Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Kommer hem glad och nöjd över att äntligen ha inhandlat ett nytt tangentbord (det gamla råkade få minst ett par glas vin för mycket...hälften av tangenterna klibbar fast) och en extern hårddisk på 750GB.

 

Tangentbordet visade sig enbart ha PS/2-kontakt. Min pc har enbart USB.

 

Hårddisken visade sig enbart ha 698GB, enligt min pc. Ska alltså ha 750 enligt asken.

 

Problem 1 är enkelt löst; jag åker tillbaka och byter mot ett annat tangentbord. Får skylla mig själv för det extra besväret.

 

Nån som vet om problem 2 (hårddisken) kräver samma lösning? Eller ska jag omformattera disken? Eller får man helt enkelt räkna med att bli snuvad på 52GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer hem glad och nöjd över att äntligen ha inhandlat ett nytt tangentbord (det gamla råkade få minst ett par glas vin för mycket...hälften av tangenterna klibbar fast) och en extern hårddisk på 750GB.

 

Tangentbordet visade sig enbart ha PS/2-kontakt. Min pc har enbart USB.

 

Hårddisken visade sig enbart ha 698GB, enligt min pc. Ska alltså ha 750 enligt asken.

 

Problem 1 är enkelt löst; jag åker tillbaka och byter mot ett annat tangentbord. Får skylla mig själv för det extra besväret.

 

Nån som vet om problem 2 (hårddisken) kräver samma lösning? Eller ska jag omformattera disken? Eller får man helt enkelt räkna med att bli snuvad på 52GB?

 

 

Hårddisken är ok. Det rapporterar så. det har med byte och bits att göra.

1 megabyte är 1024 bitar. Så det är helt i in ordning med disken.

 

läs här varför och tryck sedan på 1GB länken under speciella prefix

http://sv.wikipedia.org/wiki/Byte_%28enhet%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken är ok. Det rapporterar så. det har med byte och bits att göra.

1 megabyte är 1024 bitar. Så det är helt i in ordning med disken.

 

läs här varför och tryck sedan på 1GB länken under speciella prefix

http://sv.wikipedia.org/wiki/Byte_%28enhet%29

Jag hittade svaret på deras supportsida. Kollar jag egenskaper på disken så står det ovanför tårtan två värden: 749,xxx... bytes resp 698GB. Det första är "decimal size" och det andra "binary size". Kan inte påstå att jag förstår varför det ska skilja (i båda fallen är det ju bytes, inte bits), såg på din länk att förklaringen finns där. Men att allt är som det ska duger för mig. Nu får jag iaf plats med all po... all musik och alla semesterbilder. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade svaret på deras supportsida. Kollar jag egenskaper på disken så står det ovanför tårtan två värden: 749,xxx... bytes resp 698GB. Det första är "decimal size" och det andra "binary size". Kan inte påstå att jag förstår varför det ska skilja (i båda fallen är det ju bytes, inte bits), såg på din länk att förklaringen finns där. Men att allt är som det ska duger för mig. Nu får jag iaf plats med all po... all musik och alla semesterbilder. :-)

 

Låter prima ballerina :-)

Du skall veta hur många ggr jag fått den frågan av kunder. Är så trött på den att jag glömt av ett bra svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter prima ballerina :-)

Du skall veta hur många ggr jag fått den frågan av kunder. Är så trött på den att jag glömt av ett bra svar ;)

Kan förstå det. Från bådas perspektiv. :-)

 

Har ett nytt problem:

 

Jag löste tangentbordsproblemet med att åka tillbaka till butiken. Grejen är att jag vill ha ett litet tb, så jag köpte därför Microsoft Wired Keyboard 500 och det har alltså bara PS/2. Nåväl. Tillbaka i butiken stod jag inför två alternativ: att byta tb till X, minns ej märke, men det var litet...för litet och kompakt, eller köpa en PS/2-USB-adapter. Valde det senare. Men nu vill inte datorn hitta maskinvaran. Inga drivrutiner följde med. Har försökt labba med att leta uppdateringar etc men det funkar inte. Det är ett enkelt jävla tangentbord! Till och med MS egna produkt!

