Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 901
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fair enough.

Jag antar att du resonerar och spelar i princip identiskt med 8s5s (rätt?) givet samma preflopaction och cb. Men hur gör du med As5s, 9h7h och tex 66?

Nu inser jag också att du kanske inte tar samma preflopbeslut med dessa tre händer som med 54s men ponera att du sitter på samma flop med en bet på $40 mot dig efter hjältecheck.

Är 54s i den undre eller övre delen (handstyrkemässigt) av den range du gör detta spel med?

Postad
Fair enough.

Jag antar att du resonerar och spelar i princip identiskt med 8s5s (rätt?) givet samma preflopaction och cb. Men hur gör du med As5s, 9h7h och tex 66?

Nu inser jag också att du kanske inte tar samma preflopbeslut med dessa tre händer som med 54s men ponera att du sitter på samma flop med en bet på $40 mot dig efter hjältecheck.

Det kan jag ju inte avslöja. Tänk om luktargrek & co läser här, då sitter jag i klistret nästa gång jag bara synar i bb och c/r. 8-)

Är 54s i den undre eller övre delen (handstyrkemässigt) av den range du gör detta spel med?

Hade den varit i övre delen av rangen hade jag nästan varit lite väl exploaterbar, det är ju en semiskräphand jag har som inte tål 3-bet. Den ligger i undre.