Gå till innehåll

Vad uppskattar tjejer i sängen?


Franco_Baresi

Ja eller nej till påstående i fet text  

228 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja eller nej till påstående i fet text

    • Ja
      44
    • Nej
      184


Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du någonsin haft intim kontakt med en tjej som inte är uppblåsbar?

Fördomar som dessa är dessutom väldigt farliga eftersom män i svensk rätt idag kan våldta en tjej och sedan hävda att de "trodde hon var med på det" och "inte uppfattade att hon grät och sade nej".

Dessutom är det ju väldigt hämmande för sexualiteten om man känner att man måste anpassa sig till normer som denna. Om du inte är intresserad av att inkludera en annan männska och dennes önskan och initiativ i din sexualitet så föreslår jag att du håller dig till onani, så slipper du garanterat högljudda, kåta, aktiva kvinnor.

 

Wow, vilken sågning lallaren!

 

Tycker att du övervärderar mitt inlägg en aning när du kopplar det till svenskt rättsväsende och dess tolkning av diverse våldtäktsfall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skräms män så för kvinnlig sexualitet?

Varför sådan fokus på penertrationssex?

Varför hör jag inte om alla dessa karlar som stoppar upp dildos i sin rumpa eftersom de måste onanera 10 ggr om dagen? Varför känns analsex i denna tråd synonymt med att en kille penetrerar en tjej? Varför diskuteras inte t.ex oral stimulering av anus(går att göra slicklapp av kondom)?

Har någon någonsin sett en mödomshinna annat än som illustration?

Hur många vet att man kan få orgasm genom stimulering av brösten?

Hur många heterosexuella killar vet egenligen var klioris sitter?

Hur många heterosexuella killar har hittat sin flickväns g-punkt?

Jag tycker faktiskt att man borde kunna kräva vissa grundläggande anatomiska kunskaper av sin partner innan dominanslekar och liknande kommer på fråga.

Men det är klart, det är ju enklare att ta för givet att "tjejer inte är lika intresserade av sex" än att man är en usel älskare.

Eller att tro att tjejer helt enkelt tycker om att ligga tysta och stilla och att det är "normalt att det gör ont ibland" i stället för att lära sig hur man gör en tjej riktigt kåt.

Om den gängse normen om heterosexualtet enbart fokuseade på kvinnors njutning och det "normala" var att tjejer alltid fick orgasm och killar bara ibland så tror jag nog att tjejer skulle betrakas som de med starkare sexdrift.

Men som det är idag så får ju alla tjejer lära sig att de är horor om de raggar mycket och har mycket sex med många partners.

Jag har en kompis som raggar mycket och skriver ner alla hon har sex eller hånglar med i en bok. Hon sade till sin pojkvän att han var nummer 100 och han blev inte alls smickrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lallaren:

 

Det är nog helt sant att de flesta killar har en del kvar att lära om tjejers anatomi och sexuella reaktioner, men jag tycker du raljerar lite här. Den här tråden diskuterade huruvida folk tror att tjejer i allmänhet går igång på hårt sex eller ej. Att folk då inte nödvändigtvis tar upp mödomshinnor betyder inte att de är mansgrisar.

 

Jag tycker faktiskt att man borde kunna kräva vissa grundläggande anatomiska kunskaper av sin partner innan dominanslekar och liknande kommer på fråga.

 

Var ser du motsatsförhållandet? Jag tror inte det är så att killar försakar anatomin för att de är så upptagna att lära sig om domninaslekar.

 

EDIT: Vad gäller kvinnlig sexualitet och grabbar som kallar dem för horor när de har one night stands så är det nåt som upprör mig nåt så sjukt också, att olika måttstockar gäller för tjejer/killar. Killarna blir balla ju fler de sätter, och tjejerna blir slampiga. Stört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skräms män så för kvinnlig sexualitet? Flesta jag känner upplever det motsatta, brist på kvinnlig sexualitet. Och många jag pratat med berättar med ett leende på läpparna om tjejer dom träffat med riklig aptit på sex.

