthänder att tillgå någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada :)

Var ett tag sedan jag var här, bra tycker nog vissa ;)

Spelar inte poker längre, inte online iaf. Det beror inte på hurvida jag tror onlinespel är "riggat" eller ej. Det är inte kul längre helt enkelt, plus stora svängningar jag inte kan hantera mentalt :) Okey, jag är lite konspiratorisk också.. Live spelar jag gärna med kompisar fortfarande. Nu till en rolig ("intressant"?) konversation med en bekant på msn. Jag har inte dennes namn kvar i min msn-lista men denne hade tydligen min. Vart säkert över ett år sedan jag prata över nätet med den här personen.

 

xxx@hotmail.com säger:

har du spelat poker på xxx nån gång?

 

jag säger:

japp

 

xxx@hotmail.com säger:

Ok....

 

xxx@hotmail.com säger:

vet du om "namn" brukar vara där?

 

jag säger:

eh

 

jag säger:

"namn".. lirar "han/hon" poker?

 

xxx@hotmail.com säger:

sometimes....

 

xxx@hotmail.com säger:

en gång per kvartal iaf....

 

jag säger:

hum, jag har ingen aning om "han/hon" spelar poker på xxx.. tror inte det.. inte för realmoney iaf

 

jag säger:

vad jag tror iaf.. varför undrar du?

 

xxx@hotmail.com säger:

har en kompis som jobbar som "jobbtitel" på xxx "hon/han" skulle fixa lite pengar på mitt konto

 

jag säger:

öh "fixa lite pengar"?

 

jag säger:

nu förstår jag inte..

 

jag säger:

spelar du poker "namn"?

 

xxx@hotmail.com säger:

Har bara spelat för ritkiga pengar två gånger annars kör jag bara fejkstålar

 

jag säger:

hur "fixar" man pengar?

 

xxx@hotmail.com säger:

Näää de e bara speciellt utvalda som de fixas åt

 

jag säger:

hehe signup bonus eller du får bättre kort?

 

xxx@hotmail.com säger:

fyrtal i ess varje hand

 

jag säger:

visst

 

jag säger:

men seriöst, gör "hon/han" så du blir bättre? grymt isf

 

xxx@hotmail.com säger:

Nä inte så....

 

jag säger:

men vad menar du?

 

xxx@hotmail.com säger:

top secret.....

 

jag säger:

eller hur du driver

 

jag säger:

"hon/han" kan juh inte "skänka" dig stålar..

 

xxx@hotmail.com säger:

munkavel

 

xxx@hotmail.com säger:

Godnatt!

 

jag säger:

en sak w8

 

jag säger:

alltså.. blir du favoriserad?

 

xxx@hotmail.com säger:

nope

 

jag säger:

men säg då.. bonus av nåt slag? säg nu.. du kan juh inte fråga mig om jag spelar på xxx osv och inte säga nåt mer.. iofs var det länge sedan jag var där.. men iaf. Tell me

 

xxx@hotmail.com säger:

förstår inte vad du pratar om...ska sova nu godnatt!

 

jag säger:

jahopp

 

-end of story-

 

Det här inlägget tillför inte något konstruktivt i debatten, men jag tyckte det var roligt. Hade man varit god vän med den här personen kanske man hade fått reda på något mer.. vem vet :)

 

Skulle inte förvåna mig om det var en slags "värvningskampanj" av något slag, men mystiskt var det iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på något underligt när jag lirade på Absolute Poker, förlorade en hand pot på $40 då en spelare säger att den jag förlorade mot är en Bot... den påstådda boten kallades "EMPRESS58" och jag satt vid ett annat bord med den här avändaren där den spelade väldigt underligt och endast verkade vinna stora potter. Nu kan det vara en riktig spelare men vad tror ni andra om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på något underligt när jag lirade på Absolute Poker, förlorade en hand pot på $40 då en spelare säger att den jag förlorade mot är en Bot... den påstådda boten kallades "EMPRESS58" och jag satt vid ett annat bord med den här avändaren där den spelade väldigt underligt och endast verkade vinna stora potter. Nu kan det vara en riktig spelare men vad tror ni andra om det?

