Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Jorden är platt"

Allmän ståndpunkt för några hundra år sedan.

 

"Multipoker är inte riggat"

Allmän ståndpunkt på Pokerforum 2005.

 

"640K minne borde räcka för vem som helst."

Bill Gates, Microsoft, 1981

 

"Allt som kan uppfinnas har redan uppfunnits."

Charles H. Duell, kommissionsmedlem på det amerikanska patentkontoret, 1899.

 

"Atombomben kommer aldrig att kunna sprängas - och jag talar som expert i ämnet sprängmedel."

Amiral William Leahy, 1945.

 

"Alla räddade från Titanic efter kollisionen."

New York Evening Sun, 15:e april 1912.

 

"Det finns inget skäl till att någon vill ha en dator i hemmet."

Ken Olson, ordförande, VD och grundare av Digital Equipment Corp, 1977

 

"Inga svenskar har omkommit i Thailand"

Pressmeddelande från UD 2004-12-26, dagen för Tsunamin

 

 

"Ving är en smart ponke."

 

Machista pf.nu 10 februari 2005

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för vänligheten att uppkalla ett citat efter mig.

 

>>> Machista:

Jag vill ge dig två uppdrag.

 

1. Ta reda på hur många användare Multipoker har.

2. Leta reda på EN ENDA av dessa användare som inlett sin karriär på Multipoker med att faktiskt förlora hela sitt satsade kapital utan att någon gång ligga på plus.

 

Återkom med besked i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för vänligheten att uppkalla ett citat efter mig.

 

>>> Machista:

Jag vill ge dig två uppdrag.

 

1. Ta reda på hur många användare Multipoker har.

2. Leta reda på EN ENDA av dessa användare som inlett sin karriär på Multipoker med att faktiskt förlora hela sitt satsade kapital utan att någon gång ligga på plus.

 

Återkom med besked i denna tråd.

Tror du på allvar att dessa inte finns? Förmodligen är de inte så benägna att basunera ut detta på internetforum och dylikt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inledde min pokerkarriär på mulitpoker och torskade direkt c:a $2000 på 2-4 fixlimit. Jag var inte särksilt bra som ni förstår men det ska väl inte spela någon roll? Jag menar om siten var riggad hade jag väl vunnit? Eller var jag så överjordiskt usel att jag lyckades torska ändå?

 

Det viktigaste för ett pokerrum (på nätet eller IRL) är deras trovärdighet.

Om någon ens skulle misstänka att det var riggat skulle ingen spela där, eller? Jag skulle definitivt inte göra det (det verkar dock som det finns en del undantag här på forumet....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta reda på EN ENDA av dessa användare som inlett sin karriär på Multipoker med att faktiskt förlora hela sitt satsade kapital utan att någon gång ligga på plus.

 

Det finns nog många spelare som börjar med att förlora det de har satt in på kontot.

 

Jag själv är ett bra exempel. Jag började med att förlora ett par hundra kronor innan jag började spela stabilt och plussa. (Ladbrokes)

 

Sedan satte jag in lite pengar på Expekt också och åkte på ett par rejäla beats och förlorade allt. Detta när jag spelat länge på Ladbrokes och plussade fint.

 

Två av mina kompisar som börjat spela på nätet för några veckor sedan förlorade bägge allt de hade satt in. (Ladbrokes & Expekt) Inga stora summor, några hundra.

 

Jag tror det finns många som har gått den vägen också, att man börjar med att backa.

 

Att tro att en sajt är riggad så att man ska vinna i början är enkelt uttryckt SKITSNACK. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom jag på ett litet intressant expriment som jag och en vän gjorde på Party för några månader sedan. Vi satte upp 3 st nya konton och sedan så hade vi mitt gamla vanliga utslitna konto.

 

Jag spelade $3$6 FL på dessa samtidigt(ja jag har 4 datorer hemma). Min vän förbrukade ett antal postitlappar på skärmarna så att jag ej kunde se vilket konto som var vilket. Jag spelade några timmar 3 kvällar irad.

Jag kommer inte ihåg exakt på dollarn men det såg ut ungefär så här.

 

+$380

+$340

+$220

-$80

 

Jag behöver väl inte säga vilket konto som var mitt gamla slitna !?

Detta som en enskild företeelse säger naturligvis inte så mycket, men alla test jag har gjort, all statistik man tittar på är ALLTID åt en enda håll och det med STOR marginal.

 

För att ta ytterligare ett exempel så kollade jag en gång igenom 600st All in pree flop i SNG turneringar, endast när det bara var 2 i potten, jag och en till, antingen han all inn eller jag.

 

i dessa 600 hundra händer ledde jag i 58% av fallen, låg under i 42%.

