Gå till innehåll

NLT - JJ mot Straight på river, mer aggresivt?


nizze

Recommended Posts

Min stack ca 40k, hans stack ca 100k

Blinds: 800/1600

 

> PinToWin posted small blind (800)

> Kronborg posted big blind (1,600)

> Game # 61,504,983 starting.

> Dealing Hole Cards

> Johnny23 called for 1,600

> backpocket folded

> weareqpr folded

> nizze raised for 6,400 (JJ)

> coptor folded

> Blind called for 6,400

> howard0615 folded

> PinToWin folded

> Kronborg folded

> Johnny23 folded

> Dealing the Flop(9h7s10d)

> nizze bet for 3,200

> Blind called for 3,200

> Dealing the turn(4c)

> nizze bet for 6,400

> Blind called for 6,400

> Dealing the river(8d)

> nizze bet for 9,600

> Blind raised for 48,000

> nizze went all-in for 16,252.64

> Extra chips returned to Blind, 22,147.36

> Blind shows a Straight, Queen high

(Qs Jd 10d 9h 8d)

 

Han hade QJ, jag åkte ut som 27a i turneringen, 20 fick betalt.

 

Vet att jag hade bråttom med att syna när han gick all-in, men jag var ju verkligen dedikerad till potten. En av de värre uråkningarna för min del. Vad kunde jag gjort annorlunda? Borde väl antagligen bettat högre efter floppen. Tvekar dock på att han lagt sig ändå. Kanske borde ställt in? Ville ju dock ha betalt för en bra hand. Så frågan är, dåligt spelat av mig, eller bara ren otur att köra på en tomte som inte hade något fram till river...?

 

* Ett försök till en tydligare rubrik - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min stack ca 40k, hans stack ca 100k

Blinds: 800/1600

> Johnny23 called for 1,600

> backpocket folded

> weareqpr folded

> nizze raised for 6,400 (JJ)

Känns som en ok höjning om det nu inte finns någon stark anledning att göra något annat. Du säger ju ingenting om dina motspelare så det är lite svårt att veta om det finns några skäl att agera annorlunda här. På rak arm kommer jag inte på några sådana dock, stackstorlek hos Johnny23 skulle ju kunna vara ett sådant dock.

 

 

> Blind called for 6,400

Ajdå, dags att bli nervös när en stor stack synar. Eftersom du inte alls sagt något om hans tendenser så är det svårt att säga vad man ska tänka på nu.

 

> Dealing the Flop(9h7s10d)

> nizze bet for 3,200

> Blind called for 3,200

Här är potten 16800 och du betar mindre än 1/5 av potten? Det kan bara inte vara bra, särskilt som fi antagligen sitter med överkort eller pockets, och mycket väl kan ha gut-shot eller stege och då får mcyket hyffsade odds på handen. Eftersom du nu dessutom bara har 33,6k kvar att beta skulle jag börja överväga all-in. Det beror väldigt mycket på motståndaren, men att beta ut åtminstone halva potten känns som det minsta man kan göra här. Om fi har visat sig spela många överkort i den här situationen så att det är möjligt att han har AT eller QJ skulle jag ställa in omedelbart för att förstöra hans odds, om han och andra sidan är en tight jävel så blir det knepigare särskilt om han kan bluffa. Jag tror dock inte att jag någonsin i praktiken skulle beta 3200 här eftersom jag inte skulle vilja ha en all-in mot överkort mer än jag vill ta potten direkt.

 

> Dealing the turn(4c)

> nizze bet for 6,400

> Blind called for 6,400

Ok nu är potten på 23200 fi har inte gjort något tecken av att ha en hand som slår dig, men kan mycket väl vara på överkort eller stegdrag om han visat sig spela sådana händer. Här ger du honom odds på 4,6 att dra ut dig vilket är mer än tillräckligt med ett stegdrag och rätt ok för en gut-shot eller överkort också. Jag vet inte riktigt vad du vill åstadkomma här, men här hade jag tryckt in 100ggr av 100 om jag inte var väldigt misstänksam att någon satt och slowplayade mot mig, och så god grund för misstankarna kan jag nog inte få online.

