Gå till innehåll

pinnen klarade grajndmålet, moderatorer: stäng dagboken please

DaPine87

Recommended Posts

• Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dapajn Film 3 (omaha)

http://www.megaupload.com/?d=5ZGZVWI1

Kollat in din film och tar fram den stora sågen:

Lite väl weaktight ibland, foldade både AK99 (AK9s), 9965 och JJ97 (J7s) preflopp. Alla tre var förvisso UTG men jag tycker ändå att alla de tre händerna är spelbara när det är SH.

Limpade in med KK83ds, dubbelsuitade kungar höjer man med preflopp!

I en hand höjde UTG pott, knappen synade och du hittar folden med AQ98ds i sb, skulle lätt ta en flopp med den fina handen trots att man inte har position. Floppen kom JT5 och du hade haft ett fint stegwrap och nötfärgdraget!

På full tilt foldade du TT98 (98s) på knappen när UTG höjde pott preflopp, gillar du inte pengar? Givet att du ska spela den handen! Ska jämföras med att du nästan direkt efter synade med QQ74 (Q4s) i sb när cutoff höjde pre. Ett högre par men mer okoordinerad hand och (framför allt) sämre position. Position är viktigt i PLO.

Foldade 8643ds när nån hade höjt pre, fått en syn och du satt i SB, jag hade nog tagit en flopp med den handen trots trist position.

Sen foldade du A855 (A5s) på knappen när en hade limpat in, jag hade limpat med och kollat in floppen med den handen och den positionen. Troligt att man får betalt av en sämre färg om man skulle träffa, går även att träffa lite annat med den handen också. Och du har position.

Tar det tomtigaste sist (hände även precis i slutet). Två spelare plus sb limpar in och du har :Ad::5d::Ac::Jh: höjer till 5 och alla utom SB synar. Typisk texasgrinder-som-börjat-med-omaha tomte/fisk-spel. Du skapar en stor pott med en förvisso ok hand men med urkass position med två inte alltför hjärndöda spelare som får agera efter dig, mycket fiskigt. Floppen kommer :9s::4c::6c: och du betar ut tolv (3/4 pott). Du skulle lika gärna kunna skriva med caps i chatten att du har AAxx och att du hoppas på att dom andra inte har något! Och om skulle träffa ett ess och få set skulle du inte heller få nån bra action, skriker AAxx för mycket när man höjer med den handen i nån av mörkarna. AA är en monsterhand i texas men i omaha finns det inga monsterhänder (inte ens AAkkds eller AAJTds är några monster även om de är bra). Position är viktigt.

Sen tycker jag du ska dra ner på antalet bord så att får lite bättre koll på dina motspelare, reads är viktigt.

Avslutningsvis: Finns inget bättre än att höja preflopp, få ett hålstegedrag, cont. betta som vanligt och sen pricka draget på turn och få bra betalt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla kommentarerna ekenstar :) det mesta gäller preflop spelet och det har jag som du märkte inte speciellt stor koll på, sa det i filmen men vart ju inge ljud så att ni hörde men lirar just nu ungefär 30/15 i stats efter att ha sett sbrugbys omaha filmer, och han spelade bra mycket mindre händer än jag gjorde innan jag sett hans film (innan hade jag kanske 55/20 i stats). Finns det nån artikel nånstans som behandlar preflop spel på ett enkelt sätt? :)

Angående AAxx så har jag börjat tagit det mer lugnt med dem ur poss allafall.

Många händerna du kommenterade om var Axs och xxxxds som var semikordinerade typ,hur spelar man dem då generelt? Höjer man först in hijack, CO och btn? Om nån höjer innan synar man då? Om nån limpar limpar man efter eller höjer?

Länk till kommentar

Angående preflopspelet: Jag själv gillar att limpa in mycket från olika positioner. Jag höjer i princip aldrig från andra positioner än cut off och knappen. Det kan vara om jag har någon monsterdraghand i klass med 5678ds eller liknande. Då kan jag komma in för en raise på 2-3bb från andra positioner bara för att kunna försvara handen om jag träffar fint på floppen.

Mina stats ligger på ungefär 36/8/1.75 med i genomsnitt 5.10 spelare på bordet. Om det är bra eller inte det har jag ingen aning om, men det funkar för mig.

Länk till kommentar

Många händerna du kommenterade om var Axs och xxxxds som var semikordinerade typ,hur spelar man dem då generelt? Höjer man först in hijack, CO och btn? Om nån höjer innan synar man då? Om nån limpar limpar man efter eller höjer?

Mycket beror väl på vilka man spelar mot. Axs händer är kul då folk betalar av med ickenötfärger i SH (till skillnad från fullring där man nästan aldrig får betalt för den). Men det kan kanske vara bra att ta det lite försiktigare med den typ av händer och inte riskera för mycket pengar då de kan ge halvtaskiga tvåpar, stegar och så vidare. Sen vill man ju inte ha bort folk som kan få in sämre färger.

