Gå till innehåll

NL200 - AQ på knappen blir trebettad av SB


Recommended Posts

Fi har 15/10 efter 100 händer. Verkar tight ABC, något åt det veka hållet post. Såga mig!

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $202

UTG+1: $683

CO: $278.45

morberg: $215.35

SB: $220.65

BB: $200

 

Pre-flop: (6 players) morberg is Button with Q :spade: A :spade:

3 folds, morberg raises to $6, SB raises to $24, BB folds, morberg calls $18 (pot was $31).

 

Jag har öppnat på knappen två varv i rad innan detta, alltid med $6 och då har jag fått mörkarna båda gångerna. Att folda nu känns uteslutet. Tror att han kan göra såhär med mellanpar och uppåt samt AQ+. Återhöjning känns ännu kallare. Jag synar och avvaktar floppen.

 

Flop: 4 :heart: 7 :diamond: 2 :club: ($50, 2 players)

SB bets $37, morberg calls $37 (pot was $87).

 

Som är helt torr. Tror inte att han har förbättrat sin hand utan har antingen ett stort A eller mellanpar+. Kanske setade han med 77. Tror jag kan floata honom och bestämmer mig för att prova. (Har bara sett honom gå till SD 3 gånger tidigare och då har han haft bäst hand varje gång.)

 

Turn: K :heart: ($124, 2 players)

SB checks, morberg bets $60

 

När han checkar tror jag att jag kan ta hem potten med ett halvpottsbet. Jag repar AK i handen (han tänker så långt) och det slår hans TT-QQ. Synar han mig är jag definivt slagen (QQ-KK, AK) och jag ger i så fall upp handen.

 

Vad sägs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig att jag betalar 37$ där på flop för att få reda på om han möjligen checkar turn sen. Även om det föregår lite lite historik så är det väldigt sällan såna nits orkar bry sig och börjar slå tillbaka utan en väldigt bra hand. (om vi nu förutsätter att statsen är hyfsat pålitliga, vilket de egentligen inte är)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också foldat flop. Angående turnen är detta din enda chans att ta hem potten. Har du väl spelat hit måste du försöka stjäla potten. Men det är riskabelt mot en såpass tajt spelare, gissar på att han CRAI och du var så illa tvungen att folda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han slänger AQs för reraise efter att ha standardöppnat från knappen, vilka händer ska han syna med? Blir ju inte ens en bråkdel av de han öppnar med.

Hmm, mot en 15/10 som man inte har sett slå om frekvent mot ens knapphöjningar så är jag inte överförtjust i att spela just AQ (spelar den nog suited iofs) då det känns som att man har hyfsade reverse implied mot just denna typ av spelare. Om man nu skulle floppa ut honom så är det inte speciellt stor chans att man får betalt.

 

Om man märker att han börjar utnyttja att man kastar en stor del av den range man öppnar med så får man helt enkelt öppna upp sin range och börja syna/4-betta med ett gäng händer. Mot denna spelare tror jag dock inte att man behöver oroa sig för detta då de brukar spela sina kort och inte mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 händer är ju i minsta laget för att vet aom han ofta 3-bettar pre :P det enda man kan få ut är att han troligtvis inte gör det med medikra händer som kq, AT, 77 etc

 

hade nog dock även jag foldat pre om ja trodde han va tight, var någon dollar för mycket för å motivera syn :P (fast, den minsta bit tiltad och direkt-syn givetvis). så svårt att vinna en fin pot med aq :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han slänger AQs för reraise efter att ha standardöppnat från knappen, vilka händer ska han syna med? Blir ju inte ens en bråkdel av de han öppnar med.

 

Ser du inte snubbens stats? 15/10 och du vill syna preflop, kan du sätta han på en HD? tror inte ens han 3 bettar med TT här, vad hoppas du han har TT och JJ och du får se floppen där du nästan måste träffa mot sån här spelare. Som punkrock sa om han göra det här upprepade gånger så är det en annan femma, då 4 bettar jag förmodligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du inte snubbens stats? 15/10 och du vill syna preflop, kan du sätta han på en HD?

Jag gjorde ett försök i mitt första inlägg.