Resultat : Jag vann i 39% och torskade i 61%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nämn minst 3personer som sedan mitten på Dec, startat upp...börjat spela..och enbart förlora på poker...och det gäller minst 1000$ med en start på 100.....100nya...100nya....100nya...

 

Alla 3 goda vänner till mig, 2 utav dom är dessutom hyfsade på poker och den 3e kan jag inte utala mig om, för jag har ingen aning om hur han spelar...

 

Och jodå....det är på MultiPoker av alla sidor....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL!

 

Jag har haft en hel del diskussioner med affiliateansvarig på Empire, som är lite sura på oss på pokerforum, för att vi är så duktiga bonushoror - dom går back på oss så det sjunger om det när dom skall betala ut bonusarna. Det är dom inte vana vid, för deras normaltomte kommer in på sajten, sätter in kanske 100$ och förlorar dessa pengar innan han lyckats cleara någon bonus - så att dom i flertalet fall slipper betala ut någon bonus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för vänligheten att uppkalla ett citat efter mig.

 

>>> Machista:

Jag vill ge dig två uppdrag.

 

1. Ta reda på hur många användare Multipoker har.

2. Leta reda på EN ENDA av dessa användare som inlett sin karriär på Multipoker med att faktiskt förlora hela sitt satsade kapital utan att någon gång ligga på plus.

 

Återkom med besked i denna tråd.

 

Anmäler mig som motbevis.

 

Där sprack teorin. Nöjd nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försörjt mig som pokerspelare i snart ett och ett halvt år. När jag började spelade jag enbart på multipoker. Om jag minns rätt satte jag in $250 som jag blixtsnabbt fyrdubblade för att lika snabbt gula, spelade fel och på för hög nivå. Nästa gång jag satte in (lika mkt) gick det bättre och jag vann stabilt. När jag hade 4500 tog jag ut 3000. Så fort jag hade tagit ut hände det alla lallare gnäller om, jag började förlora stort. Vad berodde det här på? Första tanken, ivrigt påhejade av konspirationsteoretiker som elvis77, var att multipoker "straffade" mig för att jag tagit ut pengar. Vad kan den verkliga orsaken ha varit? Jag spelade 5/10 med för låg rulle, en stor förklaring. En ännu större är psykologi. Jag var van att ha mkt pengar på kontot och ville snabbt få det igen, och började göra misstag. Ett liknade mönster skedde även nästa gång jag tog ut, återigen mittt eget fel.

Efter att ha lärt mig mer om psykoligin i poker och saker runtomkring, t ex money-managment, har jag aldrig haft de här problemen igen. Och mitt problem som pokerspelare har aldrig varit det rent tekniska, utan mer saker som hur man hanterar att gå back en dag, långa bad beats m m.

 

Jag har gjort ungefär 30 utbetalnigar från party-nätverket till dags dato, det blir absolut ingen skillnad i mitt spelresultat efter ett uttag, varför skulle det? riggning? come on....

Mitt resultat är ganska stabilt också, slutar på plus 80% av dagarna och förlorar övriga. Har också prövar att sluta kraftigt back en månad, statistiken spelar en små spratt då och då, det är därför man ska ha en stot rulle ( kör med betydligt mer än 300*bb)

Efter vad jag har sett under min tid på party-nätverket finner jag det mycket osannolikt att den skulle vara riggad. Och ja elvis77, jag har mer än $1000 på kontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jorden är platt"

Allmän ståndpunkt för några hundra år sedan.

Relativt löst. Ganska falkst. Babylonierna visste att jorden var rund. Grekerna visste att jorden var rund. Detta är ett påstående som har blåsts upp ganska grovt bara för att visa hur ociviliserade vi var förr. Ligger väldigt lite sanning i det.

 

"640K minne borde räcka för vem som helst."

Bill Gates, Microsoft, 1981

Osant.

 

"Allt som kan uppfinnas har redan uppfunnits."

Charles H. Duell, kommissionsmedlem på det amerikanska patentkontoret, 1899.

Osant.

 

"Atombomben kommer aldrig att kunna sprängas - och jag talar som expert i ämnet sprängmedel."

Amiral William Leahy, 1945.

Ej hört, men garanterat osant.

 

"Alla räddade från Titanic efter kollisionen."

New York Evening Sun, 15:e april 1912.

Ytterligare en som förekommer på massor av "skojiga citat-sidor" som garanterat är en förvanskning.

 

"Det finns inget skäl till att någon vill ha en dator i hemmet."