"xxxxds som var semikoordinerade". Om nån har limpat in är han troligen weaktight och passiv och ska straffas för det då du sitter i position. Ganska lätt att ta hem potten då man tog initiativet preflopp genom att höja och sitter i position. Sen kan man ju även träffa mycket smått och gott med en sådan hand.

Om ingen har limpat in och man är först in så höj (såvida inte massa spelare efter synar mycket preflopp och de då får position på dig på floppen). Openlimpa och ge gratisflopp till blindsen är inget kul. Är även bra att ta initiativ, man kan få många småpotter ganska enkelt då, nån av mörkarna synar pre för att sedan checkfolda floppen.

Om nån annan har höjt beror det ju lite på vad det är för en spelare som höjt. Vilka händer han höjer med och hur ofta han cont. bettar. Men har man position är det ju alltid kul att spela handen.

Länk till kommentar

tack för era tankar om preflopspelet sorkenkk och ekenstar :)

------------------------------------------------------

Haggisen1 (EUR 102.09 in seat 1)

ukko82 (EUR 59.18 in seat 2)

ji-_-ge87 (EUR 94.08 in seat 3)

xtazii (EUR 28.81 in seat 4)

rusinarapu (EUR 67.97 in seat 5)

Stop_whine (EUR 14.26 in seat 6)

Dealer: ji-_-ge87

Small Blind: xtazii (0.25)

Big Blind: rusinarapu (0.50)

ji-_-ge87 was dealt: :6d: - :4c: - :8h: - :5d:

Stop_whine Fold

Haggisen1 Fold

ukko82 Call (0.50)

ji-_-ge87 Raise (2.25)

xtazii Fold

rusinarapu Raise (3.50)

ukko82 Fold

ji-_-ge87 Call (1.75)

:Qd: - :7d: - :6c:

rusinarapu Bet (8.75)

ji-_-ge87 Raise (35.00)

rusinarapu All-In (55.22)

ji-_-ge87 Call (28.97)

Länk till kommentar

tack för era tankar om preflopspelet sorkenkk och ekenstar :)

------------------------------------------------------

Haggisen1 (EUR 102.09 in seat 1)

ukko82 (EUR 59.18 in seat 2)

ji-_-ge87 (EUR 94.08 in seat 3)

xtazii (EUR 28.81 in seat 4)

rusinarapu (EUR 67.97 in seat 5)

Stop_whine (EUR 14.26 in seat 6)

Dealer: ji-_-ge87

Small Blind: xtazii (0.25)

Big Blind: rusinarapu (0.50)

ji-_-ge87 was dealt: :6d: - :4c: - :8h: - :5d:

Stop_whine Fold

Haggisen1 Fold

ukko82 Call (0.50)

ji-_-ge87 Raise (2.25)

xtazii Fold

rusinarapu Raise (3.50)

ukko82 Fold

ji-_-ge87 Call (1.75)

:Qd: - :7d: - :6c:

rusinarapu Bet (8.75)

ji-_-ge87 Raise (35.00)

rusinarapu All-In (55.22)

ji-_-ge87 Call (28.97)

Jag kan inte se hur man inte ska kunna dega här, känns som du är upp mot AAxx i alla fall 80-90% av gångerna och då är du 70/30. Du är ju t o m favorit mot QQxx.

Länk till kommentar

Jag kan inte se hur man inte ska kunna dega här, känns som du är upp mot AAxx i alla fall 80-90% av gångerna och då är du 70/30. Du är ju t o m favorit mot QQxx.

Nej fold finns nog inte. Men man täcker nog hellre färgoutsen med en färdig hand hellre än att sitta med 6-högt färgdrag och hoppas på att de är outsen. Det räcker med att Fi har en bättre färdig hand och bättre färgdrag så ligger man risigt till i det här läget.

Länk till kommentar

Nej fold finns nog inte. Men man täcker nog hellre färgoutsen med en färdig hand hellre än att sitta med 6-högt färgdrag och hoppas på att de är outsen. Det räcker med att Fi har en bättre färdig hand och bättre färgdrag så ligger man risigt till i det här läget.

Sant, men han har ju fortfarande ett 17-korts wrap som backup. Kan inte se hur det ska kunna vara dåligt att få in pengarna här.

Länk till kommentar

http://aenx.com/stars/Dapine.html

http://aenx.com/stars/Dapine.html" data-cite="\"http://aenx.com/stars/Dapine.html" data-ipsquote-contentapp="forums" data-ipsquote-contenttype="forums" data-ipsquote-contentid="33063" data-ipsquote-contentclass="forums_Topic">
# Hustler Confidential 2: Smooth as Satin (DVD)

Starring: Tiffany Diamond, Alicia Rhodes, Vanda, Samantha, Dapine, Kelli, Alissa - Price: $24.95

Company: Hustler-Video - Category: Feature

Respekt! Eller nått! :mrgreen:

Grattis till sat klonken iaf! :_)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...