Gå till innehåll

Grinda?


Meteora

Recommended Posts

Jag tror att betydelsen av grinder har förskjutits en del de senaste åren. En klassisk grinder, föreställer jag mig, är ett pokerproffs som spelar live, och inte vill skrämma bort andra spelare. Han ser till att inte vinna för mycket, kanske satsar på att vinna det gamla ett 'big bet' per timme. Han undviker att t ex gå all in med de bästa korten och fantastiska odds, för att inte märkas för mycket och för att inte ge någon lönsam motspelare schansen att få en storvinst och kanske lämna bordet.

 

En modern grinder i online poker behöver knappast ta sådana hänsyn. En sådan spelare sitter ofta med en hel hög bord öppna, och aktar sig inte för att ta andras pengar så mycket han kan. Ofta är en sådan grinder inte särskilt talangfull, och spelar - bland annat på grund av de många borden - en ganska förströdd och sömnig poker.

 

hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men senare så la du fram själv att det verkligen inte var det. Eftersom ingen har hävdat att det är "respect" att grinda så frågar jag varför du frågar det.

 

Jo jag vet jag skojade till det efteråt men det var faktist en fråga (skriven då jag fortfarande var berusad efter krogbesöket-därav den tydliga formuleringen).

 

Hursomhelt är min poäng att det kan låta som om ens tillvaro är väldigt trevlig ifall man är en pro/hobby pokerspelare som plussar stabilt, ungefär som om man sätter sig framför datorn och spelar sitt favoritspel och så plussar man hyfsat dessutom. Men faktum är att ifall man grindar 5-6h (7-8 bord) om dan upplever man nog inte sin vardag som ovan beskrivet. Det kan ju ofta kännas ostimulerande, monotont, tråkigt,meningslöst osv. Så är en tillvaro där man är en seriös grinder verkligen en så gynsamm tillvaro för en individ som man kan få för sig ifall man inte har någon erfarenhet av det? Är en grinding-livsstil något att se upp till? Och slutligen/därav är grinding = respect?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En modern grinder i online poker behöver knappast ta sådana hänsyn. En sådan spelare sitter ofta med en hel hög bord öppna, och aktar sig inte för att ta andras pengar så mycket han kan. Ofta är en sådan grinder inte särskilt talangfull, och spelar - bland annat på grund av de många borden - en ganska förströdd och sömnig poker.

 

 

Jag ska nog börja akta mig för att ta andras pengar. Man vill ju inte att de ska börja tycka illa om en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att betydelsen av grinder har förskjutits en del de senaste åren. En klassisk grinder, föreställer jag mig, är ett pokerproffs som spelar live, och inte vill skrämma bort andra spelare. Han ser till att inte vinna för mycket, kanske satsar på att vinna det gamla ett 'big bet' per timme. Han undviker att t ex gå all in med de bästa korten och fantastiska odds, för att inte märkas för mycket och för att inte ge någon lönsam motspelare schansen att få en storvinst och kanske lämna bordet.

 

En modern grinder i online poker behöver knappast ta sådana hänsyn. En sådan spelare sitter ofta med en hel hög bord öppna, och aktar sig inte för att ta andras pengar så mycket han kan. Ofta är en sådan grinder inte särskilt talangfull, och spelar - bland annat på grund av de många borden - en ganska förströdd och sömnig poker.

 

 

Låter som taget ifrån "Definitions of poker terms for dummies" eller nåt liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Matfrids definition av den klassiska grindern är ganska bra. Att med fancyplay tömma fisken direkt varje gång han sätter sig vid bordet gör ju att han inte kommer tillbaks. Det måste ju vara +EV om han sätter sig ner varje kväll och sakta men säkert blöder iväg sina pengar men samtidigt har trevligt. Se "Psychology of poker" för vidare resonemang om hur man bör bete sig vid bordet för att i det långa loppet tjäna så mycket som möjligt.

 

Sedan håller jag inte med om definitionen av den moderna grindern men den har ju redan på sedvanligt sett bashats hårt av de med många inlägg. Det är inte lätt att vara ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bara otrevlig. Jag ska be att få dig avregistrerad. Blir du inte det lämnar jag forumet och kommer att rekommendera andra att undvika denna site.

 

Lol!

 

 

Lycka till med detta. Med 5 tunga poster under bältet lär du behöva all tur du kan få för att lyckas med ditt uppsåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är en sådan grinder inte särskilt talangfull, och spelar - bland annat på grund av de många borden - en ganska förströdd och sömnig poker.

 

Jag har väntat rätt länge med att skriva mitt första inlägg på pokerforum.nu eftersom jag sett att många får svar av detta slag. Nu har jag skrivit mitt första inlägg, och vill ni se fler får ni kasta ut personer som ovanstående.

 

Du är bara otrevlig. Jag ska be att få dig avregistrerad. Blir du inte det lämnar jag forumet och kommer att rekommendera andra att undvika denna site.

 

Håller med fullständigt... Djens borde blivit bannad redan 2004 ihop med Iremmats. Hade besparat världen mycket lidande..

 

Nå Mods... hur blir det? Matfrid och jag vill se Djens-ban... Appel - kom igen..

 

Skriver du saker som ovanstående där du klankar ner på multitablare som är x*k bättre än dig själv får du väl ta det? Du verkar själv inte kunna tillföra så mycket till forumet så:

 

Hej då! trevligt att du gjorde ett försök i alla fall.