Ytterligare problembeskrivning: När jag pluggar in till datorn så blinkar dioden på tangentbordet till en kort stund, men därefter mörkt.

Nån som vet vad jag ska göra?

 

 

Har ett till problem:

 

Hur fan ska man orka spela poker på vardagarna när man känner sig som ett våldtaget marsvin efter jobbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter skumt ,testa att jucka lite på kablarna , alternativt testa annan usb ingång.

 

Problem 2 är lättlöst, skaffa ett sådant där hjul och kuta runt i :-)

Flyttat mellan portarna på fronten, men inte testat nån på baksidan. Ska göra det. Juckat har jag gjort. :-)

 

Hjulet låter jobbigt. Och det är väl hamstrar?

 

Spela ändå och reloada?

Testade det förut i säkert 1 år, gick inge vidare. Att hinka nån öl eller 7 brukar funka ibland. :-)

 

Problemet är att jag är trött, inte sömnig. Det är skillnad. Jag somnar aldrig före midnatt, fast jag är trött som fan redan vid 20-tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre än sex med Alba:

 

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Jg::Kg:

UTG calls, UTG+1 folds, CO raises, 2 folds, Hero calls, UTG calls.

 

Flop: :8g::3b::7g: (6.5SB, 3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets, Hero calls, UTG raises, CO calls, Hero 3-bets, UTG calls, CO calls.

 

Turn: :4h: (7.75BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, CO folds.

 

River: :2s: (9.75BB, 2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 13.75BB

Hero showed :Jg::Kg:

UTG showed :9g::Tb:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D vad ska han ha ? sånna är fina att få.

Lite småtufft med K-kicker. :-)

 

-------

 

Har förresten ett ytterligare problem med burken: ikonen för säker borttagning av maskinvara är borta sen en tid. Den dyker inte upp när jag pluggar in kamera, mp3 eller det här j-a tangentbordet som inte vill funka (skriver på mitt gamla nu och får editera varenda text, speciellt med mellanslagen, blir såhärannars mest hela tiden).

Har försökt hitta funktionen i kontrollpanelen etc men hittar inget. Är den bortpatchad i XP?

 

Ang tangentbordet: Testat alla USB-portar utom en. Vet inte om jag vågar testa den sista... :-) Jorå, men sannolikt funkar det inte där heller och jag har hårddisken på den och eftersom "säker borttagning..." är borta vill jag inte bara rycka ur den hur som helst. Har ju hela min skatt där.

 

-------

 

Läst så mycket om Poker Academy så jag bestämde mig igår för att ladda hem demon och testa. Har läst att AI:n ska vara bra på FLT. Alltså... ok, jag har kanske inte gjort alla nödvändiga inställningar, har kanske missat nåt. Men defaultläget stinker åsneröv. Advisorn är det vekaste jag kan föreställa mig. Kommer inte ihåg alla vansinnigheter, men bl a vill den att jag ska openlimpa UTG med J8o. Jag ska i princip aldrig vara aggro om jag inte sitter på nötter. Positionsspel och frikort existerar inte.

 

Har jag missat nåt? Aldrig i livet att jag lägger ett cent på den som den fungerar nu. Ok, advisorn är inte hela grejen med PA. Men med tanke på att botarna har karaktärer borde den utveckla råden efter dessa och inte bara ge råd efter kortodds (men openlimpa UTG med J8o kan aldrig vara försvarbart).

 

-------

 

Dagsresultat: Minus ca 30 på 5/10 (varför envisas jag), plus 389 på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget sådant här som kan funka, kanske är avbockad. http://www.fpgroup.se/nyheter/?id=25389

Den skall ju poppa upp i nederkant när man stoppar in något i USB väg, Själv har jag aldrig använt funktionen och ryckt ut några tusentals ggr utan problem.

