Gå till innehåll

Var spela 5-manna SnG, topp-3 ITM?


wp5165

Recommended Posts

Hej!

 

 

Vet ni var man kan spela 5-manna SnGs där topp-3 kommer in i pengarna?

 

Dessa fanns på pacificpoker men togs bort förra hösten. Exempelvis hade de sådana med ett inköp om $11, där $10 lades till potten. Pengarna delades ut enligt följande, om jag minns rätt:

 

Vinnaren fick $25, andraplatsen gav $15, och tredjeplatsen betalades med $10 (och här gick man alltså med $1 i förlust).

 

Stort tack på förhand.

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Rätt intressant tråd det här. Tänkte dra igång ett sit & go projekt med en vän och vi kollar på sida där vi skall spela. Jag försöker bestämma mig för ifall det är bra eller dåligt med då tex de här 3 betalda platserna(5 manna). Direkt känns det som att man kommer få mindre swings(viktigt), men samtidigt att man kanske kommer plussa mindre.

 

Sen såg jag att crypto hade "double your money" sit & go... Där halva startfältet får dubbla insatsen tillbaka. Vad tror/tycker ni normalt sit & go spelande om dessa? Finns det bra plusmöjligheter i dessa?

 

Något svar av något slag uppskattas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Rätt intressant tråd det här. Tänkte dra igång ett sit & go projekt med en vän och vi kollar på sida där vi skall spela. Jag försöker bestämma mig för ifall det är bra eller dåligt med då tex de här 3 betalda platserna(5 manna). Direkt känns det som att man kommer få mindre swings(viktigt), men samtidigt att man kanske kommer plussa mindre.

 

Sen såg jag att crypto hade "double your money" sit & go... Där halva startfältet får dubbla insatsen tillbaka. Vad tror/tycker ni normalt sit & go spelande om dessa? Finns det bra plusmöjligheter i dessa?

 

Något svar av något slag uppskattas

 

"Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna?

Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna?

Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h...

 

låter iofs nästan bättre än att trean får tillbaks insatsen men torskar raken, och därmed backar trots prisplats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dubble your money", innebär det att typ 6startar. När tre har åkt ut så delar de tre kvarstående på pengarna?

Isåfall låter det ganska intressant. Om vi säger att du spelar 10SnG/h. Kommer ITM 75% av gångerna så vinner du 5inköp/h...

 

"Problemet" är väl att det gissningsvis bara är någon action på dessa på micronivåer. När du sedan ska lämna micronivåträsket har du ingen erfarenhet av normalt SnG-spel.

 

Däremot säkert bra satte-träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Problemet" är väl att det gissningsvis bara är någon action på dessa på micronivåer. När du sedan ska lämna micronivåträsket har du ingen erfarenhet av normalt SnG-spel.

 

Däremot säkert bra satte-träning.

 

Nä, det är sant. Man lär bli sämre på vanliga SnG om man inte kan anpassa sig till det efter man spelat "Dubble Your Money".

 

Jag tror dock för en nybörjare som vill bygga en rulle sakta men säkert skulle "Dubble your money" vara ganska bra, men då kommer "problemet" igen.

 

En erfaren SnG-spelare borde dock kunna anpassa sitt spel till vanliga SnG när man går tillbaka till vanliga. Vet dock inte hur mkt värde det är för den erfarne spelaren att börja med "DYM" istället för vanliga SnG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...