Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
I princip allomfattande ekonomisk insyn. Extremt äckligt.

+ omvänd bevisbörda

TJOHO

Lustigt, jag känner mig så otroligt fri.

Säg mig, hur många länder har en friare hållning gentemot pokerspelare än Sverige?

Postad
hur "bevisar" man vart neteller-pengarna kommit ifrån?

ska man bara skriva ut sin kontohistorik från neteller? hur kan skatteverket se att historiken är rätt? inte direkt svårt att fejka

det är väl bara att ta print screen på netellerkontot

litar dem inte på dig får du väl åka upp på deras kontor, sätta dig vid en dator och visa

Postad
Lustigt, jag känner mig så otroligt fri.

Säg mig, hur många länder har en friare hållning gentemot pokerspelare än Sverige?

Säg mig, vari ligger relevansen i det? Fri i förhållande till frihet är an aning mer relevant än fri i förhållande till värre ofrihet. Sedan var ju iofs min poäng den ekonomiska ofrihet som råder i Sverige, och att det ligger till på det viset - i förhållande till andra länder - kan du knappast ifrågasätta, även om jag vet att du tycker det är bra på något masochistiskt sätt.

Postad

Det förefaller bara så märkligt att du gnäller över något slags påstådd orättvisa med att bo i Sverige i en tråd som handlar om situationen för vissa svenskar som spelar poker på nätet, då vi med internationella mått mätt har det ganska bra.

Och vad gäller ifrågasättandet så kan jag på intet sätt se hur jag ska ses som "ekonomiskt ofri". Jag känner mig inte det minsta begränsad. Du slåss mot väderkvarnar.

Postad
Det förefaller bara så märkligt att du gnäller över något slags påstådd orättvisa med att bo i Sverige i en tråd som handlar om situationen för vissa svenskar som spelar poker på nätet, då vi med internationella mått mätt har det ganska bra.

Aha, det är det gamla vanliga "du får inte klaga FÖR VI HAR DET SÅ BRA I SVERIGE"-greppet som körs. Spelar ingen roll hur det är internationellt, det är ändå fullständigt för jävligt med ekonomisk övervakning av medborgarna, vinstbeskattning och omvänd bevisbörda. Skatteverket är sjukt obehagligt.

Och vad gäller ifrågasättandet så kan jag på intet sätt se hur jag ska ses som "ekonomiskt ofri". Jag känner mig inte det minsta begränsad. Du slåss mot väderkvarnar.

Mm jag slåss mot existerande väderkvarnar. Du är för blind för att se dem.

Postad

Jam en alltså är man lite smart så spelar man ju på siten nått halvår innan man gör ett uttag givetvis. Då kan ingen knappast beskylla en för pengatvätt.

Nederländska Antillerna är inte inom EU så alla sajter som är registrerade där (och i övriga Karibien) är skattepliktiga.

Rörande din andra fråga, som du ställt i flera olika trådar, men inte verkar läsa svaren till så kan du såklart föra över pengar från icke-EU-sajten till Neteller och sedan till en EU-sajt. Om ditt enda syfte med transaktionen är att undvika beskattning så kan du åka dit för brott mot lagen om skatteflykt. Om Skatteverket börjar ställa frågor så ska du kunna bevisa att vinsterna verkligen kommer från EU-sajten, och det blir ju lite svårt.

Det här är i teorin, sedan vet ingen egentligen med 100% säkerhet hur det är i praktiken. Men som du kanske har läst i några artiklar i dagspressen på sistone så sitter inte Skatteverket och rullar tummarna utan de gör stickkontroller och fångar in en och annan lite då och då. Detta gäller främst livepoker, men även onlinespel.

Skatteverket har i princip obegränsade befogenheter när det gäller indrivning av skatt och samarbetar med alla banker inklusive Riksbanken. Bankerna samarbetar med Riksbanken och rapporterar alla större transaktioner regelmässigt. Någon sorts "schweizisk banksekretess" kan du glömma.

Postad
Aha, det är det gamla vanliga "du får inte klaga FÖR VI HAR DET SÅ BRA I SVERIGE"-greppet som körs. Spelar ingen roll hur det är internationellt, det är ändå fullständigt för jävligt med ekonomisk övervakning av medborgarna, vinstbeskattning och omvänd bevisbörda. Skatteverket är sjukt obehagligt.

Du är hemskt välkommen att starta nån borgartråd och gnälla.

Det här föreföll bara vara ett märkligt valt tillfälle att gnälla.

Mm jag slåss mot existerande väderkvarnar. Du är för blind för att se dem.

Åh nej. Jag vet inte mitt eget bästa. Haha, lägg av. Kan du inte...snälla snälla, starta en tråd i OT där du förklarar hur jag far illa av att bo i Sverige?

Postad
Du är hemskt välkommen att starta nån borgartråd och gnälla.

Det här föreföll bara vara ett märkligt valt tillfälle att gnälla.

Ja verkligen JÄTTEMÄRKLIGT. Skatteverket har hårdnat greppet om medborgarnas privatekonomi och jag GNÄLLER. Heeelt sinnessjukt.

Åh nej. Jag vet inte mitt eget bästa. Haha, lägg av. Kan du inte...snälla snälla, starta en tråd i OT där du förklarar hur jag far illa av att bo i Sverige?

Nä, du far säkert inte illa. Du tycker ju om att stjäla pengar från andra människor.

Jag orkar inte käfta mer med dig nu. Hej då.

Postad

Det är väl bara att spara historik för ett antal vinster på en EU-site. Nog för att täcka eventuella uttag. Du sparar såklart inte förluster. Och därmed har du "bevisat" att du tjänat dessa pengar från EU-stället. Spelar man turneringar är det ju enkelt att spara när man vinner en. Cashgames får man väl spara sina största potter.

Postad

japp exakt, smartast är väl att endast göra uttag från EU siter samt spela ett ex antal månader på dessa. Then its clean men ingen kan ju heller beskylla en för pengatvätt..

Det är väl bara att spara historik för ett antal vinster på en EU-site. Nog för att täcka eventuella uttag. Du sparar såklart inte förluster. Och därmed har du "bevisat" att du tjänat dessa pengar från EU-stället. Spelar man turneringar är det ju enkelt att spara när man vinner en. Cashgames får man väl spara sina största potter.
Postad

En sak jag undrar, hur kopplar skatteverket mitt nick till mitt namn? Spelsidorna lämnar väll inte ut sånt eller hur?

I sånna fall kan man ju bara slå upp en highstakespelares bord och snå dens HHs från en EU-site om nu man måste bevisa vart pengarna kommer ifrån. Skulle inte det fungera?

Postad
En sak jag undrar, hur kopplar skatteverket mitt nick till mitt namn? Spelsidorna lämnar väll inte ut sånt eller hur?

I sånna fall kan man ju bara slå upp en highstakespelares bord och snå dens HHs från en EU-site om nu man måste bevisa vart pengarna kommer ifrån. Skulle inte det fungera?

Det kallas för bedrägeri. Du kan även trycka egna sedlar.

Postad
Det kallas för bedrägeri. Du kan även trycka egna sedlar.

Jaha och? jag frågade inte om jag bryter mot nån lag utan om det skulle fungera.. Jag skulle aldrig kunna tänka mig betala mina pokerpengar till skatteverket, även om pengarna kommer från icke EU-site!

Postad

Det finns sätt. Jag kan tyvärr inte berätta mera då det råder sekretess på det.