Gå till innehåll

TNL$200 TPTK Blir cr på flopp


Recommended Posts

Fi spelar SLAP enligt PT - Semi loose, aggressive/passive och jag själv spelar semi loose, aggressive/aggressive. Minns tyvärr inte omständigheterna kring den specifika handen då jag kollar detta i efterhand i PT.

 

Seat 2 is the button.

 

Seat 1: Sylta ($351.80 in chips)

Seat 2: GreenCap ($225.25 in chips)

Seat 3: SNEUGLEN ($201.80 in chips)

Seat 4: Knalle1 ($310.15 in chips)

Seat 5: sonnym ($204 in chips)

Seat 6: Terrorist ($289.60 in chips)

 

SNEUGLEN: posts small blind $1

Knalle1: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap :Kh::As:

 

sonnym: folds

Terrorist: folds

Sylta: raises to $6

GreenCap: raises to $20

SNEUGLEN: folds

Knalle1: calls $18

Sylta: folds

 

Standardbeten här har varit till $8 så denna är lite mindre, varpå följer att min trebet blir lite mindre. Ok summa? Observera att det inte är betaren som synar min trebet utan en helt annan Fi som kallsynar.

 

----- FLOP ----- :Jh::Kc::Js:

 

Knalle1: checks

GreenCap: bets $40

Knalle1: raises to $90

 

Jag blir checkraisad av knalle som har ungefär $115, effektivt, kvar bakom om jag synar. Vad gör jag här? Tror väl inte att han har kåk i detta läge då han inte höjde pre (KK) och KJ är väl ingen superhand att kallsyna med. Dessutom har jag ju en K. Har han en "connectad" knekt? JT, JQ? Synar han med den handen pre? Gillar inte läget men kan inte riktigt sätta han på en logisk hand.

 

Är det bara att slänga?

 

Edit: Kan väl tillägga att jag inte tror på idén att syna flopp och utvärdera turn. Jag känner mig helt säker på att han kommer beta igen där efter en så liten cr på floppen så om någon vill göra just det så var snäll och motivera lite extra noga isf. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju en ganska perfekt flopp för att slänga in en check-raise med QT eller bluff med total-miss. Kallsynen av han pre känns ju mycket skum, svårt att sätta han på en hand och därmed ökar ju chansen för att han är en total tomte som sitter med KT eller liknande :P

 

nåja, tycker nästan detta är en ganska perfekt flopp för att checka, men beror lite på vad du har för image. Sen anser jag ju iofs att om du väljer att gå med handen så är det bättre att endast syna i detta läge, han viker inget som slår dig, sitter han med KQ eller nåt å har flummat sig hittils kommer han aldrig släppa den heller. Kvar blir endast bluff och qt där bluff känns mer trolig imo. Nåja, lär ju kvitta haha.

 

en massa snack, lite verkstad. Fold utan read, med något som helst read in med degen/syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Kan väl tillägga att jag inte tror på idén att syna flopp och utvärdera turn. Jag känner mig helt säker på att han kommer beta igen där efter en så liten cr på floppen så om någon vill göra just det så var snäll och motivera lite extra noga isf. Tack!

 

Fattar inte riktigt. Du motiverar det ju själv? Om vi nu ska in med degen, vill vi att han stoppar in pengarna med ALLA sina händer, eller vill vi att han gör det bara med de händer som har oss slagna? Svaret torde vara givet.

 

Syn eller fold. Ställ är inget alternativ överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt. Du motiverar det ju själv? Om vi nu ska in med degen, vill vi att han stoppar in pengarna med ALLA sina händer, eller vill vi att han gör det bara med de händer som har oss slagna? Svaret torde vara givet.

 

Syn eller fold. Ställ är inget alternativ överhuvudtaget.

 

 

 

Det är själva utvärderingen jag syftar på. Jag ser ingen anledning till att syna floppen för "utvärdera" om jag vill fortsätta på turn beroende på om han betar eller ej. Jag tycker det är så stor chans att han kommer beta turn med så att jag bara pissar bort pengar om jag synar flopp för att vika turn om han betar igen. Synar jag är det alltså för att jag inte tror honom och jag kommer syna hela vägen. Men det är ett beslut jag fattar nu isf. Jag kommer inte syna för att "utvärdera" någonting på turn. Och om någon ville ta den linjen var jag extra nyfiken på att höra resonemanget. Ställ har det aldrig varit tal om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är själva utvärderingen jag syftar på. Jag ser ingen anledning till att syna floppen för "utvärdera" om jag vill fortsätta på turn beroende på om han betar eller ej. Jag tycker det är så stor chans att han kommer beta turn med så att jag bara pissar bort pengar om jag synar flopp för att vika turn om han betar igen. Synar jag är det alltså för att jag inte tror honom och jag kommer syna hela vägen. Men det är ett beslut jag fattar nu isf. Jag kommer inte syna för att "utvärdera" någonting på turn. Och om någon ville ta den linjen var jag extra nyfiken på att höra resonemanget. Ställ har det aldrig varit tal om.

 

Du synar med avsikt att syna stället på turn. På så sätt får du värde ur bluffar.

 

Fold direkt, eller syn och backa med stacken alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...