JockePett Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Ibland hör eller läser man sådana där bevingade uttryck och så önskar man att man kunde komma ihåg dem för all framtid. Tyvärr kommer jag bara ihåg Bellman-historierna man drog till leda under mellanstadiet och sedan var det liksom fullt i humorarkivet på herr Pettersson. Därför, och givetvis för att förgylla alla andras vardag med, tänkte jag att denna tråd skulle vigas till de där elaka, vackra, roliga citaten och uttrycken som jag vet finns där ute. Hjälp mig att samla ihop dem på ett och samma ställe. Låt mig inleda med ett (för mig) nytt som jag läste nu i veckan: A good curry should burn twice. Varsågoda att kontra! "Regler" (önskemål) för postning: - Citaten i fet stil, ingen annan text fet. - Max 3 citat per post. Har du långa listor med skoj, välj de absolut bästa. ... Jocke Ps. Många av PF's skribenter har rätt så bra citat som signaturer. De är välkomna de med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vivi Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Oscar Wilde var en rackare på att spotta ur sig underfundigheter. Här är ett exempel från den länkade sidan: "Naturligtvis var det många som upptäckte Amerika innan Columbus. Men de lyckades alltid tysta ner det hela." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Även Arnold H Glasgow hade ett par stycken: Problemet med framtiden är att den ofta anländer innan vi är redo för den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 En av mina favoriter är från ett bonadsbroderi. Men detta kanske mer räknas som ett "bevingat ord" än ett citat? En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wicker Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Gammal rackare , men jag tycker den är fyndig: I used to have an open mind, but my brain kept falling out Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Time flies like an arrow, but fruit flies like bananas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Det har aldrig varit så bra som det var förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raimo Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Har ett citat från min hjälte Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Groucho Marx hade en hel del fina repliker i sina filmer. Jag vägrar att gå med i en klubb som accepterar mig som medlem. eller Mark Twain. En klassiker är något som alla vill ha läst men ingen vill läsa. Eller varför inte Ambrose Bierce Diskussion, subst.: Ett sätt att övertyga andra om att de har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nun70 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Grabbarna, Vince van Patten och Mixe Sexton, på World poker tour är hyffsade på att komma med one-liners. Ett exempel från V -This tabel is tighter than an Joan Collins facelift. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Har ett citat från min hjälte Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try. Finns ett snarlikt av samma person i ett annat avsnitt Trying is the first step towards failiure Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Med ett schyst järnrör slår man hela världen med häpnad. /Socker-Conny Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davelin Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 "jag ska flyttat till ett land som inte tar emot invandrare" / okänd nazist på finlandsfärja "theres purple stuff in there, purple is a fruit" / Homer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 En kompis (sagt till sin kvinna, inte till mig): Bit tag i kudden älskling, jag kliver upp en våning. Användbar i många i olika sammanhang. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sniffe54 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Of course fucking of course. I wasnt fucking asking. Brick top (tror jag han heter) i Snatch. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 And babies. You've got to plan babies, or they'll run rough-shod over your whole existence. - Anya Christina Emmanuella Jenkins Poems. Always a sign of pretentious inner turmoil. - Alexander LaVelle Harris You're all gonna die. But you knew that already, 'cause that's the cool reward for being human. - Buffy Anne Summers Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 En kompis (sagt till sin kvinna, inte till mig): Bit tag i kudden älskling, jag kliver upp en våning. Fast i själva verket är det väl snott från Flashback? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 He has two chances: Slim and none, and slim is out of town! - Don King Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OrkarInte Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OrkarInte Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Det finns en sak jag vet, Det är att jag inte vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Det finns en sak jag vet, Det är att jag inte vet. En variation på Sokrates? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kj_ Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 "Bästa metoden att nå framgång är att gå på tårna. Andras tår" - Aristoteles Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
overmuch Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Jag tänker inte acceptera att min efterträdare har skägg av en jävla dåre till chef jag hade en gång i tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
esej Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. - Chuck Palahniuk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 8 Juni , 2007 Rapport Share Postad 8 Juni , 2007 Svärmödrar är som grisfötter, de är bäst kalla. Min farfar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts