Gå till innehåll

iq test hur smart är du?


mrfiskman

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

137 fick jag

 

Första testet är mysko, ganska trivialt fram till 14:e (möjligen med undantag för fråga 12). Men logiken på fråga 14 och 15 är utanför mitt förstånd.

 

Minnestestet är ganska lätt om gruppera ihop siffrorna två och två. (på samma sätt som man säger ett telefonnummer)

 

Matematiken är efter 40+ univ. poäng i ämnet något man får fullpott på i sömnen.

 

Gällande det språkliga hade jag inte en aning om ett par ord, hatar ordförrådsfrågor i IQ test.. känns som samma sak som att fråga "Vad heter huvudstaden i Burkina Faso?" (stava till den om ni kan ;-) )

 

Gällande relationer var det väl också någon eller några som var "konstiga". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första testet är mysko, ganska trivialt fram till 14:e (möjligen med undantag för fråga 12). Men logiken på fråga 14 och 15 är utanför mitt förstånd.

 

Jag fick 141. Matten var iaf inte direkt avancerad... :lol:

 

Första delen var väl klurigast. Logiken på fråga 14 kunde jag förstå, men fråga 15... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

128

 

Givetvis är det de där sjuka orden som drar ner poängen. Har man inte läst en bok sedan man tvingades till bokrecensioner i skolan använder man ju aldrig några av de där orden. Samma med högskoleprovet när jag gjorde det, är väl iofs över 10 år sen nu.

 

Sen såg jag på Prosharks att nån del var på tid?! Kanske därför jag fick lite risigt resultat på sitt håll. Jag gjorde det på jobbet och började på morgonen nån gång och avslutade på eftermiddan. :lol:

 

Vilken av delarna var på tid?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som förstod fråga 15 i den visuella delen? 14 förstod jag och jag tror jag hade ett humm om de flesta även om jag fick 1 fel till tror jag. men 15... skulle vara kul om någon kunde beskriva vad svaret var.

 

Fick företsen 134. Är det att pokerspelare är väldigt smarta eller var testet för lätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som förstod fråga 15 i den visuella delen? 14 förstod jag och jag tror jag hade ett humm om de flesta även om jag fick 1 fel till tror jag. men 15... skulle vara kul om någon kunde beskriva vad svaret var.

 

Fick företsen 134. Är det att pokerspelare är väldigt smarta eller var testet för lätt?

 

Fattade inte heller 1:15. Jag tycker i alla fall att testet var lättare än Mensas test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

132 poäng. alla rätt på matten och kasst på minnet.

 

gah jag är mentalt efterbliven känner jag när jag jämför mig med min omgivning i pokervärlden. aja, har lite böcker i min inköpslista som kanske gör mig lite intelligentare så jag blir mindre fiskig:

 

Thinking Without Thinking

Use Your memory

Plugga smart och lär dig mer

 

tips på andra bra sätt att ta igen de hjärnceller man supit bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...