Gå till innehåll

GUIDE: Fler konton inom gamla "Party"-nätverket!


real843

Recommended Posts

Bättre att ringa och fråga, vilket jag altså gjort och eurobet sa att jag inte kan spela hos dem så länge jag har ett konto på party.

 

Jag fick ungefär samm svar från multipoker. Men det lustiga är just att de säger "inte kan" istället för "inte får". Dvs multipokers support hävdar att det INTE GÅR att registrera nytt konto eftersom deras sofistikerade detektionsprogramvara hittar multipla konton och förhindrar registrering! Jag har utan problem registrerat flera konton inom nätverket bara genom att använda olika datorkonton och personen på telefonverifieringen har t.o.m frågat om jag har flera konton vilket jag svarat ja på.

 

Jag tror fortfarande att det är tillåtet. Annars skulle det stå uttryckligen i den juridiska texten där det bara står att det är förbjudet med flera konton på samma sajt. Supporten är antagligen för okunnig, som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 335
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som doc är lite inne på, det är lätt för er som har några hundra att chansa lite. För mig som har poker som enda inkomst skulle ett avstängt konto betyda ekonomisk katastrof, har helt enkelt inte råd att chansa. Hade verkligen ingen lust att ständigt gå och oroa mig för nåt sånt. Bättre att ringa och fråga, vilket jag altså gjort och eurobet sa att jag inte kan spela hos dem så länge jag har ett konto på party.

 

Varför vore ett avstängt konto en ekonomisk katastrof ?? Dom beslagtar ju inte pengar om man inte fuskat tex genom collusion eller att man har chipdumpat osv. Du får ju ta ut pengarna på det ev avstängda kontot och kan sen fortfarande spela på nått annat partyskin.

Själv så avslutade jag mitt befintliga bettingkonto på Eurobet för att ett tag senare starta upp ett nytt via en affliate så att jag kom åt rb på pokern. Ringer/ mailar du fel supportsnubbe så får du säkert inte göra så heller. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vore ett avstängt konto en ekonomisk katastrof ?? Dom beslagtar ju inte pengar om man inte fuskat tex genom collusion eller att man har chipdumpat osv. Du får ju ta ut pengarna på det ev avstängda kontot och kan sen fortfarande spela på nått annat partyskin.

 

Och hur vet man det om det inte ens är klart hur förbjudet det är att ha flera konton på samma nätverk? Om det är strängeligen förbjudet så kan de mycket väl beslagta alla pengarna och hävda att man öppnade kontona med avsikt att spela mot sig själv (alltså skinna andra vid samma bord, inte spela mot sin andra personlighet)

Jag vill inte bli utsatt för sajtens godtycklighet utan föredrar att veta besked om vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är strängeligen förbjudet så kan de mycket väl beslagta alla pengarna och hävda att man öppnade kontona med avsikt att spela mot sig själv ...

Jahaja, om det är strängeligen förbjudet :D

 

Nä, jag tror att det är såhär. De stänger ditt konto. Pengar du har på kontot får du tillbaks (minus eventuella bonuspengar som de anser sig ha rätt att ta tillbaka). Kan väl också hända att de försöker finna bevis på collusion osv men hittar de inget så händer det nog inget värre än att du blir avstängd... Men så länge du inte "fuskat" så kan de inte ta pengar som du har satt in... Vore ju stöld...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vore ett avstängt konto en ekonomisk katastrof ?? Dom beslagtar ju inte pengar om man inte fuskat tex genom collusion eller att man har chipdumpat osv. Du får ju ta ut pengarna på det ev avstängda kontot och kan sen fortfarande spela på nått annat partyskin.

 

Och hur vet man det om det inte ens är klart hur förbjudet det är att ha flera konton på samma nätverk? Om det är strängeligen förbjudet så kan de mycket väl beslagta alla pengarna och hävda att man öppnade kontona med avsikt att spela mot sig själv (alltså skinna andra vid samma bord, inte spela mot sin andra personlighet)

Jag vill inte bli utsatt för sajtens godtycklighet utan föredrar att veta besked om vad som gäller.

 

Men jösses, lägg ner nu. Skulle det vara strängligen förbjudet så skulle inte så mycket folk kunna ha flera party-konton. INGET falll har ju framkommit där nån har blivit av med pengarna eller ens ha fått nått konto avstängt. När Empire fick ett ryck och stängde ett antal konton som dom ansåg vara "bonuskonton" så fick ALLA tillbaks pengarna.