 

En annan fråga. Om du går in i Kontrolpanelen->System->fliken enhetshanteraren har du några gula utropstecken på några enheter eller finns det okända enheter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget sådant här som kan funka, kanske är avbockad. http://www.fpgroup.se/nyheter/?id=25389

Den skall ju poppa upp i nederkant när man stoppar in något i USB väg, Själv har jag aldrig använt funktionen och ryckt ut några tusentals ggr utan problem.

Nope. Har testat allt (tror jag) i inställningarna. Aktivitetsfältet är dessutom alltid maximerat (dvs alla ikoner syns hela tiden), jag kan inte få den att dölja inaktiva ikoner (den där pilen som man klickar fram med är alltså borta).

 

En annan fråga. Om du går in i Kontrolpanelen->System->fliken enhetshanteraren har du några gula utropstecken på några enheter eller finns det okända enheter ?

Nope.

 

Spela Poker Academy HU, där lär man sig mycket! Shorthanded är den riktigt kass....

Får ägna resten av mina ca 5 prövotimmar åt HU då. Kan jag ju iofs behöva. :-) Som du säger: den är riktigt riktigt dålig på 6-max. Om man nu inte kan ställa in så den blir riktigt riktigt bra så kommer det inte att bli ett köp.

 

-------

 

Ska surpla i mig en hink kräftor ikväll. Har alltid svårt att bestämma mig för om jag vill ha öl & nubbe eller vitt vin till. Båda alternativen är lika bra. Blev en gyllene mellanväg på bolaget: en låda vitt och en knippe öl (Hell, aldrig smakat förut men den ska tydligen vara riktigt bra). Ingen nubbe dock. Kommer säkert ångra mig ikväll. Kommer säkert också landa här framför datorn senare ikväll. Säkert posta fåniga inlägg på pf. Garanterat spela poker till imorgonbitti.

Finns alkolås till pc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en skriftlig redogörelse, max 3000st tecken :)

Ena brodern kom över och vi drack och åt kräftor. Grannarna hade kräftparty också så eftersom vi bara var två så försökte vi bräcka dem med musikvolym istället. Tror vi lyckades. Brorsan har problem med bredbandet hemma sen ett par månader och var pokersugen. Jag har två datorer hemma. Det slutade så klart med att jag satt och tvåtablade 30/60. Plussade 1000 rätt snabbt, åkte sen ner och landade på -2000 för kvällen. Vid 3.30-tiden inatt kom vi på att Clüft skulle tävla. På med teven, brorsan slocknar i soffan, jag öppnar en Hell till, har jordens jävla fyllehicka, fattar ingenting av vad som visas på teven, funderar på att åka in till stan och ta sista ölen innan stängning och charma brudar, vaknar med kläderna på i sängen (tror jag skulle sätta mig och byta kläder, somnade väl mitt i rörelsen). Fortfarande onykter.

Ungefär så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannens party fortsätter. Hörde en av gästerna berätta en kul historia.

 

En kompis till honom åkte förbi en fartkamera och såg att den tog en bild. Han var rätt säker på att han inte hade kört för fort. Blev lite nyfiken på detta, vände bilen och åkte förbi kameran igen. Den tog ytterligare en bild. Nu var han säker på att han hållit rätt fart. Han gjorde svängen en gång till för att bli säker på att kameran verkligen tog en bild. Japp, det gjorde den.

Efter ett par veckor kom brev. 3*1500 kr, dvs 4500 kr i böter. Anledning: inget bälte. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannens party fortsätter. Hörde en av gästerna berätta en kul historia.

 

En kompis till honom åkte förbi en fartkamera och såg att den tog en bild. Han var rätt säker på att han inte hade kört för fort. Blev lite nyfiken på detta, vände bilen och åkte förbi kameran igen. Den tog ytterligare en bild. Nu var han säker på att han hållit rätt fart. Han gjorde svängen en gång till för att bli säker på att kameran verkligen tog en bild. Japp, det gjorde den.

Efter ett par veckor kom brev. 3*1500 kr, dvs 4500 kr i böter. Anledning: inget bälte. :-D

 

 

:-D :-D :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivitetsfältet är dessutom alltid maximerat (dvs alla ikoner syns hela tiden), jag kan inte få den att dölja inaktiva ikoner (den där pilen som man klickar fram med är alltså borta).

