wp5165 Postad 18 Juni , 2007 Rapport Postad 18 Juni , 2007 Hej! Vet ni var man kan spela 5-manna SnGs där topp-3 kommer in i pengarna? Dessa fanns på pacificpoker men togs bort förra hösten. Exempelvis hade de sådana med ett inköp om $11, där $10 lades till potten. Pengarna delades ut enligt följande, om jag minns rätt: Vinnaren fick $25, andraplatsen gav $15, och tredjeplatsen betalades med $10 (och här gick man alltså med $1 i förlust). Stort tack på förhand. GP Citera
wp5165 Postad 18 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2007 Hej! Stort tack för ditt svar! Prima - here I come! GP Citera
sturedenstore Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Varför spela dom alls? Citera
Sunbird88 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 om man är duktig så kommer man typ alltid i itm snabba lätta pengar:-D snabba pengar? spela normala 5-6manna med två priser istället. Du tjänar nog mera snabba pengar där. Citera
sturedenstore Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Kommer man trea får man ju inte ens tillbaka inköpet.. Enda förklaringen skulle ju vara om man ville minska variansen, men den ska ju inte vara allt för stor på 5 manna med två priser heller om man är vinnande. Som jag ser det så tappar man bara ev om man lirar dom där. Citera
Bossebo Postad 18 Januari , 2008 Rapport Postad 18 Januari , 2008 Rätt intressant tråd det här. Tänkte dra igång ett sit & go projekt med en vän och vi kollar på sida där vi skall spela. Jag försöker bestämma mig för ifall det är bra eller dåligt med då tex de här 3 betalda platserna(5 manna). Direkt känns det som att man kommer få mindre swings(viktigt), men samtidigt att man kanske kommer plussa mindre. Sen såg jag att crypto hade "double your money" sit & go... Där halva startfältet får dubbla insatsen tillbaka. Vad tror/tycker ni normalt sit & go spelande om dessa? Finns det bra plusmöjligheter i dessa? Något svar av något slag uppskattas Citera
bossbaver Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 på Unibet finns det 3priser 5manna... men som sagt: varför vill man lira dom, det är bara störigt. Citera
SimonX Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Rätt intressant tråd det här. Tänkte dra igång ett sit & go projekt med en vän och vi kollar på sida där vi skall spela. Jag försöker bestämma mig för ifall det är bra eller dåligt med då tex de här 3 betalda platserna(5 manna). Direkt känns det som att man kommer få mindre swings(viktigt), men samtidigt att man kanske kommer plussa mindre. Sen såg jag att crypto hade "double your money" sit & go... Där halva startfältet får dubbla insatsen tillbaka. Vad tror/tycker ni normalt sit & go spelande om dessa? Finns det bra plusmöjligheter i dessa? Något svar av något slag uppskattas "Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna? Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h... Citera
bossbaver Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 "Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna?Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h... låter iofs nästan bättre än att trean får tillbaks insatsen men torskar raken, och därmed backar trots prisplats... Citera
Gahlster Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 "Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna?Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h... "Problemet" är väl att det gissningsvis bara är någon action på dessa på micronivåer. När du sedan ska lämna micronivåträsket har du ingen erfarenhet av normalt SnG-spel. Däremot säkert bra satte-träning. Citera
SimonX Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 "Problemet" är väl att det gissningsvis bara är någon action på dessa på micronivåer. När du sedan ska lämna micronivåträsket har du ingen erfarenhet av normalt SnG-spel. Däremot säkert bra satte-träning. Nä, det är sant. Man lär bli sämre på vanliga SnG om man inte kan anpassa sig till det efter man spelat "Dubble Your Money". Jag tror dock för en nybörjare som vill bygga en rulle sakta men säkert skulle "Dubble your money" vara ganska bra, men då kommer "problemet" igen. En erfaren SnG-spelare borde dock kunna anpassa sitt spel till vanliga SnG när man går tillbaka till vanliga. Vet dock inte hur mkt värde det är för den erfarne spelaren att börja med "DYM" istället för vanliga SnG Citera
DocLame Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Hur tight är spelet i DYM på en skala 1-10? 11? Citera
datob_83 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Hur tight är spelet i DYM på en skala 1-10? 11? Haha.. när jag provade DYM på Ladbrokes hade jag nog satt 100 på den skalan! Tog ju typ längre tid än en vanlig sng! Citera
Recommended Posts