Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Ok, det är fair. Mitt förslag till dina påståenden:

Du tror inte att det kan vara någon slags placeboeffekt du får när du byter konto? Och en timmes spel med torsk är ju inte särskilt ovanligt.

 

Om du tänker efter: Tror du att jag efter en timmes torsk byter site och tänker..nä där vare riggat. Tror du verkligen att det gick till så ifrån början?

Jag spelar över 10 timmar en normal dag och uppemot 17-18 en lång dag. Numera kan jag erskänna att jag byter relativt snabb om jag känner missklonken men det tog väl ett år innan man fattade lite ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ny på detta forum men upptäckte direkt att detta ämne debateras även här. Jag förstår inte varför så många spelare tror att siter är riggade, buggade eller kalla det va ni vill. Det finns en mängd orsaker som nämnts i tidigare inlägg till varför siterna inte skulle göra så. Det vore som om t.ex. Volvo skulle börja bygga bilar med felaktigheter som gör att efter garantin så råkar man ut för en massa saker som gör att man måste köpa nya reservdelar hela tiden. Smart affärsidé, eller?

Spelsiterna bygger självklart sitt levebröd på att spelare "bara" vinner i början men sedan förlorar hela tiden. Kristllklar affärsidé, eller?

Hmmm, tänk om bilköparna börjar misstänka att det är dålig kvalitet på Volvo, ääähhh, de e så dumma så de fortsätter att köpa Volvo ändå fast Toyta aldrig går sönder, eller?

Hmmm, tänk om spelarna börjar misstänka att siten är riggad, ääähhh, de e så dumma så de kommer att fortsätta spela här ändå, eller?

Kan det va så att vi spelare är så innihelvete dumma i huvudet så vi självmant ger bort våra pengar till andra spelare på riggade sidor?

Skulle inte tro det i alla fall inte jag, så om jag hade minsta misstanke om att siten va riggad så skulle inte jag bo kvar där utan flytta, och jag tror att de flesta pokerspelare faktiskt har ganska bra ställt innanför pannbenet. Däremot så tror jag att ni som säger er ha upptäckt riggar, buggar etc borde ringa till hissmontören och be om en översyn då er hiss verkar stanna vid knäna.

Vet att detta är fräna ord men är så dvla trött på alla som gnäller om riggade siter etc så har bara en sak kvar att säga i frågan: Väx upp och sluta gnäll och inse att förluster i poker kommer för det allra mesta av att man tar dåliga beslut och överskattar sina händer och som alla seriösa pokerspelare vet så går poker ut på att göra misstag eller så få som möjligt.

 

 

Hej!!

 

Det verkade som att du hade svarat på ett av mina inlägg. Varför?

Det jag påstår är inte att siterna själv riggar och inte att jag förlorar för det gör jag inte. Jag lever på pokern och tjänar ganska hyggligt. Ser du nåt gnäll över förluster eller att jag tror att dem riggar siterna i nåt av mina inlägg?

 

Mvh/Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

Det verkade som att du hade svarat på ett av mina inlägg. Varför?

Det jag påstår är inte att siterna själv riggar och inte att jag förlorar för det gör jag inte. Jag lever på pokern och tjänar ganska hyggligt. Ser du nåt gnäll över förluster eller att jag tror att dem riggar siterna i nåt av mina inlägg?

 

Mvh/Tony

 

Jag har förstått din åsikt och det kanske inte dig i första hand jag syftar på utan alla som håller med om att siterna är riggade. E så föb.. trött på dessa spelare som bara gnäller om detta och aldrig analyserar sitt eget spel

Vad ditt inlägg anbelangar så håller jag inte med och jag kan jag inte tolka det som annat än gnäll över att du har sån otur på siterna och att de gånger du förlorar så är det inte ditt fel utan sitens mjukvara som e riggad/buggad så att du ska bli utdragen. Kan du ge ett enda bra skäl till varför det skulle va så. Vem gynnar det? och varför? Är det för att lura spelarna på pengar? eller vad?

Som sagt ge oss som tvivlar på din åsikt ett enda bra argument och inte bara att det är så.

Förresten så börjar man ju att fundra om de som sprider sådana här "tyckande" och anklagelser om olika siter inte är anställda/inhyrda av andra siter för att smutskasta konkurenterna. Bara en tanke som fladdrade förbi när jag svarade på din fråga om varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker efter: Tror du att jag efter en timmes torsk byter site och tänker..nä där vare riggat. Tror du verkligen att det gick till så ifrån början?

