Gå till innehåll

iq test hur smart är du?


mrfiskman

Recommended Posts

132 poäng. alla rätt på matten och kasst på minnet.

 

gah jag är mentalt efterbliven känner jag när jag jämför mig med min omgivning i pokervärlden. aja, har lite böcker i min inköpslista som kanske gör mig lite intelligentare så jag blir mindre fiskig:

 

Thinking Without Thinking

Use Your memory

Plugga smart och lär dig mer

 

tips på andra bra sätt att ta igen de hjärnceller man supit bord?

 

126 har jag hört från dig... fusk att göra två gånger, ajja bajja! ;)

130 här iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

126 har jag hört från dig... fusk att göra två gånger, ajja bajja! ;)

130 här iaf...

 

hehe, jag erkänner. men första gången så läste jag inte frågorna och skrev alltså inte siffrorna baklänges. använde samma svar(så gott jag kom ihåg) och gjorde bara om minnestestet.

 

jag kan väl inte hjälpa att jag är för dum för att förstå testet första gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.... Va som man misstänkte, man är inte speciellt intelligent :D

 

119, övernormal och bättre än 89% av populationen iaf.

 

Men å andra sidan gjorde jag det på jobbet med ringande telefoner, gapande kollegor samt kunder som mitt i allt va tvungna och ha hjälp....ser dom inte att jag är upptagen med annat :D

Mitt uppe i testet tog jag även en liten paus och åkte för att besikta en bil....men det gick väl inte på tid hoppas jag :D.

 

Hoppade av gymnasiet efter 1 år och inte tittat på en skolbänk sen dess så ett par av orden hade jag inte en aning om vad det betydde...så det blev ett par chansningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illustrerad Vetenskaps IQ-test är ett klassiskt IQ-test, som testar såväl visuell förmåga och språkkunskap som minne, logiskt tänkande och matematiskt tänkande. Det är baserat på ett amerikanskt on linetest, som vid kontroll har visat sig ge resultat som ligger inom 4 % från resultaten vid det så kallade WAIS®-III (Wechsler Adult Intelligence Scale III). WAIS-testet är sannolikt det närmaste man kommer ett allmänt erkänt IQ-test, och den senaste versionen används i dag av professionella psykologer över hela världen.

 

Illustrerad Vetenskaps IQ-test skall dock inte ses som en ersättning för ett äkta WAIS-test, som för övrigt alltid skall göras under överinseende av utbildade testledare. Det kan därför inte göras vare sig on line eller via CD-ROM, om det skall vara rättvisande.

 

Notera sålunda att det värde som blir resultatet av testet inte är ett helt perfekt mått på din IQ. Om du har genomfört testet på ett seriöst och noggrant sätt, ger det emellertid en god uppfattning om var på skalan du ligger.

 

 

131 på provet ska motsvara svenska mensas krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

141

 

Matten var riktigt enkel för en utbildad matematiker och jag hade verkligen skämts om jag svart fel på någon fråga där. De andra delarna hade jag nog lite sämre än förväntat, förutom minnet där jag vet att jag är rätt kass och kanske användde lite oetiska metoder(dock inga hjälpmedel)

 

(tur att fisken inte föredrar stötpoker och bridge) och att man faktiskt inte är tvungen att spela mer än ett bord samtidiget.

 

Eller i.o.f., hade vissa spelat bridge lika dåligt som de spelar holdem hade det nog varit ännu enklare att vinna deras pengar. Trots svårigheter att hålla mycket i huvudet samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

133. De två sista bilderna sänkte mig totalt.

 

Menar du dessa två?

Fråga 14

Fråga 15

 

Fråga 15 körde jag uteslutningsmetoden. Triangeln är den enda figur som inte förekommit någonstans i figuren.

 

Men Fråga 14 förstår inte jag heller. Det var den jag tänkte längst tid på. Om någon smart har hittat logiken så förklara gärna för oss andra efterblivna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hur har ni alla lyckats få så högt? Jag tycker fan att alla som fick över Mensa-nivån borde bevisa med print screen. ;)

 

Jag fick i alla fall 115. Får väl skylla på att jag är nyvaken. Skönt att man åtminstone lyckades klonka över average. Det är jag nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick först 132 när jag var seriös, sen testade jag att trycka in svarsalternativen på måfå på alla test utom mattetestet. Fick då 93, bla en tia (medel) i minne och där kollade jag inte ens på serierna utan svarade bara med ett gäng random siffror.

lol, fick också en tia i minne och jag var seriös =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...