 

Mellanpar+ (säg 77+ för sakens skull) och AQ+. Pokerstove ger mig 41% equity. Potten är på $32 och jag behöver syna $18. Efter min syn är potten på $50, 18/50 är 36% och synen är marginell, men den finns där. Eller tänker jag fel?

 

(TT+, AQ+ ger mig en equity på 38% i pokerstove.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett försök i mitt första inlägg.

 

Mellanpar+ (säg 77+ för sakens skull) och AQ+. Pokerstove ger mig 41% equity. Potten är på $32 och jag behöver syna $18. Efter min syn är potten på $50, 18/50 är 36% och synen är marginell, men den finns där. Eller tänker jag fel?

 

(TT+, AQ+ ger mig en equity på 38% i pokerstove.)

 

men lol.

 

sen ger det dig en equity givt att du får se alla 5 korten och inte bara floppen.

 

och sen är det givetvis fold mot en så tight snubbe.

 

 

edit: 100 händer är å andra sidan ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 händer är å andra sidan ingenting?

 

Menar du fold på floppen eller pre? Vad hade du gjort med AKo? AKs?

Tror han är inne på fold både preflop och floppen.

 

Om han nu verkligen är 15/10 så trebettar han dig inte ur position med lägre pockets än TT tro mig. Jag vet inte var du får ifrån att så tighta spelare ska slå upp med 77+. Sen att du floatar en så tight spelare måste vara minst sagt marginellt. Och nu när K kommer vill du få honom tro att du floatade med AK istället, jag tror knappast han kommer gå på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du inte snubbens stats? 15/10 och du vill syna preflop, kan du sätta han på en HD? tror inte ens han 3 bettar med TT här, vad hoppas du han har TT och JJ och du får se floppen där du nästan måste träffa mot sån här spelare. Som punkrock sa om han göra det här upprepade gånger så är det en annan femma, då 4 bettar jag förmodligen.

 

Som redan skrivet så är 100 händer mindre än ingenting i sammanhanget, att dra extrema slutsatser som att han inte trebettar TT mot en knappöppning är helt galet tycker jag - speciellt när vi frekvent snott från knappen. Dessutom har vi position här. Jag ser verkligen inte hur det kan vara fold preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som redan skrivet så är 100 händer mindre än ingenting i sammanhanget, att dra extrema slutsatser som att han inte trebettar TT mot en knappöppning är helt galet tycker jag - speciellt när vi frekvent snott från knappen. Dessutom har vi position här. Jag ser verkligen inte hur det kan vara fold preflop.

 

Såg inte först att det handlade om hundra händer, därför skrev jag i mitt andra inlägg att det var utifrån det jag tänkt. Ändå vill jag inte spela AQ där innan jag fått en bättre read, finns ju mycket omvända implicita odds, man måste ju kunna spela om stacken om man träffar om man nu ska syna preflop.

 

Kanske bara jag som tänker så, jag vet inte men hellre synar jag med 78s eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 händer är å andra sidan ingenting?

 

Menar du fold på floppen eller pre? Vad hade du gjort med AKo? AKs?

 

AK kan man gott [reraisa eller folda] preflop i det läget. Jag är för att ösa in deg men med lite/ingen info på fi eller en övertro på att han har AA/KK finns folden definitivt i väntan på mer känsla för fis spel. Annars: Få honom att inse att du är beredd att spela om stackar med en förmodad stark hand (typ AA-QQ och AK), och att det blir dyrt i längden för honom att sitta och hoppas på flipp med händer som TT-QQ. AQs vete fan. AQ och AJs är nog för mig fold preflop iaf med denna begränsade read.

 

Ang handen: Mot en random fi känns det som att detta spel funkar sådär utan reads och som handen spelats. Jag vet faktiskt inte vad (eller om) jag hade spelat såhär i hans situation. Har han måhända AQ han med? Fattar inte varför han inte skjuter igen på turn. Verkar inte otippat att han trots allt har en ganska stark hand, typ QQ eller AK, som han inte vill bluffa med. Med en sämre hand är ju K ett skitbra kort att betta igen på turn, för vad ska du egentligen ha träffat på den skitfloppen? Har du ett lägre pocket så kan du ju faktiskt släppa det med det turnkortet och om han inte är osedvanligt weaktight så måste han ju fatta det.

 

Kan dock säga att jag lätt kan spela precis som du gjorde. Frågan är hur vettigt det är ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...