Jag spelar över 10 timmar en normal dag och uppemot 17-18 en lång dag. Numera kan jag erskänna att jag byter relativt snabb om jag känner missklonken men det tog väl ett år innan man fattade lite ens.

 

Måste bara kolla en sak; om du nu vet att du sitter på ett (antal) loserkonto, varför i helvete spelar du med dem överhuvudtaget då? Eller bugg-riggen växlar konto hela tiden? Varför inte bara (genom ihärdigt grindande och analys av dina miljoner händer) hitta det bästa klonk-kontot och ge järnet där?

 

Men det är väl som de säger:

47 kromosomer – tusen möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara kolla en sak; om du nu vet att du sitter på ett (antal) loserkonto, varför i helvete spelar du med dem överhuvudtaget då? Eller bugg-riggen växlar konto hela tiden? Varför inte bara (genom ihärdigt grindande och analys av dina miljoner händer) hitta det bästa klonk-kontot och ge järnet där?

 

Men det är väl som de säger:

47 kromosomer – tusen möjligheter.

 

Dem flesta loserkonton kör jag inte alls på längre men körde ju alldeles för länge på dem innan man kom på hur det det låg till. Och som jag skrev tidigare så hade jag ett viprace som man kommit halvvägs i och inte ville ge upp. Bara folda folda folda folda folda osv. du förstår. Gick ju fan inte vinna en hand så jag körde på låga nivåer mest 0.5/1 och bara tokfoldade. Numera har jag bara sköna klonkarkonton som absolut kan gå dåligt ibland men långt ifrån så dåligt som dem jag hade tidigare där det va riktigt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missade lite i ironin i min text. :roll:

Pratade inte om andraklassprodukter utan om kvalitetsprodukter som man bygger in fel i för att få sälja reservdelar.

 

Du tror inte att även det konceptet finns då?

 

Nu håller man iofs inte på så mycket med reservdelar idag. Mycket mer lönsamt att tillverka nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker efter: Tror du att jag efter en timmes torsk byter site och tänker..nä där vare riggat. Tror du verkligen att det gick till så ifrån början?

Jag spelar över 10 timmar en normal dag och uppemot 17-18 en lång dag. Numera kan jag erskänna att jag byter relativt snabb om jag känner missklonken men det tog väl ett år innan man fattade lite ens.

 

 

Upplever exakt samma sak som blackmambo

Det är alltid en sida som kukar upp sig totalt.

Kan inte minnas senast jag torskade på 2 sidor samtidigt.

De kan sitta och syna 10BBs med any 2 20ggr på raken och träffa varje gång. Förlustserierna känns inte ett dugg naturliga.

 

Det fina är ju att det verkar som om de vet om det också eftersom de börjar spela mycket lösare och dra all-in med hålstegar, andraparet och skitkickers, och syna höjningar pre med händer som är utkickade 90% av tiden ungefär som om de vet i förväg att de ska vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå skrivare. Där har man gjort som affärside att tillverka billiga skrivare och dyrt bläck så det lönar sig nästan att köpa ny skrivare när bläcket tar slut.

 

Jo det var väl ungefär det jag menade, konsumenterna har blivit knullade i röven i åratals utan att opponera sig alltför mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå skrivare. Där har man gjort som affärside att tillverka billiga skrivare och dyrt bläck så det lönar sig nästan att köpa ny skrivare när bläcket tar slut.

 

Kul med mycket reaktioner och inlägg, det måste jag säga. På tidigare forum har aktiviteten inte varit i närheten av det här.

 

Angående skrivare då: Saken är fortfarande den att DU pratar om billiga produkter och jag om kvalitetsprodukter i min jämförelse. Vi kan då ta skrivare, du köper ett billigt alternativ för, idag runt 1000-lappen, och förväntar dig då att det är bättre att köpa ny skrivare än ny färg och om den går sönder efter ett och ett halvt år så är det ok. När du köper ny så kan du tänka dig att köpa samma märke för du vet om förutsättningarna och det är priset som styr. Ingent lurt, inget skumt i det.