Det här löste sig förresten. Efter att jag ändrat inställningarna och ändrat tillbaka, så dök dölj-pilen upp efter ca en timme. En sån där grej som är omöjlig att förklara för nån support...

 

Men "säker borttagning..." envisas med att inte visas.

 

Och tangentbordet är dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är less på poker efter fredagens "återfall" (tänkte återkomma till det när jag är på humör) så jag roar (?) mig med lite SnG. Var länge sen.

 

Hur tänker fi här? Jag fattar inte, så antingen är han eller jag dum i huvet.

Det är väl ingen riktig fråga egentligen (och på konstaterandet är väl den givna responsen att det ena inte utesluter det andra), postar väl den här mest för att jag är uttråkad av att folda mig igenom de första nivåerna på typisk SnG-manér.

 

Full Tilt Poker Game #3401113782: $30 + $3 Sit & Go (26006688), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 15:53:46 ET - 2007/08/29

Seat 1: BoWa11 (1,590)

Seat 2: j1269 (1,325)

Seat 3: tomastomast (1,005)

Seat 4: livinitup (235)

Seat 5: bejaay (1,755)

Seat 6: cashcole2 (1,965)

Seat 7: ItsGaMeTiMe15 (1,990)

Seat 8: Saint_Bjorn (1,305)

Seat 9: Eskimo_Joe44 (2,330)

Eskimo_Joe44 posts the small blind of 20

BoWa11 posts the big blind of 40

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 2 of Diamonds2 of Clubs

j1269 folds

tomastomast calls 40

livinitup folds

bejaay folds

cashcole2 folds

ItsGaMeTiMe15 folds

Saint_Bjorn calls 40

Eskimo_Joe44 folds

BoWa11 checks

*** FLOP *** 2 of SpadesAce of Diamonds9 of Clubs

BoWa11 checks

tomastomast bets 965, and is all in

Saint_Bjorn calls 965

BoWa11 folds

tomastomast shows 6 of HeartsAce of Clubs

Saint_Bjorn shows 2 of Diamonds2 of Clubs

*** TURN *** 2 of SpadesAce of Diamonds9 of ClubsQueen of Clubs

*** RIVER *** 2 of SpadesAce of Diamonds9 of ClubsQueen of Clubs6 of Diamonds

tomastomast shows two pair, Aces and Sixes

Saint_Bjorn shows three of a kind, Twos

Saint_Bjorn wins the pot (2,070) with three of a kind, Twos

tomastomast stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 2,070 | Rake 0

Board: 2 of SpadesAce of Diamonds9 of ClubsQueen of Clubs6 of Diamonds

Seat 1: BoWa11 (big blind) folded on the Flop

Seat 2: j1269 didn't bet (folded)

Seat 3: tomastomast showed 6 of HeartsAce of Clubs and lost with two pair, Aces and Sixes

Seat 4: livinitup didn't bet (folded)

Seat 5: bejaay didn't bet (folded)

Seat 6: cashcole2 didn't bet (folded)

Seat 7: ItsGaMeTiMe15 didn't bet (folded)

Seat 8: Saint_Bjorn (button) showed 2 of Diamonds2 of Clubs and won (2,070) with three of a kind, Twos

Seat 9: Eskimo_Joe44 (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får hålla dig till Horse, HI/LO verkar ju du ha bra koll på senast vi spela PF turre :-D

Sparka inte på en som ligger. Och jag har alltid sagt att spelen ligger i helt fel ordning i det där satans HORSE! Omöjligt att hänga med på skiftena när man dricker. ;-) Närå, brukar roa mig med HORSE på väldigt låga stakes när jag vill spela men inte spela, fast nu var det länge sen. Har kört helt fokuserat FLT SH sen jag startade den här diarrén.

 

---------------------

 

Slutade ovan nämnda SnG som 5:a. Inget mer med det.

