Gå till innehåll

12/5/3 m.m?


khiseer

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Jag hoppar också in här och ställer en snabb fråga:

 

mina stats är: 29/6.46/2.15

 

Vad säger detta om mig? Är jag på tok för lös?

 

 

Du är på tok för vek. Du spelar väldigt många händer men raisar allt för lite (ca 20% av händer du spelar). Försök ta kommandot och raisa de händer du spelar och undvik att limpa en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när det ändå är igång så passar jag väl oxå på att se om jag kan få lite respons, jag har:

23,3 / 12,6 / 2,7.. (5max) hur låter det?

Du höjer alldeles för lite och synar alldeles för mkt preflop. Andelen händer du spelar är väl helt ok. Sluta limpa, 3-beta mer. Sen borde du också se över din AF överlag (höjer du för lite eller synar du för mycket? förmodligen kan du spela fler drag hårdare), för den bör ligga en del högre än så helst, även om det inte är nån katastrof.

 

En annan viktig grej att titta på är det positionella spelet. Har du en bra trappa i det eller spelar du i princip samma händer från alla positioner? Du bör absolut inte ligga under 25% i pfr från knappen ivf och knappast under 30% i vpip, gärna minst 5 procentenheter högre på båda. Därifrån minskar du förstås på antalet händer efterhand som du kommer längre ifrån knappen. Skillnaden mellan pfr och vpip ska inte gärna vara högre än 5 procentenheter på någon position, mindre ju längre ifrån knappen du är (och obefintlig utg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på tok för vek. Du spelar väldigt många händer men raisar allt för lite (ca 20% av händer du spelar). Försök ta kommandot och raisa de händer du spelar och undvik att limpa en massa.

 

Men är inte det sammankopplat med att spela för mycket händer? Jag spelar händer jag inte är redo att raisa med, vilket jag antar är ett dåligt tecken?

 

Eller funkar % spelade händer, bara det att jag isf måste gå mycket mera LAG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan oxå passa på att höra mig för. Snittvärdet på mina siffror är:

 

24-28/17-23/3-6

 

(jag spelar Nl10-Nl50, i förekommande fall skottar på Nl100 och Nl200 där den senare av de två går bättre)

 

PT klassar detta som "Semi-loose/agressive/Aggressive" men vad jag undrar är:

 

* Vilka fällor har detta spelsätt?

* Vad är de vanligaste misstagen man gör (överspelar vissa händer osv?)

* Vad är det svåraste att bemästra med spelstilen?

* Vad ger det för för och nackdelar?

 

* + allt annat ni kan komma på.

 

Tack för alla bra svar :)

 

EDIT: Jag spelar likadant på alla nivåer men fegar till (VPIP å PFR går ned) när jag blir utdragen extra mkt och/eller spelar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I PO finns det massor av olika Aggr. Factor. t.ex. preflop, flop, turn osv.

Vilken är det som ni syftar på?

 

Det undrar jag med.

 

Just nu använder jag "Aggr. factor total(PF)

Och har siffrorna:

20.9/13.9/3.6

 

Vad säger det om mig? Att jag limpar för ofta och borde höja de flesta av dom händerna? Detta är över 11k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Tycker alla verkar ha hög AF.

 

Fast är detta ikryssat för er alla?

[ ] Include Pre-flop numbers in Total Aggression Factor calculation

 

tror inte preflop är inräknat i total AF i PAhud. ( iaf inte när jag använde det)

Eftersom många utgår från PAhud så brukar inte preflop aggression factor vara inräknat i total aggresion factor när man skriver sina stats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det undrar jag med.

 

Just nu använder jag "Aggr. factor total(PF)

Och har siffrorna:

20.9/13.9/3.6

 

Vad säger det om mig? Att jag limpar för ofta och borde höja de flesta av dom händerna? Detta är över 11k händer

 

 

bra stats, sluta whina ;)

 

det finns ju en viss skillnad på om man kollar statsen på 11k händer eller 100k händer som ger ett svar något närmare sanningen.

 

Motståndet på bordet spelar ju helt klart roll också.

Med det sagt så kommer jag säkert få en massa skit, många spelar alltid samma stil men jag tycker att en riktigt bra spelare han kan anpassa sig efter hur bordet spelar.

 

Är bordet vekt och tight bör han ta kommandot och hammra på många potter, höjja upp mer och så.

 

Är bordet löst och väldigt aggressivt kan man ta den mer passiva linjen och spela färre händer.

 

PT ger dock en väldigt bra fingervisning på hur det hela ligger till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte preflop är inräknat i total AF i PAhud. ( iaf inte när jag använde det)

Eftersom många utgår från PAhud så brukar inte preflop aggression factor vara inräknat i total aggresion factor när man skriver sina stats

 

Tycker alla verkar ha hög AF.

 

Fast är detta ikryssat för er alla?

[ ] Include Pre-flop numbers in Total Aggression Factor calculation

 

 

Hmmm, ska det vara ikryssat eller inte?

 

Det ser ut som om det ska vara ikryssat i PT?

"aggr. faktis callcu........If you are including pf's in the calculation

Eller?

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan viktig grej att titta på är det positionella spelet. Har du en bra trappa i det eller spelar du i princip samma händer från alla positioner? Du bör absolut inte ligga under 25% i pfr från knappen ivf och knappast under 30% i vpip, gärna minst 5 procentenheter högre på båda. Därifrån minskar du förstås på antalet händer efterhand som du kommer längre ifrån knappen. Skillnaden mellan pfr och vpip ska inte gärna vara högre än 5 procentenheter på någon position, mindre ju längre ifrån knappen du är (och obefintlig utg).

 

Utveckla gärna

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna

Crappy

 

 

Jag tar ett exempel för att visa vad Jello talar om:

 

ex1764.png

 

ex2398.png

 

I exemplet är Heros stats från knappen (button): VPIP 32% och PFR 30%.

Från Cutoff (Pos 1): VPIP 22% och PFR 22%.

Från UTG (Pos 2): VPIP 13% och PFR 13%.

Osv.

 

Skillnaden mellan VPIP och PFR är 2 procentenheter från knappen och 0 från Cutoff och UTG.

Om man väljer att spela en pott så höjer man de flesta gångerna istället för att limpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar ett exempel för att visa vad Jello talar om:

 

ex1764.png

 

ex2398.png

 

I exemplet är Heros stats från knappen (button): VPIP 32% och PFR 30%.

Från Cutoff (Pos 1): VPIP 22% och PFR 22%.

Från UTG (Pos 2): VPIP 13% och PFR 13%.

Osv.

 

Skillnaden mellan VPIP och PFR är 2 procentenheter från knappen och 0 från Cutoff och UTG.

Om man väljer att spela en pott så höjer man de flesta gångerna istället för att limpa.

 

Klockrena resultat och efter bara knappt 460 händer. Jag måste tänka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...