Du köper en kvalitetskrivare för 4-5000 krinor och då vet du att kostnaden på 6-800 kr för ny färg till skrivaren är en betydligt billigare investering än att köpa en ny skrivare när färgen tar slut. Dessutom så förväntar du dig att den ska hålla i mer än ett till två år. Om denna skrivare skulle gå sönder efter 18 månader så blir du förbannad för det va ju kvalitet du köpt. Allt kan gå sönder det vet man så en fluga gör ingen sommar. Skulle nu skrivaren efter lagning gå sönder igen efter 3-6 månader så blir du pissed off på den och på företaget som tillverkat den. När du ska köpa ny skrivare så är sannolikheten att du väljer samma märke ganska obefintlig i det läget, eller?

Åter till min ursprungsfråga då. Tror de som bygger mjukvaran till pokersiterna att vi pokerspelare är så dumma så att de tror att vi spelare skulle fortsätta spela på deras siter om de va riggade/buggade. Vad vinner de på det, och framförallt vem gynnar det? Har ännu till dags dato inte fått ett, säger ett riktigt bra och hållbart argument för att så skulle vara fallet. Utan det är oftast en massa svävande ord och flummig påstående som " jag spelar inte där längre för jag blev jämt utdragen på river av skithänder". Så tills ni kan prestera en enda bra förklaring till vem tjänar på det och varför så är för min del detta ett avslutat kapitel. Ha en bra dag och må pokergudarna beskydadda era riverkort så ni slipper gnälla på mjukvaran.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bygga för bra produkter. Tror det var Elektrolux som lyckades bygga kylskåp så bra att de i stort sett aldrig gick sönder, och till en billig slant dessutom. Detta gjorde att alla deras kunder var störtnöjda, men eftersom du sällan behöver mer än ett kylskåp så försvann ju återköpsmarknaden. Övriga företag i branschen hade också en nöjd kundbas, men tiden mellan köpen av kylskåp var kortare hos deras kunder. Electrolux gick från världsledande till rätt långt ner på listan pga att ha för bra kvalitet. Är ju bara att gå ut och kolla i svenska hushåll. Finns ju fortfarande massor av kylar ifrån 60- och 70-talet där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju nån liten jävel därinne som dricker upp colan iallafall.

 

 

Eller stjäl osten till frallan.

 

Det va fasligt va folk hakar upp sig på metaforer och inte svarar på själva kärnan i utgångsinlägget angående riggade/buggade siter. Tar det som ett bevis på att INGEN kan motivera varför det skulle vara så och därför angriper metaforer eller liknelserna som används i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bygga för bra produkter. Tror det var Elektrolux som lyckades bygga kylskåp så bra att de i stort sett aldrig gick sönder, och till en billig slant dessutom. Detta gjorde att alla deras kunder var störtnöjda, men eftersom du sällan behöver mer än ett kylskåp så försvann ju återköpsmarknaden. Övriga företag i branschen hade också en nöjd kundbas, men tiden mellan köpen av kylskåp var kortare hos deras kunder. Electrolux gick från världsledande till rätt långt ner på listan pga att ha för bra kvalitet. Är ju bara att gå ut och kolla i svenska hushåll. Finns ju fortfarande massor av kylar ifrån 60- och 70-talet där ute.

 

Så fruktansvärt mycket inte ens i närheten av samma sak som att ”rigga” en sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick min tråd stängd som handlade om riggat spel, vilket jävla sätt!

 

alla ni som nu tror er veta att det inte är så, hur kan ni VETA det!?

 

även om dom skulle förslora massor om det kom fram, vem kollar upp det? vem orkar?

 

Men lol,

 

det är ju ganska elementärt, både juridiskt och vetenskapligt, att den som hävdar att en konspiration existerar har hela bevisbördan på sina axlar. Alternativet är att vi hamnar i en soppa där ingenting kan hållas för sant.

 

-"Hur kan ni veta att det inte finns ett flygande spaghettimonster?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä men många av er vet detta. hånar oss som tror att det kan vara riggat, eller iallafall lyssnar, när jag läser inlägg där folk säger det är inte riggat, det bara är så, så känns det ganska naivt.

 

men visst är det säkert många torskar som tror att det är riggat, och folk vill säkert skylla på det eftersom dom spelar så dåligt.

 

men vi ligger som sagt flera hundratusen plus på nätpoker, så vi behöver inte skylla på nåt, var bara en tanke jag hade, och att det inte behöver vara så konstigt om det nu vore så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...