 

Varför hör jag inte om alla dessa karlar som stoppar upp dildos i sin rumpa eftersom de måste onanera 10 ggr om dagen? Jag är möjligen trög, men förstår inte frågan. Varför du inte hör om det? Genant att berätta om kanske alternativt att få gör det. Har dock hört på avigvägar att många män gillar analstimulering straight som bi som gay. Gärna under samlag.

 

Varför känns analsex i denna tråd synonymt med att en kille penetrerar en tjej? För att penetrerande sex är och kommer att förbli den vanligaste typen av sex även om sexologer och diverse personer lobbyerar för annat.

 

Varför diskuteras inte t.ex oral stimulering av anus(går att göra slicklapp av kondom)?Tror att många finner det mer ofräscht att stoppa tungan där än sin lem. Trots denna makalösa uppfinning som introducerats.

 

Hur många vet att man kan få orgasm genom stimulering av brösten? Vad har denna fråga med någonting att göra, vad vill då påvisa med den? Om ingen vet att man kan det så...?

 

Hur många heterosexuella killar vet egenligen var klioris sitter? Enligt begränsat urval(min kompiskrets) vet alla var den sitter. Detta är i mina ögon en myt att ingen vet var den är. Tror snarare att en vanlig miss är att man inte vet hur man ska behandla den, samt att alla tjejer har olika respons på den. Oavsett om hon eller man själv hjälper till.

 

Hur många heterosexuella killar har hittat sin flickväns g-punkt? Något färre än de som vet var klitoris sitter antar jag.

 

Eller att tro att tjejer helt enkelt tycker om att ligga tysta och stilla och att det är "normalt att det gör ont ibland" i stället för att lära sig hur man gör en tjej riktigt kåt. Många tjejer är blyga och säger inte till, detta är knappast något du kan skylla på männen.

 

Om den gängse normen om heterosexualtet enbart fokuseade på kvinnors njutning och det "normala" var att tjejer alltid fick orgasm och killar bara ibland så tror jag nog att tjejer skulle betrakas som de med starkare sexdrift. Nu är det ju faktiskt så ordnat att ur fortplantningsynpunkt är det viktigare att mannen kommer och mindre viktigt att kvinnan gör det vilket med evolutionen gjort att det fysiologiskt också blivit lättare för mannen än för kvinnan.

 

Men som det är idag så får ju alla tjejer lära sig att de är horor om de raggar mycket och har mycket sex med många partners. Mer eller mindre ofta är det just av deras tjejkompisar de blir trackade för detta, kan fortfarande inte döma män i alla åldrar för något som 14åriga killar gör på skolgårdar, lika lite som att folk ropar cp till nån.

 

Jag har en kompis som raggar mycket och skriver ner alla hon har sex eller hånglar med i en bok. Hon sade till sin pojkvän att han var nummer 100 och han blev inte alls smickrad

 

Varken tjej eller kille blir väl smickrad av att höra något sådant? Har inget med könsdebatten att göra utan ren skär svartsjuka. Är man förälskad i nån smärtar det att höra en sån sak, är man inte det spelar det ofta ingen roll såvida man inte börjar oroa sig för sjukdomar.

 

 

Vad jag kan tillägga är att det runtom lär finnas mängder av män som skulle önska att deras flickvän bad dem pröva något nytt spännande i deras sexliv. Men enligt dig är det alltså inte brist på sexlust/blyghet eller faktumet att sex inte är högprioritet detta beror på. Utan just att män kuvar kvinnor och kallar dem horor? Tror du rör dig för lite i manliga kretsar och att du är så fast besluten om att "kvinnor är offer" att du inte riktigt sett verkligheten.

 

 

EDIT: det är ju faktiskt så att kvinnans fysiologi skiljer sig en del från mannens iom att den är mer komplicerad, det krävs mer stimulering och på rätt sätt för de flesta tjejer medans (om man grovt generaliserar) räcker att rycka lite för att få till det för en man. Dessutom är det ett faktum att tjejer trots detta är ganska värdelösa på att stimulera män utan den klassiska penetrationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skräms män så för kvinnlig sexualitet?

 

Jag tror inte särskilt många skräms av den. Au contraire så tror jag att de flesta intresserar sig för den. Ett bevis för det torde ju vara denna tråd, som är fylld av spekulationer, fakta och myter om just kvinnlig sexualitet.