 

 

Med den där bevisningen förstår jag inte varför du inte har gjort en polisanmälan... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på något underligt när jag lirade på Absolute Poker, förlorade en hand pot på $40 då en spelare säger att den jag förlorade mot är en Bot... den påstådda boten kallades "EMPRESS58" och jag satt vid ett annat bord med den här avändaren där den spelade väldigt underligt och endast verkade vinna stora potter. Nu kan det vara en riktig spelare men vad tror ni andra om det?

 

GAKAYF! (Google And Krissan Are Your Friends)

 

http://pokerforum.ca/forum/showthread.php?t=3092

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag gör mitt första inlägg på forumet...

 

Jag håller med trådskaparen fullt ut.

Samma sak hände för mig på expekt och när jag började ana "oråd" tog jag ut allt och gick över till Partypoker där samma historia upprepar sig igen...

 

Efter att ha tänkt igenom det hela ett par gånger så inser jag att anledningen till att jag tror det är riggat är av samma anledning som folk tror på horoskåp (man försöker hitta mönster som inte finns).

 

Således satte jag igång att lira igen (på expekt) och det flyter på hyffsat.

 

---------

 

Appropå MaLiik snack om bottar så är jag tämligen säker att jag lirade mot en sådan nyss. Detta var på expekt och nicket var "Pokermaskin" (ironiskt va?).

Denne spelade väldigt udda. Vet inte hur jag skall förklare det men om det finns pokerbottar så lär dom spela som denne gjorde. Kanske finns en annan tråd för denna diskussion dock.

---------

Sedan ett stort tack till Hjort som ger nyansierade och genomtänkt svar på många frågor som dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tänkt igenom det hela ett par gånger så inser jag att anledningen till att jag tror det är riggat är av samma anledning som folk tror på horoskåp (man försöker hitta mönster som inte finns).

 

Således satte jag igång att lira igen (på expekt) och det flyter på hyffsat.

Då håller du ju inte alls med trådskaparen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är kanske någon annan som utfört samma experiment, men eftersom jag är en tidspressad herre mäktar jag inte läsa hela tråden.

 

Jag sparkade igång pokertracker efter larmrapporterna om att man skulle bli tilldelad alltför många PP. Så kan vi ju inte ha det tänkte jag och synade min statistik lite mer i fogarna. Jag tog helt sonika och tittade lite på kvoten spelade händer kontra sannolikhet att få vissa kombinationer tilldelade. Utan att gå in i detalj på vilken data jag besitter, så kan jag iallafall redogöra resultatet.

 

Antal spelade händer / antal PP = 17.35 i runda slängar (16:1 dog)

Antal spelade händer / antal AA = 251.33 i runda slängar (220:1 dog)

 

Ett resultat som i varje fall jag tycker känns reko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske någon annan som utfört samma experiment, men eftersom jag är en tidspressad herre mäktar jag inte läsa hela tråden.

 

Jag sparkade igång pokertracker efter larmrapporterna om att man skulle bli tilldelad alltför många PP. Så kan vi ju inte ha det tänkte jag och synade min statistik lite mer i fogarna. Jag tog helt sonika och tittade lite på kvoten spelade händer kontra sannolikhet att få vissa kombinationer tilldelade. Utan att gå in i detalj på vilken data jag besitter, så kan jag iallafall redogöra resultatet.

 

Antal spelade händer / antal PP = 17.35 i runda slängar (16:1 dog)

Antal spelade händer / antal AA = 251.33 i runda slängar (220:1 dog)

 

Ett resultat som i varje fall jag tycker känns reko.

 

Känns som en rätt meningslös post när du inte vill skriva hur många händer du tittat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man jämför floppar och händer mot när man spelar Live gentemot internet så skiljer det sej väldigt mkt tycker jag,. Pocket K mot Pocket A är något som sker alldeles för ofta på Internet,

 

Hur ofta då? Var 20:de gång du har KK så skall någon ha AA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känns som en rätt meningslös post när du inte vill skriva hur många händer du tittat på.

 

Inte alls.

Jag ville inte skylta med mina händer av två huvudsakliga anledningar. För det första har jag inget som helst intresse av att delge mina data överhuvudtaget, för det andra kommer det alltid att komma någon viktigpetter och peka på att det krävs si och så många hundratusen händer för att man skall kunna använda siffrorna statistiskt. Men då missar man helt poängen, vilken är att visa på att man lätt själv kan undersöka om det verkar stå rätt till i slumpfördelningen.

