Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

 

-"Hur kan ni veta att det inte finns ett flygande spaghettimonster?"

 

Det har jag faktiskt sett! Jag tog ett foto med min mobil och skickade det till "En Ding Ding Värld". Trots att det var väldigt suddigt och man inte såg något så sa de att det skulle publiceras direkt.

 

 

EDIT: Bra Poäng i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nä men många av er vet detta. hånar oss som tror att det kan vara riggat, eller iallafall lyssnar, när jag läser inlägg där folk säger det är inte riggat, det bara är så, så känns det ganska naivt.

 

men visst är det säkert många torskar som tror att det är riggat, och folk vill säkert skylla på det eftersom dom spelar så dåligt.

 

men vi ligger som sagt flera hundratusen plus på nätpoker, så vi behöver inte skylla på nåt, var bara en tanke jag hade, och att det inte behöver vara så konstigt om det nu vore så.

 

Och vi vilka är det? Du och din kompis på axeln som säger att det är riggat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ängeln - det är på såna här forum t. ex och folk jag känner.

 

jag säger inte att jag tror att alla är det (som kännt finns det ju faktist en sida som var riggad) men jag säger att det är ju inte så kontigt om det skulle vara riggade vissa bolag för dom tjänar mer pengar på det, så är det bara.

altså lägger ut fler högre händer i samma potter.

 

inte att nån är "drabbad"

 

ni sitter där och VET detta och säger att det är alla torskarna som måste ha nåt att skylla på...bla bla bla...

 

min kille är grym på poker och det finns även kända spelare som sponsrat honom, vi ligger inte back utan mycket plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni sitter där och VET detta och säger att det är alla torskarna som måste ha nåt att skylla på...bla bla bla...

 

Men hur gammal är du din nolla? Det är ingen som sitter här och säger att vi vet att det är inte är riggat. Det är väl snarare tvärtom. Vi lägger fram resonemang som gång på gång kullkastar riggfanatikernas toerier – den ena vildare än den andra. Är det nägon som kommer och påstår att ”de bara vet” så är det väl du och dina efterblivna gelikar som kommer släpandes med den ena bad beat-storyn efter den andra som enda bevis för att riggen (eller ”buggen”) verkligen existerar. Vad har du framfört med dina 4-5 inlägg i tråden? Att du tror att det är riggat. Bevis? Nej. Några skapliga teorier om hur och varför det skulle vara riggat? Nej.

 

PS. Är du ett troll (som jag tror) så... bra trollat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ängeln - det är på såna här forum t. ex och folk jag känner.

 

jag säger inte att jag tror att alla är det (som kännt finns det ju faktist en sida som var riggad) men jag säger att det är ju inte så kontigt om det skulle vara riggade vissa bolag för dom tjänar mer pengar på det, så är det bara.

altså lägger ut fler högre händer i samma potter.

 

inte att nån är "drabbad"

 

ni sitter där och VET detta och säger att det är alla torskarna som måste ha nåt att skylla på...bla bla bla...

 

min kille är grym på poker och det finns även kända spelare som sponsrat honom, vi ligger inte back utan mycket plus.

 

Det är ju bra för er att han e grym på poker, har aldrig ifrågasatt hans pokerkunskaper utan bara ditt påståenden om riggade/buggade sajter. Varför skriver du om det är han som "drabbas" eller är det du som "drabbas" och i så fall är du lika grym som han på poker?

Som föregående inlägg vill jag bara att ni lägger fram ett säger ENDAST ett hållbart argument som stöttar era påståenden om riggade/buggade sajter. Ni får konstant, i mina ögon, hållbara argument om varför det inte skulle va så men ni framför aldrig några hållbara varför det skulle va så.

Vad mitt inlägg med förfrågan om vilka vi var anbelangar, så får du bestämma dig om det är vi är du och din kille (som tydligen inte kan skriva själv) eller du och din bekantskapskrets, eller olika forum som det här, vilket är en konstig syftning i ordet vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag säger inte att jag tror att alla är det (som kännt finns det ju faktist en sida som var riggad) men jag säger att det är ju inte så kontigt om det skulle vara riggade vissa bolag för dom tjänar mer pengar på det, så är det bara.

altså lägger ut fler högre händer i samma potter.

