Black_Jim Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Det jag har sett av Fi är en han en tight spelare som aldrig bluffar, och alltid har bra händer i stora potter. När han höjer mej pre vet jag att han har en bra hand och att han troligen kommer syna re-raisen. Sen kommer floppen som han checkar, och jag borde givetvis beta ut för att se var jag står, men vet att floppen passar många av hans händer och blir feg. Turn ger mej stege och Fi leder ut med en pottbet, och jag synar bara i rädsla för färgen och i hopp om att kunna checka/syna ner en lagom river bet... På river går han All-in för $56 i en pott på $36... Har några tankar på vad han kan ha för händer, men vill gärna höra vad ni tycker/tror först... Seat 4: Fi ($73.70) Seat 5: HERO ($103.40) Dealt to HERO UTG folds UTG+1 folds CO folds B folds Fi (SB) raises to $2 HERO (BB) raises $6 Fi calls $4 *** FLOP *** Fi checks HERO checks *** TURN *** Fi bets $12 HERO has 15 seconds left to act HERO calls $12 *** RIVER *** Fi bets $55.70, and is all in HERO ? Citera
decoy Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Du kunde ha betat floppen, särskilt med den lilla potten. På river är det bara att folda. Citera
DrRoland Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Skulle nog synat. Han sätter inte dig varken på ett ess eller två ruter så som du spelade handen. Bör bli minst delad pott åtminstone 70% av tiden och oddsen är mycket bättre än så. Du säger att du tror han har en bra hand pre. Varför återhöjer du inte mer då?, tex 8-10$. I sb kan man ju annars höja med alla händer över snittet. Citera
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag hade höjt mer preflopp till 8-10. Dessutom hade jag betat pott på flopp för att få en indikation på var vi står. Du säger att Fi är tajt och bluffar sällan, vilket innebär att om han höjer/synar dig får du väl då utgå från att du är slagen med dom readsen eller så släpper han väl handen. Som spelat så får du väl syna med stegen. De gånger du inte vinner potten så blir det nog delad pott tillräckligt ofta för att det ska va lönsamt. Citera
aminking Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Easy fold sätter du verkligen honom på två ruter? förstår verkligen inte varför det skulle va en easy fold. Syna ner honom, han sitter på 99 eller A5 Citera
Snabelguy Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Usch... jobbig flopp... Jag hade inte alls varit förvånad om Fi sitter med AJ ruter och floppat monster. Annars tror jag på delning (tight Fi - AK, AQ) för AJ är den enda ruter-handen jag kan sätta honom på. Som sagt så tror jag på monster här. Men ruskigt svårt att låta bli att syna rivern. Jag hade synat. Citera
strater Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 alltså, hur kan folk säga detta är easy fold?? risken för att det är split är visserligen ganska stor men han kan också va på en bluff, skummare saker har man sett. Hade nog synat nästan, man ser så mycket skum-spel Citera
CopShootCop Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag tycker också att bet på floppen är väldigt vettigt. Bara för att försöka få lite information. Jobbig giv! Citera
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Hade nog synat nästan, :lol: Kanske om inte i allafall måste nog men bara om eventuellt. Eller vad menar du Citera
strater Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 :lol: Kanske om inte i allafall måste nog men bara om eventuellt. Eller vad menar du hade synat beroende på tilt-tillstånd mest beror det på read ju, om det vore första handen hade ja foldat men hade ja spelat lite med han så annorlunda... han tänker nog "har han inget ess och uppenbarligen ingen färg så foldar han". Å då kan han smälla på med en massa saker som låga par etc. dock så kan han ju själv ha färgen Citera
Recommended Posts