Tycker du ska söka dig till en annan bransch för alla betting/pokersidor har regler där dom egentligen kan göra vad dom vill med kunders konton/pengar. Hur många inlägg du än skriver här så kan du aldrig vara helt säker.

 

Förresten så svarade jag inte dig, vi skulle ju ta våran diskussion via PM ?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä, jag tror att det är såhär. De stänger ditt konto. Pengar du har på kontot får du tillbaks (minus eventuella bonuspengar som de anser sig ha rätt att ta tillbaka). Kan väl också hända att de försöker finna bevis på collusion osv men hittar de inget så händer det nog inget värre än att du blir avstängd... Men så länge du inte "fuskat" så kan de inte ta pengar som du har satt in... Vore ju stöld...

 

/TF

 

Jojo, men det är ju det som är problemet. Alla tror. OCh tror lite olika. Inget vet. Visst kan man debbatera sannolikheter hit och dit men jag tycker det räcker med den gamblingen man gör vid borden utan att dessutom gambla med pengarna på kontot. Men andra har antagligen annan riskaversion.

 

Jag säger inte att jag absolut måste veta fakta, men jag tycker det är fan så mycket bättre om jag vet än att alla sitter och gör kvalificerade gissningar.

 

Till Price: Jag menade bara att käbbel som inte tillför diskussionen något kan tas via PM. Är det fakta och nya uppgifter så hör det givetvis hemma i tråden då alla kan lära sig av det. Ditt påstående att man får behålla pengarna är fakta även om du inte kan styrka det.

 

Näväl, jag tror inte vi blir klokare här så jag lägger ner precis som någon föreslog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats sabba två bra bonushoringssajter genom att registrera mig från samma dator, fattade inte vad som var fel på intertopsspoker så registrerade mig på eurobet. Samma fel där, det vill säga jag kan inte logga in för att det står att jag har konton inom andra nätverk,. Fasen också! Jag är helt säker på att om jag registrerat från en annan dator hade det fungerat och jag kunde utnyttja bonusarna.

 

Nu kan jag inte det, när de mailar så säger de att jag måste stänga av kontot på partypoker (det konstiga är att jag har på både multi och empire också?).

 

Jag som trodde att man inte ens kunde stänga av konton. Alltså party gaming är ena riktiga tramsputtar alltså. Det känns inte som deras säkerhet gör annat än ställer till för folk. Är folk ute för att fuska så kan man komma förbi deras spärrar så så som dom har nu trasslar enbart till det för folk. Verkar aldrig någonsin bli något spel för mig på partysajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hängt med riktigt och orkar inte läsa igenom allt.. Går det fortfarande att göra den stegvisa grejen som hela tråden börjar med eller har dom spärrat även detta?

 

Eller kan jag skapa nytt konto på ex. Intertops om jag raderar mitt Multikonto? Säg att jag vill ha Intertopsbonusen först och när jag fått den vill jag ta nästa sida.. Så att jag skapar och raderar en efter en.

 

Eller är det helt kört att regga nytt konto på Partyskinsen om jag en gång skapat ett konto? Dvs från samma dator.

 

Eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä, jag tror att det är såhär. De stänger ditt konto. Pengar du har på kontot får du tillbaks (minus eventuella bonuspengar som de anser sig ha rätt att ta tillbaka). Kan väl också hända att de försöker finna bevis på collusion osv men hittar de inget så händer det nog inget värre än att du blir avstängd... Men så länge du inte "fuskat" så kan de inte ta pengar som du har satt in... Vore ju stöld...

 

/TF

 

Jojo, men det är ju det som är problemet. Alla tror. OCh tror lite olika. Inget vet. Visst kan man debbatera sannolikheter hit och dit men jag tycker det räcker med den gamblingen man gör vid borden utan att dessutom gambla med pengarna på kontot. Men andra har antagligen annan riskaversion.

 

Jag säger inte att jag absolut måste veta fakta, men jag tycker det är fan så mycket bättre om jag vet än att alla sitter och gör kvalificerade gissningar.

 

Till Price: Jag menade bara att käbbel som inte tillför diskussionen något kan tas via PM. Är det fakta och nya uppgifter så hör det givetvis hemma i tråden då alla kan lära sig av det. Ditt påstående att man får behålla pengarna är fakta även om du inte kan styrka det.

