Gå till innehåll

Träff med AK mot reraise?!


Recommended Posts

Här är ett vanligt senario och jag vet inte hur jag skall spela denna hand mot en reraise?!

Fi kan ju spela drag, svagare A osv på liknande sätt.... har dom set brukar man få en reraise på turn enligt min erfarenhet...

Fi har precis satt sig vid bordet och jag har inte spelat särskilt många händer mot honom.

Jag valde därför att ta en syn för att se vad FI gör på turn.. han bettar då ut direkt och hur skall jag då spela vidare? för fold finns väl inte?!

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #488,907,969

Table Huntington, 21 Jun 2007 6:57 AM ET

Seat 1: HERO ($282.70 in chips)

Seat 2: tapis24 x ($138.90 in chips)

Seat 4: Broom45 ($220.10 in chips)

Seat 6: nojja84 ($399.35 in chips)

Seat 9: -Flood- ($215.30 in chips)

ANTES/BLINDS

nojja84 posts blind ($1), -Flood- posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

 

HERO[ King of Hearts,Ace of Spades ] bets $8,

tapis24 x folds,

Broom45 calls $8,

nojja84 folds,

-Flood- calls $6.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,3 of Clubs,5 of Hearts ]

-Flood- checks,

HERO bets $17,

Broom45 bets $35, -

Flood- folds,

HERO calls $18.

 

TURN [board cards Ace of Clubs,3 of Clubs,5 of Hearts,9 of Diamonds ]

HERO checks, Broom45 bets $45,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard för mig mot en spelare (ej nit) på den här brädan är att syna på flopp och se turn kortet. Kommer flushen så kommer jag förmodligen kasta, kommer den inte kommer jag checkraisa all in på turn. Synar du på flopp kan du inte kasta på denna turn, då borde du släppt på flopp i så fall.

 

Hans range borde ju vara Ax inklusive två par med A men då brukar dem spela den starkare för att den är rätt sårbar på den här floppen. Set kan dyka upp lite då o då , combodrag. Jag tror du är före en stor range av händer som han kan spela så här, som sagt syn på flopp och check raise all in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte riktigt räkna på hur mycket som är i potten, men om du inte gör dig comitted med en syn så tycker jag det är rätt okej ibland faktiskt. Är han på en bluff så klart bättre, är han på bra drag kan det kvitta (då lär han syna iaf). Men beror ju på om du tror han firar av en bluff på river om du checkar till hans missade drag :P Svårt att undvika i det läget hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade aldrig kallsynat hans raise på floppen och än mindre på turn. om han sitter och drar så skapar han ju sina egna odds. Jag hade puttat in min raise direkt på floppen för att se var jag står. Om du 3-betar honom och han ställer så kan du ju kanske hitta folden, annars spelar jag stack här utan särskild read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du är "Hero"

 

AK 8-16$ preflop raise, lägger sig sen AC,3C,5H...Hade synat han Alt reraise direkt efter flop....Vet ju inte vad han hade MEN med AK är det ingen ide att mingla....

 

Synat Alt Reraise, OM han nu jagar flush, ja då ska det KOSTA,därför kanske reraise varit bättre...om han nu satt med PP i 3'or alt 5'or ja då kvittar det...

 

Genom reraise hans bet hade han kanske foldat att han inte "check" turn beror på han kanske har AK,AQ,AJ eller jagar flush...hade jag varit han hade jag inte "check" heller tecken på svaghet och handen rinner ifrån dej.

 

MEN, om flush lägger sig på turn ALT river...använd hjärnan och FOLD, Så viktigt i poker alltså FOLD att kunna FOLD...jag har foldat KK,AA mm när jag känner¨på mej att det är kört...Kan du inte fold kommer du inte komma långt heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl okej att syna ner...

 

det som är lite kallt är att om han har bra alternativt är ett riktigt sicko så kommer ungefär resten åka in på rivern...

 

tycker det finns argument för att checkraisa all in på turn, men även för att bara syna eller vika... jag tycker det är svårt att säga men jag kommer nog oftare få in allt än jag lägger mig personligen men man måste utgå från saker som sin image vid bordet och vad man har för uppfattning om sin motspelare osv...

 

det här var mitt svar som inte gav några svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett vanligt senario och jag vet inte hur jag skall spela denna hand mot en reraise?!

Fi kan ju spela drag, svagare A osv på liknande sätt.... har dom set brukar man få en reraise på turn enligt min erfarenhet...

Fi har precis satt sig vid bordet och jag har inte spelat särskilt många händer mot honom.

Jag valde därför att ta en syn för att se vad FI gör på turn.. han bettar då ut direkt och hur skall jag då spela vidare? för fold finns väl inte?!

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #488,907,969

Table Huntington, 21 Jun 2007 6:57 AM ET

Seat 1: HERO ($282.70 in chips)

Seat 2: tapis24 x ($138.90 in chips)

Seat 4: Broom45 ($220.10 in chips)

Seat 6: nojja84 ($399.35 in chips)

Seat 9: -Flood- ($215.30 in chips)

ANTES/BLINDS

nojja84 posts blind ($1), -Flood- posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

 

HERO[ King of Hearts,Ace of Spades ] bets $8,

tapis24 x folds,

Broom45 calls $8,

nojja84 folds,

-Flood- calls $6.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,3 of Clubs,5 of Hearts ]

-Flood- checks,

HERO bets $17,

Broom45 bets $35, -

Flood- folds,

HERO calls $18.

 

TURN [board cards Ace of Clubs,3 of Clubs,5 of Hearts,9 of Diamonds ]

HERO checks, Broom45 bets $45,

 

vilken reraise liksom? checkraise menade du nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...