 

Varför sådan fokus på penertrationssex?

 

Därför att det är så barn blir till. Hur trevligt det än må vara med oralsex så kommer troligen fokus alltid ligga vid penetrationssex.

 

Varför hör jag inte om alla dessa karlar som stoppar upp dildos i sin rumpa eftersom de måste onanera 10 ggr om dagen?

 

Därför att denna tråd handlar om kvinnlig sexualitet, inte manlig. Att du inte hör så mkt om detta i övrigt beror nog på att de flesta män föredrar att spela skinnflöjt framför dildo i analen. Förövrigt tycker jag inte att man ofta hör om kvinnor som använder dildon i analen istället för vaginan heller.

 

Varför känns analsex i denna tråd synonymt med att en kille penetrerar en tjej?

 

Återigen så är topic i tråden 'Vad föredrar tjejer i sängen'...

 

 

Varför diskuteras inte t.ex oral stimulering av anus(går att göra slicklapp av kondom)?

 

Är det din uppfattning att det är många tjejer som gillar det?

 

 

Hur många vet att man kan få orgasm genom stimulering av brösten?

 

Nu börjar vi närma oss topic. Lovely. Du får gärna berätta hur många tjejer som kan få orgasm av det samt hur man bör gå till väga för maximal stimulering av brösten. Spontant gissar jag att det är ytterst få som kan få orgasm genom stimulering av enbart brösten. Framförallt med tanke på att en ganska vanligt problem bland kvinnor är att de öht har svårt att nå orgasm.

 

 

Hur många heterosexuella killar vet egenligen var klioris sitter?

 

Gissningsvis över 95 %.

 

Hur många heterosexuella killar har hittat sin flickväns g-punkt?

 

Ingen aning. Vad tror du?

 

Jag tycker faktiskt att man borde kunna kräva vissa grundläggande anatomiska kunskaper av sin partner innan dominanslekar och liknande kommer på fråga.

 

Varför? Om båda njuter av (och tänder på) dominolekar så är det väl smartare att maximera sin erfarenhet där framför anatomilektioner?

 

Men det är klart, det är ju enklare att ta för givet att "tjejer inte är lika intresserade av sex" än att man är en usel älskare.

 

Klart det är enklare, men faktum är att samtliga studier jag sett i ämnet tyder på att män oftare tänker på (=mer intresserade?) sex än kvinnor.

 

Om den gängse normen om heterosexualtet enbart fokuseade på kvinnors njutning och det "normala" var att tjejer alltid fick orgasm och killar bara ibland så tror jag nog att tjejer skulle betrakas som de med starkare sexdrift.

 

Här gör du ett kardinalfel i ditt resonemang. Normer kan inte förändra verkligheten. Att män lättare får orgasm är inte en norm utan fakta. Sedan tror jag faktiskt att 99.99 % av alla män vill att deras partner ska få orgasm så ofta som möjligt (om inte annat så iallafall för självförtroende boosten).

 

 

Men som det är idag så får ju alla tjejer lära sig att de är horor om de raggar mycket och har mycket sex med många partners.

 

Som jag minns t.ex. högstadiet så var det betydligt vanligare att tjejer kallade varandra horor (i utslag av avundsjuka?) än att killar kallade tjejer horor. Minns väl en tjej som jag jobbade med som berättade att hon under sin högstadietid var mkt populär bland killarna, vilket ledde till att hon blev utsatt för ganska grov mobbning från andra tjejer på skolan. Med andra ord tror jag att det är tjejer som (till största del) står för det förtrycket vidare.

 

Självklart är det dock så att man känner en högre grad av tillfredsställelse om man lyckas få ligga med en snygg tjej som inte många andra fått ligga med, men det beror ju snarare på att man kännder sig en smula mer exklusiv än att man ser ner på tjejer som legat med många. Av sammal anledning som folk hellre har en Porsche än en Volvo...

 

Jag har en kompis som raggar mycket och skriver ner alla hon har sex eller hånglar med i en bok. Hon sade till sin pojkvän att han var nummer 100 och han blev inte alls smickrad.

 

Det kanske berodde på att han inte kände sig särskilt utvald enligt resonemanget ovan.