Ken Olson, ordförande, VD och grundare av Digital Equipment Corp, 1977

Källa? -77 var datorerna redan relativt spridda och på väg ut. (från 80 och framåt har vi dem hemma)

 

"Inga svenskar har omkommit i Thailand"

Pressmeddelande från UD 2004-12-26, dagen för Tsunamin

Tror inte detta är ett korrekt citat. Sa de inte något liknande, men med andra ord?

 

 

"Multipoker är inte riggat"

Allmän ståndpunkt på Pokerforum 2005.

Och de facto sanning. Påståendet faller på sig självt. Skulle det stå "PartyPoker" så skulle det varit ett påstående som gick att lyssna på. Nu visar det bara på smartheten hos den som påstår det.

 

 

 

"Teorin" bygger alltså på att duktiga spelare ska missgynnas gentemot nybörjarna. Detta för att hålla kvar pengar i omlopp. Är detta korrekt uppfattat? Det skulle alltså vara "omöjligt", för att citera initierade källor, att förlora från början, men att det senare är jättesvårt att vinna. Korrekt så långt?

 

Det som verkar skumt här är att absoluta majoriteten av spelarna förlorar. De absolut flesta lyckas aldrig vinna upp till sin magiska gräns på $1000. Varför förlorar de då? Finns det en tidsgräns? Eller väljs bara vissa ut? Varför förlorade jag?

 

Som sagt. Kom med argumentet: Party riggar så att deras kontakter kan vinna. Då låter det ju vettigt.

 

 

Edit: Har sökt som en tätting efter det berömda "inga svenskar är döda"-pressmeddelandet. Kan någon hitta det åt mig och bekräfta att det verkligen finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kliver ut ur garderoben nu. Jag är ett levande bevis på att Multi inte är riggat.

Jag inledde min pokerkarriär på Multi i mitten av augusti. Spelade då playmoney i en vecka med värsta svingarna upp och ner. Vid ett tillfälle vann jag tio potter i rad (Don´t fuck with me motherfuckers!) varpå en kille utbrast i chaten att jag var den sämste pokerspelaren han någonsin sett. Det var först två månader senare jag riktigt fattade vad han menade...

Nåväl, efter en vecka orkade jag inte spela med dessa playmoneyamatörer mer och gjorde min första insättning - 50 dollar. På den här tiden spelade jag bara FL. Jag gulade efter typ en timme. Jag tror inte ens att det tog en timme om jag ska vara helt ärlig men det är en jämn och fin siffra. In med nästa 50. Tror pengarna räckte i två dagar den här gången fördelat på några sessioner. In med nya friska 100.

När jag hade satt in 700 dollar (min pokerbudget var bestämd till 1 000 dollar) hade jag lärt mig att straight flush faktiskt är bättre än fyrtal, att det är lätt att få färg och stegar i Holdem och att det var svårt för mig att upptäcka det eftersom jag var så insnöad på att få in min egen hand, att det kunde bli jävligt dyrt att jaga färg och stegar och att det blev extra dyrt när man inte fick in dem och att det blev ännu dyrare när någon satt med en högre färg, att folk på nätet inte alls bettar som de gör på tv, att det fanns något som heter kicker och att jag borde ha tagit reda på reglerna i Holdem innan jag började spela för riktiga pengar och att upprördhet och djup nedstämdhet inte var något som gagnade mitt spel.

Ja, jag torskade alltså bevisligen på Multi. Jag minns också svingarna som var sanslösa. Jag gulade inte alltid nämligen. Jag lyckades vid ett tillfälle ta upp 50 dollar på ett 50-bord till 720 (Don´t fuck with...), 25 blev över 400 vid flera tillfällen, jag kom till finalbordet i deras stora söndagsturnering flera gånger (Don´t fuck with...), jag rulade bord till höger och vänster och det var härliga tider!

Dessa uppgångar berodde förstås på att Multi hälsade mig välkommen till satjen?

Nja. Som tur var insåg jag att jag var en usel pokerspelare.

Skam den som ger sig dock. Nu plöjde jag igenom en hel del internetsidor om Holdem, fick tips av folk på forumet här och så vidare. In med 200 till. Jag testade NL och skärpte upp mitt spel och hade nu åtminstone basic koll på reglerna.

Jodå, nu blev det stabilare. Upp och ner med rullen men detta var sista (nästan...) gulningen och det var någon gång i början av oktober tror jag. Jag klarade till och med att inte sätta in min sista budgeterade hundring. Jag lyckades dock till slut gula. Tog ner rullen från 370 nåt till 0,75. Totaltilt. Sen lyckades jag vinna pengar på en freeroll, spelade upp skiten till några hundra och i december började jag Operation Vinsthemtagning.

Den sista budgeterade pokerhundringen använde jag till att regga mig på Stars och finns numera på tio sajter där jag horar bonus och spelar om vartannat och rullen och insikten om mig själv som pokerspelare växer fortfarande.