 

---------------------

 

Känner mig uttråkad, trött och samtidigt rastlös. Såna perioder kommer ibland. Har behövt jobba kväll hela veckan, mycket att göra nu, men inte orkat så jag har skitit i det. Blir väl att flytta alla löften till måndag och hoppas på tillräckligt med energi till helgen. Fast på lördag ska jag till farsan på kräftskiva (pust...inte igen) och då blir det garanterat lite dealers choise vid hans bridgebord. Var länge sen. Jag kommer säkert att gå back. Jag blir ju uttråkad av att vika händer när jag spelar för att det ska vara roligt...

 

---------------------

 

...vilket osökt leder in på mina åsnespel på fyllan.

 

I grunden spelar jag för att det är kul. Nu tjänar jag också lite pengar på det. Då blir det seriöst. När jag är full vill jag ha kul, ofta lika med spänning. Hos farsan spelar vi väldigt lågt, en stor pott kan vara på några 100. Spänningen då är att spela många händer. Online kan jag istället gå upp i stakes. Dessutom kan jag kombinera det med att spela många händer. Dessutom tror jag att jag har full koll. Full koll kanske jag har förresten...dvs nollkoll.

 

I fredags blev jag skitpackad.

 

Ni vet den där klassiska scenen med en ängel på ena axeln och en djävul på den andra? Ängeln smällde jag ihjäl som en mygga innan han ens hann öppna käften. Dessvärre är det ofta så när jag passerat en tröskel nånstans.

Tröskeln hade jag ganska bra koll på förr om åren. Inte i ungdomen, alltså <22 år ungefär, men mellan 22 och kanske 35 hade jag bra koll på den. Har alltid gillat att dricka till. Har alltid kunnat avstå från att dricka till. Jag tror jag kan det nu med. Men när jag dricker till, sen ett par år tillbaka ungefär, så kliver jag över den där jävla tröskeln. Tappar omdömme totalt.

 

Fredagen kostade mig ca $2K. Men det är inte pengarna som stör mig mest, det är min usla karaktär. Det är den som är farlig, och då menar jag inte bara för pokern. Som sagt, i grunden spelar jag för att det är roligt. Gick jag +-0 skulle jag fortsätta. Hade jag ett någorlunda sansat nettotapp online skulle jag också fortsätta.

 

Men det starkaste skälet till att jag startade den här dagboken (eller "diarrén" som jag nu mest betraktar den som) är just för att jag ska få bort det här totalt vansinniga beteendet från spelet. Det är väl ett tecken på att jag vill ta pokern seriöst.

 

Skriver av mig här så jag kan läsa det själv om en vecka, en månad, ett år och kanske inse att jag inte ska upprepa dåliga mönster.

 

---------------------

 

Apropå fyllespelet så innebar det ytterligare ett problem. Grejen är att brorsan satt vid min stationära "poker-pc" och jag satt med min bärbara jobb-pc. Av nån anledning så är hh-mappen för mig borta på den, så mina hh:s från den sessionen har inte sparats. Det betyder att jag inte kan skicka över dem och ladda in till PO. Vilket betyder att jag inte kan få med dem i mitt resultat, utan ansträngande manuellt förfarande på "cirka -2000, tror det var mest 30/60, kanske lite 15/30 och eventuellt också 50/100". Inte så snyggt.

 

Så jag tänkte helt enkelt skita i den sessionen! I mina resultat har den aldrig varit! Fördelen med det är också att jag hastigt och lustigt har vunnit 2K igen! :-)

 

Jag kan däremot lägga in som permanent påminnelse vid mina resultatrapporter i fetstil: "Puckot brände dessutom $2K på fyllan 24/8-2007"

 

Är det schysst eller?

 

---------------------

 

Tangentbordsproblemet är löst genom att jag bytte ut mot den här.

Liten (vilket var prio 1) men lite väl kompakt. Missar mycket (undrar hur många ggr jag korrat den här texten nu) men det är väl en vanesak.

 

---------------------

 

Om AIK vinner SM-guld ska jag ge Gud en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...