Fundera lite bättre på vad du skriver nästa gång om du inte vill bli påhoppad.

 

Hahaha... du är så arg och bitter.. me like

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med fullständigt... Djens borde blivit bannad redan 2004 ihop med Iremmats. Hade besparat världen mycket lidande..

 

Nå Mods... hur blir det? Matfrid och jag vill se Djens-ban... Appel - kom igen..

 

 

 

Hahaha... du är så arg och bitter.. me like

Ja, forumet har verkligen fått fram fel profiler. Fler highstakeslirare skulle vara som mrdawwe. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ej talangfull?

 

ofta inte talangfull. Därför att det inte behövs. Det är lönsamt även för den som är långt ifrån proffsig att tålmodigt sitta och nöta bord. Många tycks reagera mot detta påstående. Titta i så fall än en gång på statistiken i pokertracker, om ni har det, om ni inte där ser ett antal sådana spelare, som uppenbarligen stadigt går på plus men som knappast kan kallas talangfulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på dig, Matfrid! Tyvärr är det ganska ofta en väldigt tråkig och aggressiv stämning här, framför allt från en del av dem som har postat tusentals inlägg. En del av dem verkar också ha åsiktsmonopol här!

 

Kan du inte starta en sån där "Dålig stämning på forumet"-tråd i Poker.segruppen då? Det var nog banne mig en månad sen sist och det är ju lite av en tradition trots allt.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte starta en sån där "Dålig stämning på forumet"-tråd i Poker.segruppen då? Det var nog banne mig en månad sen sist och det är ju lite av en tradition trots allt.. :?

 

Ja, de brukar dessutom dyka upp med högre frekvens när det är sommarlov av någon anledning...

 

Curlingmammorna måste verkligen skärpa till sig! Deras ungar blir ju massakrerade på pf obv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofta inte talangfull. Därför att det inte behövs. Det är lönsamt även för den som är långt ifrån proffsig att tålmodigt sitta och nöta bord. Många tycks reagera mot detta påstående. Titta i så fall än en gång på statistiken i pokertracker, om ni har det, om ni inte där ser ett antal sådana spelare, som uppenbarligen stadigt går på plus men som knappast kan kallas talangfulla.

 

I princip kanske jag kan hålla med dig.

En talangfull spelare kanske spelar högt på några få bord, medan en grinder spelar lägre på en massa bord, väntar på nötterna och drar all-in mot retardar som synar med skit.

 

 

Lite nyfiken på hur du definierar en talangfull spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip kanske jag kan hålla med dig.

En talangfull spelare kanske spelar högt på några få bord, medan en grinder spelar lägre på en massa bord, väntar på nötterna och drar all-in mot retardar som synar med skit.

 

 

Lite nyfiken på hur du definierar en talangfull spelare.

 

 

Jag har ingen särskild definition, förutom att man får ett vagt intryck vid borden. Det är lättare att gå andra vägen, och notera svagheter som t ex spelare som inte kan lägga en bra hand trots att alla varningsklockor borde ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej då! trevligt att du gjorde ett försök i alla fall.

Fundera lite bättre på vad du skriver nästa gång om du inte vill bli påhoppad.

 

Jag vet inte om det beror på att klockan är 05:10 och hjärnan skriker efter glädjeämnen sedan jag såg gökboet, men är inte dessa rader bland det roligaste som skrivits på detta forumet? Så underbart nedlåtande. Jag fnittrar som ett barn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip kanske jag kan hålla med dig.

En talangfull spelare kanske spelar högt på några få bord, medan en grinder spelar lägre på en massa bord, väntar på nötterna och drar all-in mot retardar som synar med skit.

 

 

 

Japp det är precis så jag grindar short handed borden, foldar, foldar, foldar, ger stora blind, lilla blind, stjäl inga blinds, fold, fold, fold, oj ess ess, raise 3x bb, en annan kille raisar mig, därefter tar en retard och reraisar, jag går all in och retarden synar min all in med ace2 heart, därefter berättar han generat i chatten att han en gång träffade straight flushen med just ace2 heart och att han därav valde att syna handen fastän han var säker på att min hand var bättre än hans, flopp kommer kung kung kung, sedan en trea på turn och på river kommer den sista kungen, vi splittar potten, men nåja jag kommer ändå plussa i längden mot honom så det spelar faktist ingen roll för mig (tänker långsiktigt), Nemen ungefär så enkelt är det att grinda för min del, I go all in with the nuts and the retards call me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det beror på att klockan är 05:10 och hjärnan skriker efter glädjeämnen sedan jag såg gökboet, men är inte dessa rader bland det roligaste som skrivits på detta forumet? Så underbart nedlåtande. Jag fnittrar som ett barn...

 

Ja, det är ganska roligt. Måste faktiskt säga att jag inte visste något om Djens alls när jag skrev mitt första inlägg. Så när han skrev att jag hade tomtar på loftet hade jag inte en aning om vissa rader i mitt inlägg som han kände sig så oerhört träffad av. Nu har hans kedja av arga inlägg formligen skrikit ut att mina rader om en ej så talangfull pokerspelare tydligen var så portträttlika att han tog för givet att jag beskrev just honom. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...