 

Näväl, jag tror inte vi blir klokare här så jag lägger ner precis som någon föreslog.

 

Eftersom ni har en sån intressant diskussion och jag har inget liv i övrigt så kollade jag i partys T&C:s och fann denna rad:

"You are prohibited from holding more than one Account at PartyPoker.com.".

Alltså så måste Party ha ändrat sin text för sist jag kollade så stod det att man bara fick ha ett konto på hela nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nu börja multitabla 8 bord på party nätet. Eftersom 4 bord är max så måste man ju då spela på t.ex 4 bord på partypoker och 4 bord på eurobet. När man spelar från 2 olika klienter så förstår jag att man inte kan sitta på samma bord. Men är det något annat man behöver tänka på? några komplikationer som kan upstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag lyckades schabbla till det, signar upp på siterna på skolan..

 

dessvärre blandade jag ihop vilka jag signat från tidigare så nu signade jag upp från en som jag redan använt tidigare på partynätverket.

 

är det helt kört med den siten då? eller kan jag bara ta en annan fräsch dator och ladda ner programmet och logga in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ladda hem klienten från en annar dator och logga in där. Annars får du maila supporten och be dom fixa till det.

 

Skapa för guds skull inte ett nytt konto för då kommer det krångla till sig. Det gjorde min flickvän och hon fick ringa till USA flera gånger å tjafsa med folk om att få kontot hon hade pengar på upplåst (Intertops).

 

Intertops är för övrigt det partyskin som jag tycker är sämst alla kategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har bara snabbt skummat igenom den här tråden, så jag vet inte om det har snackats om detta tidigare, ber om ursäkt i såna fall. Kan man spela fler än 4 bord på partynätverket? Dvs ha flera skins igång samtidigt på samma dator?

Tacksam för svar

Även om det är möjligt skulle jag starkt avråda från det. Risken är stor att de misstycker att du är inloggad med två konton samtidigt, och dessutom finns risken att du av misstag (eller medvetet) sätter dig vid samma bord med båda kontona och då blir du garanterad avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har bara snabbt skummat igenom den här tråden, så jag vet inte om det har snackats om detta tidigare, ber om ursäkt i såna fall. Kan man spela fler än 4 bord på partynätverket? Dvs ha flera skins igång samtidigt på samma dator?

Tacksam för svar

 

Ja, det går bra. En varning kommer upp om man försöker sätta sig på ett bord som man redan sitter på via ett annat skin (tror systemet känner att det är samma IP-adress). Tex om man är på en väntelista så kan ju ett bord som man redan sitter på dyka upp men det är inte möjligt att sätta sig där så det finns ingen risk för nått misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har bara snabbt skummat igenom den här tråden, så jag vet inte om det har snackats om detta tidigare, ber om ursäkt i såna fall. Kan man spela fler än 4 bord på partynätverket? Dvs ha flera skins igång samtidigt på samma dator?

Tacksam för svar

Även om det är möjligt skulle jag starkt avråda från det. Risken är stor att de misstycker att du är inloggad med två konton samtidigt, och dessutom finns risken att du av misstag (eller medvetet) sätter dig vid samma bord med båda kontona och då blir du garanterad avstängd.

 

du kan inte sätta dig vid samma bord som du sitter vid på ett annat skin, jag med flera andra kör regelbundet på flera skin samtidigt utan bekymmer!

plezzz läs lite i tråden innan ni postar samma, samma o åter samma fråga igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Verkar snurrigt detta. Men nu har jag party brutit sig ut och kanske ändrat sina regler, vet dock inte.

 

Men jag har en annan fråga.

 

Jag har Empire klienten nerladdad på min dator, reggade dock mig hos Empire på min gamla dator, dvs har EJ reggat på denna dator, räknas min dator som "ren" då? Jag tänkte börja spela hos Eurobet, kan jag göra detta från min dator, eller måste jag låna en annan ren dator och regga mig där och sen tanka hem Eurobetklienten? Eller är det bara att tuta och köra?

 

Tacksam för svar.

 

mvh

zeb_sthlm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fick detta svar från Party när jag frågade om jag kan regga mej hos dem när jag redan har ett Empire konto på datorn:

 

"We would like to inform you that you could surely create an account with us."

 

Vilket visade sig fungera finfint även i praktiken.

Så, ifall någon undrade... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...