Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är turneringens (10€+1€ på Crypto) sjätte hand så jag har inte mycket till read på motståndarna i detta skede.

Game #4794115204: Hold'em NL (10/20) - 2007/06/23 - 18:36:06 (UK)

Table "6" Seat 6 is the button.

Seat 1: Shar28071 (1970 in chips)

Seat 2: Doubledwn (1370 in chips)

Seat 3: Costy (705 in chips)

Seat 4: modjo (1340 in chips)

Seat 5: gooner (1470 in chips)

Seat 6: HERO (1060 in chips)

Seat 7: Barr22095 (1440 in chips)

Seat 8: Dar170915 (1380 in chips)

Seat 9: nextel420 (2415 in chips)

Seat 10: Claire031 (1850 in chips)

Barr22095: posts small blind 10

Dar170915: posts big blind 20

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO 10 of Spades8 of Hearts

nextel420: folds

Claire031: calls 20

Shar28071: calls 20

Doubledwn: folds

Costy: folds

modjo: calls 20

gooner: folds

HERO: calls 20

Barr22095: calls 10

Dar170915: checks

Normalt brukar jag slänga dylika händer men här har jag ju bra position så det kan vara värt att kolla in floppen först.

----- FLOP ----- 10 of DiamondsKing of Clubs8 of Spades

Barr22095: bets 20

Dar170915: folds

Claire031: calls 20

Shar28071: folds

modjo: calls 20

HERO: raises to 200

Ok, floppen ser bra ut men mot tre stycken fi kan min hand vara väldigt sårbar så för att rensa lite bland fiendeleden höjer jag rejält här.

Barr22095: calls 180

Claire031: calls 180

modjo: calls 180

WTF!! Alla tre synar. Illa, illa, plötsligt känns inte mitt två par speciellt bra längre. Vad kan de ha? Set? Bättre två par? Stegdrag? Känner mig slagen av minst en fi här.

----- TURN ----- 10 of DiamondsKing of Clubs 8 of Spades3 of Hearts

Barr22095: bets 1220 and is all-in

Claire031: folds

modjo: folds

HERO: ???

Vad nu?

Leder jag tillräckligt ofta för att syna här? Gör jag det inte så har jag ju i bästa fall två outs. Tänkbara händer jag slår är väl närmast olika Kx. T3 och 83 känns rätt långsökta här och en semi-bluff med ett stegdrag hade väl kommit på floppen och inte på turn?

Syn eller fold? Kommentera gärna även spelet tidigare i handen.

Postad
Fattar inte varför du synar med T8o så tidigt i en turnering för att sedan fundera på att folda efter turn när man har hittat två paret?

Fisk.

Tja, jag tror att jag rätt ofta är slagen här. Men du menar alltså att det är blixtsyn som gäller? Pottoddsen är ju hyffsade så varför inte?

Postad
Jag synar och jublar. Du är nästan aldrig slagen av nån som tagit den linjen.

Inte? Du menar fi ofta försöker stjäla potten med skräp/rena bluffar här?

Postad
Nej han tänker, jag har en kung vill inte bli utdragen

Hmm, det är naturlitvis en möjlighet, det hade visserligen varit bättre att tänka den tanken i ett tidigare skede, men som sagt den här typen verkar ju inte nödvändigtvis veta vad han sysslar med.

Postad

Standardmove med TPGK hos FI även om det är väl agressivt.

Analys.

Du är kass som synar med 10 8

Du raisar korrekt till 200 på flopp, på turn ska du hamna allin, antingen genom att pusha själv eller genom syn. Enda möjlighet till vik hade varit om alla pushar/synar sig allin.

Här leder du 99/100 och de få gånger du inte gör det får du hoppas på att dra ut eller starta en ny sng.

Är i mina ögon en hand som spelar sig själv efter flopp, men att du fajtas om den pre är fiskvarning i mina ögon.

Postad

om vi inte antar att fi är helt dum i huvet e du slagen här rätt ofta

min gissning är ett bättre två par/set som han antingen slowspelade på flop och sen fick se två till synar så han vågar inte få den checkad igenom på turn. eller just k3 som spelade passiv med tp0k mot en positions höjning och likaså stänger ute alla drag på turn. om folk e tokdumma i den här turren så pushar han

väl kj förstås

Postad

jag skulle ta synen, orka spela shortstackad. Roligare att dubbla tidigt och sen kunna placera sig bra. Åker du ut har du inte slösat en massa onödig tid på turnering och kan koncentrera dig på nästa istället.

Just K3 känns väl som enda rimliga hand du är slagen av givet hur fi spelar. Men det är en risk som i alla fall jag skulle ta. Men sen åker jag rätt ofta ut hyfsat tidigt i turneringarna jag spelar också.

Postad
Roligare att dubbla tidigt och sen kunna placera sig bra.

Men sen åker jag rätt ofta ut hyfsat tidigt i turneringarna jag spelar också

Älskar dessa citat, bara att följa som sagt och syna.

Nej, men lite ärligt då, det är 10$ nivå, det är en push, inte för värde utan för att vi ska lägga eller att han är rädd att bli utdragen. Han har ingen stark hand utan antagligen TPTK eller öppet drag.

Fattar inte att så många tolkar detta som ett styrkemove från FI´s sida då det uppenbarligen är tvärtom. Enda skulle väl vara om han överbettar just av den anledningen, men det är lite väl genomtänkt för att passa på random 10$ sng lirare.

Postad
Älskar dessa citat, bara att följa som sagt och syna.

Nej, men lite ärligt då, det är 10$ nivå, det är en push, inte för värde utan för att vi ska lägga eller att han är rädd att bli utdragen. Han har ingen stark hand utan antagligen TPTK eller öppet drag.

TPTK skulle innebära att han trots flera limpare bara valde att completa i sb med AK. Visst, det finns de som försöker trixa till spelet på det här sättet men det känns ändå rätt osannolikt.

Fattar inte att så många tolkar detta som ett styrkemove från FI´s sida då det uppenbarligen är tvärtom. Enda skulle väl vara om han överbettar just av den anledningen, men det är lite väl genomtänkt för att passa på random 10$ sng lirare.

Ja, oftast sitter fi inte på någon monsterhand i dessa lägen men på dessa nivåer vet man aldrig riktigt vad de sysslar med.

Ok, eftersom jag misstänker att det mesta som finns att säga om den här handen redan har sagts kan jag väl avslöja hur det hela slutade. Efter en kort stunds tvekan valde jag Plupps linje, dvs. att dubbla upp eller åka ut hellre än att bli shortstackad (dessutom räcker det ju med ca. 35% vinstchans för att synen åtminstone skall vara cEV+). Fi visade upp topparet med KQ och min hand stod sig. Sedermera slutade jag på 23 plats i turneringen (20 platser ITM :evil: :evil: :evil: ).