 

Det visar ändå med rätt önskvärd tydlighet min poäng att resultaten efter en tid går mot det väntade värdet, dessutom kanske det ger andra personer uppslag till att själv pilla lite med sina egna siffror. Du har rätt i att det inte ger en helt rättvis bild, men det visar iallafall i mitt fall på en trend, vilken dessutom var ganska väntad. Det räcker iallafall för mig. Som en parentes kan jag säga att det är en betydande mängd data jag har i min PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag en satellit till Primas $100 000-turnering. Blindsen är 50/100. Jag sitter på BB med JTs. Alla foldar utom SB som höjer till 200. Både SB's och min stack är c:a 1500. Jag betalar 100 för att syna. Floppen kommer J 8 4 rainbow. SB bettar 100, jag höjer till 600. SB går all in och jag synar. Om jag gjorde rätt eller ej är irrelevant, det kan man diskutera i en annan tråd. SB visar i alla fall AJo, d v s samma par som jag men med bättre kicker. Turn ger inget, men rivern ger en tia. Jag vinner med tvåpar. Oj, vilken tur tänker jag! Det tänker inte den utdragne och hans polare...

 

En hetsig diskussion börjar istället om hur riggat Prima är. Man anser att Prima har sina "favoriter" som gynnas. Två spelare gör allt för att psyka mig resten av turneringen och hetsar andra spelare att höja och syna mig. Turneringen slutar för min del med att jag blir utdragen på ett liknande sätt som jag själv vann på i potten jag beskrevs inledningsvis. Lyckan hos de två hetsarna går inte att ta miste på, men tänkte de på att:

 

1. Jag hade tre outs i den första potten och det trots allt händer att man lyckas fånga en av dessa?

2. Om jag var en Primafavvo, varför blev jag själv utdragen?

 

Det verkar som att vissa tror att en site är riggad bara för att rivern i vissa fall hjälper en spelare att vinna potten. Sluta med det!

 

Bra exempel, och vad skulle det finnas för poäng med att rigga turneringar? Alla har ju redan betalat. Om JAG skulle rigga en site så skulle då jag köra turneringar origgat för att minimera misstankarna. Sen har jag inte heller förstått poängen med att rigga så att underdogen vinner? Vafan om man kör AA vs 88, ta en flop under 8 eller låt 88 flopa set men låt AA dra ut på river. Vem som vinner är oväsentligt för siten.

 

 

Mina 2 cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största skillnaden sitter nog i era huvuden... Ni spelar betydligt fler händer på nätet så naturligtvis så händer det mer udda saker gentemot live...dessutom så spelar ni inte alls live lika ofta så...

 

Hade ni kört exakt lika så.... Ni kan nog få höra dom mest bissara utdragningarna och konstiga bad beats om ni frågan nån stor-spelare som vart med i 30 år i livespel...

 

Tycker ni verkligen att det är konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det statistik över vilka kort som dyker upp på rivern någonstans? Starthänder har jag sett statistik på men aldrig någon statistik över det sista kortet. Utfallet över 52 miljoner händer borde bli runt en miljon av alla 52 korten i en kortlek.

Nåt man får komma ihåg om man ska titta på den statistiken är att om en hand går till rivern eller är beroende av vilka kort som är utdelade.

T.ex. om det är 2 eller 3 i samma färg på bordet på turn och handen går till rivern är det antagligen en förhöjd sannolikhet att esset i den färgen redan är utdelad.

 

Stämmer. Men sett på ett mycket långt perspektiv borde det jämna ut sig hyfsat. Finns det överhuvudtaget någon statistik förrutom starthänder att tillgå någonstans?

 

Borde inte alls jämna ut sig. Hur många procent av potterna går till river? Beror ju en hel del på nivå och så, men antar att det inte ligger ens i närheten av 100%. Snarare hälften.

 

Då kommer du få en VÅLDSAM statistisk snedvridning. De händer som går till river kommer garanterat oftast bestå i de händer där folk har bra kort på hand. Kan lova dig att på en miljon riverkort så kommer det att finnas en våldsam underrepresentation av alla broadway-kort. För de korten har man på hand om man ser river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls.

Jag ville inte skylta med mina händer av två huvudsakliga anledningar. För det första har jag inget som helst intresse av att delge mina data överhuvudtaget, för det andra kommer det alltid att komma någon viktigpetter och peka på att det krävs si och så många hundratusen händer för att man skall kunna använda siffrorna statistiskt. Men då missar man helt poängen, vilken är att visa på att man lätt själv kan undersöka om det verkar stå rätt till i slumpfördelningen.