"Så är det bara". Jättebra argument. Konkret, sakligt, och obestridligt. Ni riggmongon gör verligen skäl för namnet. Och det är verkligen en märklig slump att knappt någon av er kan stava på högstadienivå eller följa med i enkla logiska resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle bolaget tjäna pengar på att lägga stora händer i samma pott fisken förlorar pengarna fortare och hajarna har kvar dem. Bättre att pengarna bollas fram och tillbakas så att mycket mer rake tas ut. (hellre 10 st $ 1 rake potter än en stor $3 rake pott)

 

Bolaget behöver en helt jämn kort utdelning över tiden och gärna så fiskarna kan dra ut. Detta kallas slump!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju dock en maxrake. Övriga argument mot ditt förståndshandikappade resonemang finner du längre bak i tråden.

 

Förresten, kan inte din rika pojkvän köpa dig en utbildning? Eller ännu hellre en ny flickvän (eller pojkvän)?

 

Max raken ja. Den knackar man i taket om man spelar 400NL och uppåt. För övriga bord som 95% av alla pokerspelare lirar på blir större potter=högre rake

Men som vanligt lever jennez i sin egen förståndshandikappade värld så han förstår inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså, jag tror att de flesta fattar att större potter innebär mer rake. Men det betyder såklart inte att siterna som en logisk följd av detta tjänar på att trissa upp potterna. Det är ungefär som att säga att en bank tjänar på att helt enkelt behålla alla pengar som folk sätter in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max raken ja. Den knackar man i taket om man spelar 400NL och uppåt. För övriga bord som 95% av alla pokerspelare lirar på blir större potter=högre rake

Sant, eftersom raken är högst för micro- och low-limit grinders är det först och främst en fråga att bli så bra att man kan gå upp i nivå. Gråt om rigg har ingen betydelse eftersom det i princip är omöjligt att slå raken där nere. Men det är klart att det är bekvämt att skylla på nånting annat än dåliga skillz eller rigg för att man inte vinner på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ungefär som att säga att en bank tjänar på att helt enkelt behålla alla pengar som folk sätter in.

 

Problemet är ju att när någon talar om för dig och Jennez att det inte är någon bra ide att sätta in pengar på den banken så skulle ni kalla dem bankmongon. Sedan skulle ni fortsätta tills pensionsdagen då ni skulle få en otrevlig överaskning :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, eftersom raken är högst för micro- och low-limit grinders är det först och främst en fråga att bli så bra att man kan gå upp i nivå. Gråt om rigg har ingen betydelse eftersom det i princip är omöjligt att slå raken där nere. Men det är klart att det är bekvämt att skylla på nånting annat än dåliga skillz eller rigg för att man inte vinner på poker.

 

Vet inte riktigt va du snackar om nu.

Att slå raken på dom långa nivåerna av nl är ruskigt lätt.

 

Folk vill ju ge bort sina pengar på nl10-25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att när någon talar om för dig och Jennez att det inte är någon bra ide att sätta in pengar på den banken så skulle ni kalla dem bankmongon. Sedan skulle ni fortsätta tills pensionsdagen då ni skulle få en otrevlig överaskning :-)

Väldigt intressant svar med tanke på att det är ni som spelar på siterna ni tror är riggade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har aldrig sagt att det ÄR så!

men det jag undrar över är att folk blir så jävla förbannade så fort man säger att möjligheten finns eftersom större potter gör högre rake (vilket vissa retards inte verkar fatta)

 

jag tror absolut inte att de stora bolagen gör så.

 

min kille ligger ett par hundratusen plus, han är duktig på poker, han behöver inte ha nåt att skylla det på;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har aldrig sagt att det ÄR så!

Jo. Flera gånger.

 

men det jag undrar över är att folk blir så jävla förbannade så fort man säger att möjligheten finns eftersom större potter gör högre rake (vilket vissa retards inte verkar fatta)

Läs tråden istället för att hitta på. Ja, möjligheten att det är riggat existerar. Nej, det är högst sannolikt inte riggat.

 

min kille ligger ett par hundratusen plus, han är duktig på poker, han behöver inte ha nåt att skylla det på;-)

De flesta som spelat seriöst något år borde ligga ett par hundra tusen plus eller ha fattat vinken och slutat. Det är hur som helst ingen som blir imponerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte sagt att det är så nej! jag vet ju inte det, och tror inte det heller generellt, det enda jag säger är att dom tjänar mer på raken om det skulle vara så vilket inte är en omöjlighet, men så fort man nämner det skriker folk att man är en loser och måste ha nåt att skylla på.

 

det är FAKTA att dom tjänar mer ju högre potterna blir, vilken nån ansåg var helt galet att påstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...