 

Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju faktiskt så ordnat att ur fortplantningsynpunkt är det viktigare att mannen kommer och mindre viktigt att kvinnan gör det vilket med evolutionen gjort att det fysiologiskt också blivit lättare för mannen än för kvinnan.

Därför att det är så barn blir till. Hur trevligt det än må vara med oralsex så kommer troligen fokus alltid ligga vid penetrationssex.

Jo det är ju däför som folk tittar på porrfilm, har analsex, käkar p-piller och använder kondom också.

Människors sexualitet har idag ganska lite med barnaltsring att göra så länge man rör sig utanför konservativa religiösa kretsar. Folk har sex för att det är kul och skönt, det skapar intimitet och samhörighet.

 

Därför att denna tråd handlar om kvinnlig sexualitet, inte manlig. Att du inte hör så mkt om detta i övrigt beror nog på att de flesta män föredrar att spela skinnflöjt framför dildo i analen. Förövrigt tycker jag inte att man ofta hör om kvinnor som använder dildon i analen istället för vaginan heller.

Jag har svårt för att särskilja min egen sexualitet från min partners om jag har sex med någon. För mig är sex en ömsesidig handling så fort jag blandar in en annan person i själva utförandet.

Nu börjar vi närma oss topic. Lovely. Du får gärna berätta hur många tjejer som kan få orgasm av det samt hur man bör gå till väga för maximal stimulering av brösten. Spontant gissar jag att det är ytterst få som kan få orgasm genom stimulering av enbart brösten. Framförallt med tanke på att en ganska vanligt problem bland kvinnor är att de öht har svårt att nå orgasm.

Jag tror att övning ger färdighet och att tjejer som lärt känna sin kropp och onanerat mycket nog har lättare att få orgasm än en kille som är uppväxt med "händerna på täcket".

Jag tror att bröststimulering möjligvis kan vara ända sättet att komma för kvinnor var kön har stympats, vilket är mycket vanligt i stora delar av Afrika.

Kyssa, smeka, nypa?

 

Varför? Om båda njuter av (och tänder på) dominolekar så är det väl smartare att maximera sin erfarenhet där framför anatomilektioner?

 

Klart det är enklare, men faktum är att samtliga studier jag sett i ämnet tyder på att män oftare tänker på (=mer intresserade?) sex än kvinnor.

Men så lever vi inte heller i ett samhälle där "alla vet att tonårsflickor har svårt att hålla fingrarna borta" och folk är skeptiska till att äta gurksallad i ett hus där det finns en tonårsdotter.

Här gör du ett kardinalfel i ditt resonemang. Normer kan inte förändra verkligheten. Att män lättare får orgasm är inte en norm utan fakta. Sedan tror jag faktiskt att 99.99 % av alla män vill att deras partner ska få orgasm så ofta som möjligt (om inte annat så iallafall för självförtroende boosten).

Normer är en del av samhället och jag tror att sexualitet hos människor är något som är både inlärt och väldigt formbart.

Som jag minns t.ex. högstadiet så var det betydligt vanligare att tjejer kallade varandra horor (i utslag av avundsjuka?) än att killar kallade tjejer horor. Minns väl en tjej som jag jobbade med som berättade att hon under sin högstadietid var mkt populär bland killarna, vilket ledde till att hon blev utsatt för ganska grov mobbning från andra tjejer på skolan. Med andra ord tror jag att det är tjejer som (till största del) står för det förtrycket vidare.

Jo det är tjejernas fel att de är förtryckta och det var afrikanernas fel att de blev slavar. Det är liksom helt naturligt att tjejer kallar varandra för horor och det har ingenting med det omgivande samhället att göra.

 

Självklart är det dock så att man känner en högre grad av tillfredsställelse om man lyckas få ligga med en snygg tjej som inte många andra fått ligga med, men det beror ju snarare på att man kännder sig en smula mer exklusiv än att man ser ner på tjejer som legat med många. Av sammal anledning som folk hellre har en Porsche än en Volvo...