Detta kallar jag evolution. Och det känns liksom helt logiskt.

Jag ska ge ett konkret exempel nu när jag har bra koll på spelet. I måndags reggade jag mig som ny storstjärna på Staff för att hora till mig 150€ i bonus. Den är hemma nu efter två kvällars spel. Jag lirade 1/2 NL. Ok. Jag hade värsta badstreaken BÅDA kvällarna men tog ändå upp mina 500€ i insättning till 625€. Jag gjorde det i huvudsak med hjälp av två välspelade händer vilka gav mig pottvinster på 545 och 398 i slutet av kvällarna. När jag horade på 24H (samma spelare) fördubblade jag nästan investeringen på 700€. Dessa skillnader känns helt ok och är ingenting konstigt. Pokersvingarna ser ut så här.

Jämför jag detta med när jag signade upp mig på Party för att hora bonus i slutet av december och för drygt en vecka sedan på Empire är det samma sak. Ungefär motsvarande vinster (som är betydligt lägre när jag horar eftersom jag spelar fyra bord samtidigt och har noll/ytterst lite read på spelarna). Två bonusindrag på Party och två bonusindrag på Empire gav ungefär samma procentuella utdelning på investeringen som bonushorandet på 24H/Staff. Den första bonusen jag drog in på Empire började dessutom totalt katastrofalt. Jag tror jag gick ner 75 dollar på fyra-fem utdrag innan jag jobbade mig ikapp.

Ungefär vad jag hade räknat med. Jag har ganska god koll på de händer jag torskar, det är allt från otur till överspelade pockets, felreads och idiotiska calls.

När jag var ny på Multi vann jag enorma mängder pengar en session för att sessionen efter torska enorma mängder. I dag är skillnaden att jag torskar väldigt lite, står stilla en del och vinner väldigt mycket pengar på de händer jag vinner.

Konklusioner: När jag spelade på Multi var jag en usel pokerspelare. Jag önskar sajten hade varit riggad.

Lärdomar: Jag borde ha börjat på nån sajt med mikrolimits. Elvis är stendöd. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade mitt livs första cash-NL på multipoker igår efter att ha tragglat på i fixed i ca tre månader. Fick riggnings-kalla kårar längs ryggen efter de tre första händerna vid ett 25$ 6-mannabord där en killes AA får stryk av KK med K på floppen, nästa hand får en kille fyrtal i damer och tredje handen så sitter tre pers med par på handen och floppen kommer 955, killen med 99 sopar galant hem den potten när jag och en annan kille får för oss att JJ resp KK nog kan tänkas hålla här.... Jag tänkte direkt att här är de inte blyga för att lägga rätt korten för att sopa hem rake, men de närmsta 50 händerna var det knappt en pot i så då kunde jag lugna mig...

 

Slumpen slår till med de konstigaste sekvenser ibland, det bara är så helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en site som utan tvivel vet att hundratusentals spelare sitter med statistikprogram skulle riskera all sin trovärdighet genom att rigga spelet så att det går att upptäcka detta med elvis77s inte helt vetenskapliga metoder är ju en helt absurd tanke. Och att sen använda argumentet, "folk har haft fel förr, därför har ni som säger att det inte är riggat också fel" gör ju bara hela historien ännu mer absurd. Skratta eller gråta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nivåer över 15/30 och över cappas ändå raken om det blir en pott, och eftersom folk har svårt att komma in på ett 30/60-bord så kanske dom sätter sig på 2 15/30-bord istället och därmed tjänar party mer rake.. vad har detta att göra med att party skulle vara riggat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att ge upp nu elvis77. Själv anser jag att SnG borden inte är riggade medans cashgamesborden är det, för det kan ju aaaldrig bero på att jag är helt kass där 8-) . När tjejen spelar med mitt konto så blir ALLA bord plötsligt riggade för då försvinner pengarna från kontot snabbt som satan. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är sant!

varje gång jag satt in pengar på en ny sajt har jag direkt vunnit, oftast 2 till 3 gånger vad jag satt in.

 

Jag har vunnit i sng, turneys och cashgame.

 

MEN efter några dar händer något, jag börjar förlora.

 

Numer märker jag direkt när det går åt hel...

Jag åker på sjuka utdragningar och jag kan inte vinna något, jag är alltid tvåa i potterna.

Så direkt när jag börjar backa så tar jag ut pengarna och flyttar på mig.

Och kan ni tänka er....samma sak händer igen, och igen, och igen.

 

Så detta har blivit mitt sätt att plussa.

 

Riggat eller ej så gäller det att utnyttja systemet till sin fördel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...