 

> Dealing the river(8d)

> nizze bet for 9,600

> Blind raised for 48,000

> nizze went all-in for 16,252.64

> Extra chips returned to Blind, 22,147.36

> Blind shows a Straight, Queen high

(Qs Jd 10d 9h 8d)

Hoppsan du gav honom jättebra odds för att dra ut dig handen igenom, och han drog ut dig! Vem kunde tro det? ,-)

 

Vet att jag hade bråttom med att syna när han gick all-in, men jag var ju verkligen dedikerad till potten. En av de värre uråkningarna för min del. Vad kunde jag gjort annorlunda? Borde väl antagligen bettat högre efter floppen. Tvekar dock på att han lagt sig ändå. Kanske borde ställt in? Ville ju dock ha betalt för en bra hand. Så frågan är, dåligt spelat av mig, eller bara ren otur att köra på en tomte som inte hade något fram till river...?

För det första så konstruerade du den här situationen helt och hållet på egen hand genom att bygga upp en stor pott med en i sammanhanget medioker hand (ja JJ är medioker i den här situationen). Grejen är att din hand nästan säkert är bäst men den är så väldigt sårbar för varje extrakort som kommer, en annan sak är att du helt enkelt inte kommer att få så mycket extrapengar genom att slowplaya jämfört med att powerbeta. Om fi har AT så synar han antagligen all-in på flopp eller turn, om han inte har det så kommer du bara att få några microbet ur honom som han dessutom hade odds för att syna samt chansen att han tar alla dina pengar om han träffar. Sen är det ju också värt att påpeka att du fått mer än tillräckligt betalt när floppen kom, 16800 utan risk är mycket värt i sammanhanget och jag skulle inte bli särskilt ledsen om han foldade överkort eller stegdrag.

 

Betet på turnen tycker jag är extra dåligt eftersom han antagligen är på ett drag och du helt enkelt inte kommer att få några mer pengar av honom på river om han inte slår dig, så det är mycket bättre att trycka in där och ta pengarna direkt.

 

Vidare om han var en så lös spelare så att han synade ett all-in bet på den floppen med överkort eller stegdrag så skulle jag gladeligen ställa in där eftersom det är det bästa resultatet man kan få mot en sådan spelare då han iallafall kommer att ta det hela till rivern och du svårligen foldar på rivern i en gigantisk pott.

 

* Fixar citaten - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(...) bara ren otur att köra på en tomte som inte hade något fram till river...?

Jag tycker inte alls att din motståndare var så värst tomtig, preflopp så visst, men postflop så hade jag nog definitivt spelat liknande om du hållt på och betat så där svagt. På floppen så har jag ju en open-ended samt överkort, du har antagligen pockets eller överkort, oavsett så har du knappast träffat floppen hårdare än överpar vilket än så länge svårt att avgöra. Men det är i vart fall en lätt syn av de första 3200 eftersom det är värt det rent pottoddsmässigt, jag får bättre än 5:1 med mer än 30k kvar att beta vilket är grymt smaskigt, plus att jag har mycket bättre implicita odds om du sitter på överpar och jag får in min stege eftersom du antagligen blir pank då. Vidare så kan jag vinna om du har överkort och fegar ur på nästa runda när jag missar. Det finns till och med någon jätteliten chans att ett av mina överkort är bra. Vilken sorts hand jag sätter dig på beror lite på dig som spelare, det kan både vara miss och stenhård träff baserat på ditt mesiga bet, oavsett hand så synar jag åtminstone det betet.

 

På turn så hänger det mycket på om jag tror att du slowplayar eller är svag, antingen syn eller all-in.

 

På river så är det såklart en lätt all-in vilket det inte varit om du där check-callat istället eftersom jag då blivit tvungen att sälja min hand för så mycket som jag trodde att du var villig att betala. Så riverbeten var också dålig eftersom den knappast blir synad av en sämre hand så ofta, men definitivt blir intryckt av en bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter med JJ och floppen kommer T hög....bara att lasta in. Kommer A, K eller Q på turn/river är ju risken stor att du är slagen...bättre att sätta beslutet på fi samt att ge honom riktigt dåliga odds...med ett sådant mini bet så vill du ju bli callad och det vill man knappast med JJ eftersom den handen är så pass svag...tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant....läste inte hur mycket han hade kvar riktigt...men hur mycket bör han satsa för att förstöra fi´s odds? 10*BB?

Jag vet faktiskt inte, halvt pottbet och sedan ställa in om det inte kommer överkort kanske. Det andra alternativet är nog att ställa in helt rätt av eftersom man bara har två gånger potten. Personligen så tycker jag att distributionen av händer man sätter fi är väldigt viktig här, samt hur han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...