Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är alla överrens om att möjligheten för att rigga spel finns?

 

Och att det finns för- och nackdelar för att både rigga och inte rigga spel?

 

Sen om bolagen gör det eller inte vet nog bara ett fåtal personer.

 

Hej alla,

för alla som fortfarande undrar (för det verkar det som om det gör) har jag ett ganska starkt argument för att pokernätverken inte är riggade. (Jag har skrivit detta i forum tidigare, så ursäkta upprepningen för er som läser det igen.)

 

Under ett flertal år var jag ytterst ansvarig för Ongames pokermjukvara. (Ja, det var jag som införde all-in-procenten och färgklassificeringen av spelarna men även den usla waitinglisten... :-) )

 

Om mjukvaran hade varit riggad hade JAG vetat om det! (Faktum är att det i så fall hade varit jag som hade utvecklat riggningsalgoritmerna, och tro mig, ni hade inte kunnat påvisa det. ;-) )

 

Man kan säga att jag och Ongame inte separerade som de bästa vänner och sedan dess har jag jobbat hos en av konkurrenterna. Om det hade funnits den minsta lilla fusk hos Ongame hade jag gladeligen sagt det här och nu. Så är det dock inte. Tyvärr...

 

/Linus

Poker Manager Tain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig ett seriöst svar på det istället. Känns som en diskussion med dig i detta skitämne är extra ogivandes annars. När du har gjort det ska jag bevisa att dina argument i övrigt inte är särskilt hållbara. Och snälla, försök i fortsättningen.

Du tycker alltså att pokermjukvarans källkod ska kontrolleras genom att någon går igenom handhistoriken? Ja, ok, visst, whatever, moving on. Eller så har vi missförstått varandra nånstans. För övrigt syftar jag på hela riggdiskussionen när jag säger att den är död i seriösa sammanhang, inte specifikt myndighetskontrollaspekten.

 

Jag är hur som helst väldigt nyfiken på att höra varför det inte går att göra en undersökning av modellen jag beskrev, så fire away...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, till exempel kan man jämföra förväntade och verkliga utfall i ett tillräckligt stort antal liknande all-in-situationer.

 

Modellen ja. Det är klart att det är möjligt att genomföra en sådan undersökning. Men du kan inte påvisa att rigg inte existerar med den.

 

För exempel, om en sajt skulle få för sig att rigga spelet, och t.o.m. vara så korkade att rigga spelet i all-in situationer, så varför inte:

Jämna ut resultatet mot det förväntade utfallet genom att låta den "drabbade"(den som riggen slår mot) vinna små potter och förlora de stora? (Något man dock kan påvisa om man anylyserar det förväntade värdet av alla situationer.)

Rigga lätt så att resultatet hamnar inom accepterad standardavvikelse?

 

Nej, att rigga all-in situationer måste vara bra korkat. Det är även endast då man har tillgång till den handhistorik som skulle behövas. Alla dessa händer som foldas innan rivern, hur analysera dom?

 

Ta inte det sista som en fråga. Då jag inte tror att det är riggat så känner jag inte för att försvara riggteorier. Jag reagerade bara på ditt befängda påstående:

Rätta mig om jag har fel men skulle det inte vara ganska lätt att skriva en algoritm som via handhistoriken bedömer hur slumpmässigheten hos händerna på siten? I detta fall borde det vara allmänt känt ifall man skulle hitta något fuffens i deras sätt att random välja kort.

 

Man tycker det, ja. Detta är ett av huvudargumenten, i alla fall enligt mitt sätt att se på det, för att en märkbar rigg är högst osannolik. Naturligtvis har ingen på motståndarsidan haft lust att diskutera just detta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modellen ja. Det är klart att det är möjligt att genomföra en sådan undersökning. Men du kan inte påvisa att rigg inte existerar med den.

Det har jag inte påstått heller. Däremot innebär det faktum att man kan göra sådana undersökningar att en rigg är ganska osannolik.

 

Nej, att rigga all-in situationer måste vara bra korkat. Det är även endast då man har tillgång till den handhistorik som skulle behövas. Alla dessa händer som foldas innan rivern, hur analysera dom?

Ja, man skulle exempelvis kunna tänka sig att man i så fall använder sig av någon form av statistisk modell för de osedda händerna. Men det är såklart lite mer komplicerat. Eller så samkör man helt enkelt databaser från folk som spelat vid samma bord, om det föregående alternativet är svårt att acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte påstått heller. Däremot innebär det faktum att man kan göra sådana undersökningar att en rigg är ganska osannolik.