Jag vänder gärna på resonemanget. Säg att någon har gått runt till alla stans konditorier för att leta upp den godaste äppelkakan. Och denna person väljer att återkomma varje torsdag till just mitt konditori. Jag skulle känna mig smickrad i alla fall.

 

Vad jag kan tillägga är att det runtom lär finnas mängder av män som skulle önska att deras flickvän bad dem pröva något nytt spännande i deras sexliv. Men enligt dig är det alltså inte brist på sexlust/blyghet eller faktumet att sex inte är högprioritet detta beror på. Utan just att män kuvar kvinnor och kallar dem horor? Tror du rör dig för lite i manliga kretsar och att du är så fast besluten om att "kvinnor är offer" att du inte riktigt sett verkligheten.

 

EDIT: det är ju faktiskt så att kvinnans fysiologi skiljer sig en del från mannens iom att den är mer komplicerad, det krävs mer stimulering och på rätt sätt för de flesta tjejer medans (om man grovt generaliserar) räcker att rycka lite för att få till det för en man. Dessutom är det ett faktum att tjejer trots detta är ganska värdelösa på att stimulera män utan den klassiska penetrationen.

Jag tror att många människor inte utnyttjar den potential de faktiskt har att njuta och ge njutning och det faktiskt går att ändra på om vi lär oss av med de flesta fördomar som finns angående sexualitet.

Om unga tjejer får höra att de har en mödomshinna och att det därför måste göra ont första gången de har sex så är det inte konstigt att de spänner sig och blir inte är upphetsade första gången, vilket leder till att det gör ont och kanske blöder. Faktum är ju att det inte existerar någon mödomshinna överhuvudtaget. Det som finns är en slidöppning som är töjbar och utvidgar sig när en blir kåt.

Om unga tjejer i stället fick lära sig att det är normalt att onanera och att sex skall kännas skönt och bekvämt och att det är ok att säga till hur en vill ha det så tror jag att betydligt färre än de 30% som det är idag skulle blöda vid sitt första samlag.

Om folk i allmänhet hade en mer avslappnad inställning till sex och kunde släppa prestationsångest och kroppsfixeringar som "undrar om han tycker att mina bröst är för små" och "hoppas hon inte märker att jag har en för liten snopp" så tror jag att folk kunde fokusera mer på att njuta och se till att deras partners har det bra.

Men om killar tror att tjejer vill ligga tysta och bli tagna hårt av en dominerande karl och tjejer tror att "fina flickor" inte får ta initiativ och ragga och njuta av sex så blir det väldigt svårt både för killar och tjejer att tillfredställa varandra sexuellt i heterosexuella relationer. Det är inte konstigt att tjejer har svårt att få orgasm under dessa omständigheter, och jag har svårt att tänka mig att det kan vara särskilt lätt för killar heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är klart, det är ju enklare att ta för givet att "tjejer inte är lika intresserade av sex" än att man är en usel älskare.
Om man hävdar något annat än att kvinnor generellt vill ha sex mycket mindre ofta än män så har man bara fel och bör inte uttala sig i ämnet. Man har ungefär samma vetenskaplig grund som en kreationist. Det är verkligen på samma nivå som "jorden är platt|5000 år gammal|etc".

 

"Intresse" är förstås en helt annan sak. Kvinnor har minst lika stort intresse som män av sex, bara att deras intresse väldigt ofta leder dem till att undvika sex.

 

Uppenbarligen inte samma sak som att kvinnor saknar sexdrift, eller att den inte är intensiv och viktig. Bara att den leder till att kvinnor bedömer andra, och mycket färre, situationer än män som lämpliga för sex. Vilket är superoöverraskande eftersom det gäller för precis alla andra arter där hannen gör betydligt mindre investering i avkomman än honan.

 

Själv tycker jag att ingen borde uttala sig i sexuella frågor utan att ha åtminstone grundläggande förståelse för evolutionslära och spelteori, eftersom det är extremt svårt att förstå mänsklig sexualitet utan de koncepten.

 

Människor som tror att män och kvinnor är ungefär likadana frånsett miljö hör hemma i samma läger som religiösa knäppskallar vad gäller relation till verkligheten.

 

Edit: Ja, andra paragrafen nedifrån innebär att jag rådissar ungefär samtliga deltagare i tråden. Suck it up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen så är topic i tråden 'Vad föredrar tjejer i sängen'...