 

Det visar ändå med rätt önskvärd tydlighet min poäng att resultaten efter en tid går mot det väntade värdet, dessutom kanske det ger andra personer uppslag till att själv pilla lite med sina egna siffror. Du har rätt i att det inte ger en helt rättvis bild, men det visar iallafall i mitt fall på en trend, vilken dessutom var ganska väntad. Det räcker iallafall för mig. Som en parentes kan jag säga att det är en betydande mängd data jag har i min PT.

 

Som hyfsat insatt i matematik så var detta ett rätt komiskt inlägg att läsa. Roligast är nog:

 

"... för det andra kommer det alltid att komma någon viktigpetter och peka på att det krävs si och så många hundratusen händer för att man skall kunna använda siffrorna statistiskt. Men då missar man helt poängen, vilken är att visa på att man lätt själv kan undersöka om det verkar stå rätt till i slumpfördelningen. "

 

hmm... låter som en något tvivelaktig vetenskaplig metod.

 

Antal spelade händer / antal AA = 230

Antal spelade händer / antal KK= 240

Antal spelade händer / antal PP= 17.2

 

 

Min egen statistik på 5750 händer på partypoker nätverket.

 

Och så lite viktigpetter-beräkningar:

Medelantalet pocket pairs är 1 på 221. Med de givna data så är det 95% sannolikhet (95%-igt konfidensintervall) att andelen för varje pocket pair ligger mellan 1 på 359 st och 1 på 159 st. Nästan lite chockerande då att värden på AA och KK ligger så nära medlet va?

 

****

 

Kul tråd det här...

Visste ni förresten att Fotbolls VM i Sverige 1958 inte spelades här utan i USA!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... låter som en något tvivelaktig vetenskaplig metod.

 

Ja? vart vill du komma? Jag har inte någonstans i mina inlägg antytt att det skulle röra sig om någon korrekt vetenskaplig analys. Dessutom var jag rätt tydlig med att tala om att dessa siffror räcker för mig, och mitt välbefinnande, inte att de skulle upp för disposition.

 

Jag sade tvärtom, om du läser ett par rader längre ner att jag är medveten om att man för att kunna fastställa någonting hyffsat säkert krävs det ett väldigt stort datamaterial.

 

Men, och här ligger poängen med min post, att man kan för sig själv lätt kolla att siffrorna ligger någorlunda där de skall. Har man spelat säg 10.000 händer bör man ha fått runt 600 PP, enligt sannolikheten för att bli tilldelad just detta, eftersom man har ca 1 chans på 17 att få ett par på handen. Att det verkliga värdet sen kan skilja en del har väl ingen bestritt. Men ligger man på, låt oss säga, fem-sex tusen PP under samma förhållanden kanske man kan börja misstänka att slumpgeneratorn inte är helt som den skall.

 

Det hela handlar om att kunna se saker i olika ljus. Men framför allt att kunna intala sig själv att det förmodligen står rätt till med slumpfördelningen och koncentrera sig på sitt spel istället.

 

 

Kul tråd det här...

Visste ni förresten att Fotbolls VM i Sverige 1958 inte spelades här utan i USA!?!

 

Nej, visste du att ksp58 inte alls är vare sig en dokumentär eller ett vapen, utan en flamländsk attack-bmx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, och här ligger poängen med min post, att man kan för sig själv lätt kolla att siffrorna ligger någorlunda där de skall. Har man spelat säg 10.000 händer bör man ha fått runt 600 PP, enligt sannolikheten för att bli tilldelad just detta, eftersom man har ca 1 chans på 17 att få ett par på handen. Att det verkliga värdet sen kan skilja en del har väl ingen bestritt. Men ligger man på, låt oss säga, fem-sex tusen PP under samma förhållanden kanske man kan börja misstänka att slumpgeneratorn inte är helt som den skall.

 

Det hela handlar om att kunna se saker i olika ljus. Men framför allt att kunna intala sig själv att det förmodligen står rätt till med slumpfördelningen och koncentrera sig på sitt spel istället.

 

Ett mycket bra förtydligande av ditt första inlägg.

 

Jag trodde först att du menade att det var konspiration om man fått AA i 1 av 200 händer istället för i 1 av 221 händer efter 5000 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...