Snälla, den visar ju inte någonting alls annat än att det inte är riggat på det mest uppenbara sätt som tänkas kan. Allt det bevisar är att det inte är en treåring som ligger bakom koden.

Ja, man skulle exempelvis kunna tänka sig att man i så fall använder sig av någon form av statistisk modell för de osedda händerna. Eller så samkör man databaser från folk som spelat vid samma bord, om det föregående alternativet är svårt att acceptera.

Det första förslaget är skrattretande dumt. Att utforma en sån modell är inte möjligt. Det andra slår du huvet på spiken. Det är förmodligen enda sättet att påvisa en förmodad rigg. MEN, det räcker fortfarande inte för att bevisa att rigg inte förekommer. Ett enkelt sätt att undkomma upptäckt vore att helt enkelt inte rigga händer mot spelare som spelar extremt mycket mot varandra.

 

Hursomhelst så drar jag mig ur diskussionen. Hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, den visar ju inte någonting alls annat än att det inte är riggat på det mest uppenbara sätt som tänkas kan. Allt det bevisar är att det inte är en treåring som ligger bakom koden.

Du fortsätter att missa poängen.

 

Det första förslaget är skrattretande dumt. Att utforma en sån modell är inte möjligt.

:lol: Nej, hur skulle det kunna vara möjligt att tillverka en matematisk modell. Du har såklart rätt, fil. dr. i matematisk statistik fucktard.

 

Hursomhelst så drar jag mig ur diskussionen. Hej.

Gör det, hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ALLA pokersiter är dataprogram så finns det bara ETT sätt att få svar på frågan om riggat eller inte, och det är att kolla koden, och det kan jag lova er att det får ni inte göra på en endaste pokersite. Detta trots att det inte borde vara några som helst hemligheter att få kolla den del i koden som sköter utdelning av kort. Så jä* enkelt är det, kolla koden, annars får vi ALDRIG något svar. Sedan kan man ju fråga sig varför man INTE får kolla koden ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv upplevt nybörjar turen på ladbrokes, när jag sen började ta ut pengar därifrån blev jag plötsligt ut dragen hela tiden och bankrullen försvann snabbare än snabbt. Jag är tajt som fan när jag spelar turneringar och åker ut utan att ha fört dagbok direkt ut med bästa handen 90% av gångerna. Som nämnts på annat ställe på forumet i betways 40k i går och förrgår med KK mot AQ och JJ mot A9. Gårdagen kan jag nämna att jag hade själv en utdragning med AQ mot AK men det är nog enda gången de 2 dagarna som jag låg under i en all in. Men jag är ändå inte beredd att gå så långt att säga att det är riggat men jag kan förstå dem som tror det för jag är oturen personifierad när det gäller badbeats online. Som jag har hört "obekräftat" kan siterna styra hur ofta exempelvis A ska komma på floppen kan det verkligen stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste tiden har det gått sannerligen bra för mig, det har PokerStars nu upptäckt och dom riggar varenda jävla nyckelpott för mig, helvetet började igår, 13 kvar i en 10+1 turnering med 850 deltagare, jag får QQ, går all in en synare med 33!!! och klonkar 3an på river, hade legat 1a om jag vunnit den, istället ut och fick inte ens 100$.

 

Idag har det fortsatt, har förlorat med högre par mot lägre par hela tiden.

 

Det värsta var när jag fick 20 marker kvar efter att ha blivit utsugen, då minsann riggade dom det åt andra hållet för att jävlas med mig, dubblade upp mig 3 gånger med utdragningar, kan tänka mig att dom satt o skrattade åt mig dom jevlarna!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ALLA pokersiter är dataprogram så finns det bara ETT sätt att få svar på frågan om riggat eller inte, och det är att kolla koden, och det kan jag lova er att det får ni inte göra på en endaste pokersite. Detta trots att det inte borde vara några som helst hemligheter att få kolla den del i koden som sköter utdelning av kort. Så jä* enkelt är det, kolla koden, annars får vi ALDRIG något svar. Sedan kan man ju fråga sig varför man INTE får kolla koden ;-)

 

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4228&menuid=2&parentid=5248

 

och ändå gnäller massa fiskar om att svenskaspel är riggat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...