Ja, just det. Det är ju därför extra intressant att lallaren, av de få tjejerna som orkar svara på den här tråden, inte får några vettiga svar.

 

Tex:

 

Varför sådan fokus på penertrationssex?

Därför att det är så barn blir till. Hur trevligt det än må vara med oralsex så kommer troligen fokus alltid ligga vid penetrationssex.

 

Barn blir inte heller till genom t ex analsex, men det har varit uppe ett antal gånger. Som du själv påpekade handlar tråden om vad kvinnor gillar i sängen. Hur barn blir till tror jag att vi alla redan vet. Faktum är att det finns en massa kvinnor som uppskattar ickepenetrerande sex, men det har knappast varit en topic i den här tråden. Du vet väl att kvinnor kan gilla sex som inte leder till graviditet? Hur vanligt är det att kvinnor får orgasm genom penetration?

 

Om kvinnor lättare får orgasm vid annan typ av sex än att en man stoppar in en snopp i henne, är det inte anmärkningsvärt att det är detta som dominerar diskussionen? Men det är ju klart, hon är ju lite biologiskt konstig som kan få orgasm utan att det är sex som syftar till reproduktion, inget vi behöver ta hänsyn till när vi har sex?

 

Om den gängse normen om heterosexualtet enbart fokuseade på kvinnors njutning och det "normala" var att tjejer alltid fick orgasm och killar bara ibland så tror jag nog att tjejer skulle betrakas som de med starkare sexdrift.

Nu är det ju faktiskt så ordnat att ur fortplantningsynpunkt är det viktigare att mannen kommer och mindre viktigt att kvinnan gör det vilket med evolutionen gjort att det fysiologiskt också blivit lättare för mannen än för kvinnan.

 

Tänker du dig att fler kvinnor kommer att få orgasm genom vaginal penetration för att du påtalar hur viktigt det är för fortplantningen? Faktum är att du inte på något sätt har bemött inlägget ovan.

 

Många kvinnor har funderat på hur deras sexliv skulle ha sett ut om klitoris satt lite annorlunda och de så att säga passade lite bättre ihop med männen, men vems perspektiv utgår man ifrån då? Istället för att kvinnor ska operera om sig kanske det kan vara en poäng att vidga sina vyer en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man hävdar något annat än att kvinnor generellt vill ha sex mycket mindre ofta än män så har man bara fel och bör inte uttala sig i ämnet. Man har ungefär samma vetenskaplig grund som en kreationist. Det är verkligen på samma nivå som "jorden är platt|5000 år gammal|etc".

 

"Intresse" är förstås en helt annan sak. Kvinnor har minst lika stort intresse som män av sex, bara att deras intresse väldigt ofta leder dem till att undvika sex.

 

Uppenbarligen inte samma sak som att kvinnor saknar sexdrift, eller att den inte är intensiv och viktig. Bara att den leder till att kvinnor bedömer andra, och mycket färre, situationer än män som lämpliga för sex. Vilket är superoöverraskande eftersom det gäller för precis alla andra arter där hannen gör betydligt mindre investering i avkomman än honan.

 

Själv tycker jag att ingen borde uttala sig i sexuella frågor utan att ha åtminstone grundläggande förståelse för evolutionslära och spelteori, eftersom det är extremt svårt att förstå mänsklig sexualitet utan de koncepten.

 

Människor som tror att män och kvinnor är ungefär likadana frånsett miljö hör hemma i samma läger som religiösa knäppskallar vad gäller relation till verkligheten.

 

Edit: Ja, andra paragrafen nedifrån innebär att jag rådissar ungefär samtliga deltagare i tråden. Suck it up.

 

Sex idag har väldigt lite med barnalstring att göra och betydligt mer med sociala relationer och kroppslig njutning. I heterosexuella relationer så har kvinnor sex ganska exakt lika ofta som män om man bortser från trekanter, fyrkanter osv, vilket enligt min uppfattning nog står för en ganska liten del av de sexuella kontakterna i dagens samhälle.

