Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Oense med min coach angående denna hand. Vill gjärna att ngn upplyst lyser lite ljus.

FI är Italiano, LAG. Spelar 54/17. Jag har varit rätt aggro innan, har slaskig/aggro image.

Eftersom han är så aggro så antog jag att om jag bara synade hans 3bet skulle han göra det omöjligt att syna postturn. FE var förvisso inte tal om men chansen var väldigt god att han oxo var på drag, då han gjort en del konstiga spel med a högt innan.

Texas Holdem NL $1/$2 - 2007-07-17 21:46:07 Server

Table ElEulma

Seat 1: vincentbaines ( $200 )

Seat 3: Fillidutten ( $161.75 )

Seat 5: max8 ( $85.43 )

Seat 6: Italian018 ( $263 )

Seat 8: SUPERHJÄLTEN ( $198 )

Seat 10: quadruple ( $285.45 )

SUPERHJÄLTEN posts Small Blind $1

quadruple posts Big Blind $2

Dealing cards

Your cards Qd Ad [sUPERHJÄLTEN]

vincentbaines folds

Fillidutten calls $2

max8 folds

Italian018 raises $8

SUPERHJÄLTEN calls $7

quadruple folds

Fillidutten folds

Dealing Flop 9d Th Kd

SUPERHJÄLTEN checks

Italian018 bets $14

SUPERHJÄLTEN raises $38

Italian018 raises $48

SUPERHJÄLTEN raises $152

Italian018 calls $128

Postad

Jag gillar också att få in så mkt pengar som möjligt på floppen istället för på turn då du är större underdog. Jag hade nog ofta reraisat preflop då jag tror den här killen kan syna med rätt mycket sämre händer.

Postad
Tycker nog jag me...även om vi har väldigt många outs så leder vi väl inte, nått har han väl, så varför gå fi:s ärenden...

Eh, vi leder mot majoriteten av hans händer. Jag stoppar tveklöst in.

Ni som vill syna, vad göra ni om turn blankar och han sätter oss allin?

Postad
Eh, vi leder mot majoriteten av hans händer. Jag stoppar tveklöst in.

Ni som vill syna, vad göra ni om turn blankar och han sätter oss allin?

JAPP du har ju helt rätt jackbalsam, vi leder väll mot allt utom set och tvåpar antar jag, antagligen lika bra att dega in mot en kille som han

Postad
Varför?

3 bet pre

Tror att EV blir högre med syn på floppen än indegning om FE är minimalt.

Ex indegning med 150 och vinner drygt 40% blir på 10 gånger 6x150=900

Vinner 4x250=1000 Och det blir drygt $10/hand.

Syna 10 och vinner 104+implicerade ca 2/9 av gångerna+ det som kan hända i fortsättningen om ex fi checkar turnen.

Känns som om FE borde ligga på sådär 15-20% om indegningen ska vara bättre.

Postad

Teorin låter sweet och rationell! Men hur ofta troru FI pröjsar av med TPTK när jag får in mit drag om det är på turn eller om han mot förmodan gör det billigt att se rivern?

Detta är precis det min coach paratar om, men han har fan inget mer o säga om huruvida jag får pröjs när mitt drag sitter. De mer "bildade" vill påstå att den "rätta" vägen är att syna och se vad som händer på turn för att det är mer EV. Detta är bara ngt jag verkligen inte begriper. Ngn som har lust med en bra förklaring?

3 bet pre

Tror att EV blir högre med syn på floppen än indegning om FE är minimalt.

Ex indegning med 150 och vinner drygt 40% blir på 10 gånger 6x150=900

Vinner 4x250=1000 Och det blir drygt $10/hand.

Syna 10 och vinner 104+implicerade ca 2/9 av gångerna+ det som kan hända i fortsättningen om ex fi checkar turnen.

Känns som om FE borde ligga på sådär 15-20% om indegningen ska vara bättre.

Postad

nu kommer jag troligtvis bli sönderdissad men jag förstår inte hur han kan raisa 10$ på din raise på 24$?

hursomhelst så skulle jag troligtvis tolka hans lilla reraise som att han vill ha in degen. alltså att han har tvåpar, set eller färdig stege

Postad

nä han e kass. Han hade kqc.

nu kommer jag troligtvis bli sönderdissad men jag förstår inte hur han kan raisa 10$ på din raise på 24$?

hursomhelst så skulle jag troligtvis tolka hans lilla reraise som att han vill ha in degen. alltså att han har tvåpar, set eller färdig stege