Uppenbarligen exisiterar ju/ har det ju existerat olika sexuella normer i olika mänskliga samhällen genom olika tider, vilket gör att jag är av den åsikten att det snarare är sociala faktorer än evolutionära/spelteoretiska som styr hur individuella människor praktiserar sex i mänskiga samhällen. Annars borde ju frekvensen för länge sedan ha stabiliserats till den evolutionärt bästa lösningen.

Jag har aldrig i någon av mina längre parrelationer upplevt att min partners sexdrift skulle ha varit starkare än min. Detta är heller inte något jag har hört mina tjejkompisar berätta om. Det är snarare så att jag som tjej har förmågan att få fler orgasmer per tidsenhet än de killar jag varit med. Hur går det ihop med din evulutionär/spelteoretiska analys med slutsaten att kvinnor skulle vilja ha mindre sex än män?

Vi är helt enkelt utrustade med "njutningsknappar" lite här och var och jag har helt enkelt svårt att tro på en enkel matematisk lösning med hjälp evolution/spelteori om hur ofta de skall användas.

Vilken är den evolutionärt/spelteoretiskt mest gynnsamma lösningen på antalet timmar framför tv:n per dag? Vilken musik bör vi lyssna på enligt denna analys? Vilka böcker ska vi läsa? Är chokladglass eller jordgubbsglass bäst för barnalstring enligt denna teori? Hur ofta bör vi gå på teater och vilka pjäser ska vi se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att ingen borde uttala sig i sexuella frågor utan att ha åtminstone grundläggande förståelse för evolutionslära och spelteori, eftersom det är extremt svårt att förstå mänsklig sexualitet utan de koncepten.

 

Okej, du får gärna förklara för oss kvinnor som inte får uttala oss i ”sexuella frågor” hur vi, utifrån evolutionslära och spelteori, ska få riktigt riktigt skönt sex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I heterosexuella relationer så har kvinnor sex ganska exakt lika ofta som män.

 

Men snälla, säg att du inte själv tror att detta är ett argument. Anledningen till att kvinnor och män har exakt lika mkt sex inom relationen är att det krävs båda parter för att det ska bli tal om sex.

 

Det intressanta i frågan är ju huruvida det generellt sett är mannen eller kvinnan som ser till att det inte blir mer sex inom förhållandet. Jag är beredd att slå vad om allt jag äger att det generellt sett är kvinnan som är bromsklossen när det gäller antalet sexuella kontakter.

 

Jag har aldrig i någon av mina längre parrelationer upplevt att min partners sexdrift skulle ha varit starkare än min. Detta är heller inte något jag har hört mina tjejkompisar berätta om. Det är snarare så att jag som tjej har förmågan att få fler orgasmer per tidsenhet än de killar jag varit med. Hur går det ihop med din evulutionär/spelteoretiska analys med slutsaten att kvinnor skulle vilja ha mindre sex än män?

 

Du behöver inte leta igenom många sex-frågespalter innan du hittar frågor såsom: Min kille tittar på porr: duger inte jag? Min fru vill nästan aldrig ha sex, vad gör jag för fel?

 

Det är inte heller rent skitsnack att: det även för hyffsat snygga killar kan vara svårt att få ragg (ligga) på krogen, medan halvtaskiga brudar kan få hem någon om de vill.

 

Du kan ju också fråga dig hur det kommer sig att det finns hundratals ggr fler kvinnliga prostituerade än manliga och vad det säger om kvinnlig och manlig sexualitet.

 

Uppenbarligen exisiterar ju/ har det ju existerat olika sexuella normer i olika mänskliga samhällen genom olika tider, vilket gör att jag är av den åsikten att det snarare är sociala faktorer än evolutionära/spelteoretiska som styr hur individuella människor praktiserar sex i mänskiga samhällen.

 

Tja, såvitt jag vet stoppar fortfarande män in sina penisar i kvinnors vaginor. Oavsett normer, t.o.m. i det victorianska England kom ju endel barn till världen...

 

 

Annars borde ju frekvensen för länge sedan ha stabiliserats till den evolutionärt bästa lösningen.

 

Du borde nog läsa på lite om evolution...

 

Jag har aldrig i någon av mina längre parrelationer upplevt att min partners sexdrift skulle ha varit starkare än min.

 

Då finns följande alternativ: Du har onormalt stor sexualdrift. Dina pojkvänner har haft ovanligt liten sexualdrift. Du har inte korrekt bedömt hur stark sexualdrift du/dina pojkvänner haft.

 

 

Det är snarare så att jag som tjej har förmågan att få fler orgasmer per tidsenhet än de killar jag varit med.

 

Att du kan få fler orgasmer per tidsenhet betyder inte att du (eller någon annan) vill ha sex oftare. Precis som att den snabbaste löparen inte tvunget vill springa oftare än någon annan.

 

Vilken är den evolutionärt/spelteoretiskt mest gynnsamma lösningen på antalet timmar framför tv:n per dag? Vilken musik bör vi lyssna på enligt denna analys? Vilka böcker ska vi läsa? Är chokladglass eller jordgubbsglass bäst för barnalstring enligt denna teori? Hur ofta bör vi gå på teater och vilka pjäser ska vi se?

 

Men snälla nån... Hur viktigt är det för artens överlevnad vilka pjäser du ser? Så länge tillställningarna inte gör besökarna sterila för all framtid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du får gärna förklara för oss kvinnor som inte får uttala oss i ”sexuella frågor” hur vi, utifrån evolutionslära och spelteori, ska få riktigt riktigt skönt sex.

 

Men go ahead. Låt inte Hjort hindra dig!!! Du har nu världens chans att berätta hur vi män ska tillfredsställa er kvinnor på bästa sätt. Slarva inte bort det genom att klaga på vad vi enligt dig helt felaktigt tror.

 

Du får gärna ta ställning till trådens originalfråga: tycker du/tjejer i allmänhet om hårda tag, eller föredrar du/ni mjukare tag. Go for it my fair lady.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex idag har väldigt lite med barnalstring att göra och betydligt mer med sociala relationer och kroppslig njutning.
Nej, du har helt och hållet 100% jättefel. Alla känslor osv som vi känner är evolutionärt framtagna för att de leder till vissa beteenden som är fördelaktiga. Dvs, hög promiskiösitet för de flesta män, delvis homosexualitet för små grupper, varierande sexuell aptit över livslängden, otrohet, osv.

 

Att de känslorna skulle bero på nypåkomna sociala situationer, eller hunnits formas av dem är bara trams. Din kropp fattar inte på något vis att du knappast kan bli gravid när kondom är på, varför dina känslor är väldigt på tvärs mot kondomens funktion. I princip skulle vi kunna ha riskfritt sex mest hela tiden, men vi har inte särskilt mycket mer sex än kulturer utan preventivmedel. Helt enkelt för att våra sexuella känslor inte alls är med på att vi inte längre bor i ett jägarsamlarsamhälle. Vad dem angår är vi i många betydelser inte särskilt annorlunda från de små lurviga djuren som övertog dinosaurerna.

 

Skulle vi vara rationella och försöka maximera vår njutning så skulle ju både män och kvinnor vara villiga att pröva säkert sex med nästan vem som helst, nästan när som helst. Men det är inte i närheten av att vara så.

 

I heterosexuella relationer så har kvinnor sex ganska exakt lika ofta som män
Inte om onani räknas som sex. Inte heller om vi ser hur ofta de vill ha sex.

 

Annars borde ju frekvensen för länge sedan ha stabiliserats till den evolutionärt bästa lösningen.
Bara om det finns en stabil lösning. Och massor av saker har stabiliserat sig, särskilt mönster som att män vill ha mycket mer sex än kvinnor.

 

Det gäller inte i alla situationer, och vad gäller längd på sexuella episoder skulle det inte alls förvåna mig om kvinnor föredrog längre än män. Snarare tvärtom. Men när det gäller antal utlösningar i vagina så ligger män så oerhört mycket högre att det är löjligt. Och tittar vi på önskat antal sexpartners så leder säkerligen män med bortåt 100:1.

 

Det är snarare så att jag som tjej har förmågan att få fler orgasmer per tidsenhet än de killar jag varit med.
Ok, vi kan göra ett experiment och vad i ett. Jag går och frågar 20 tjejer om de vill ha sex, du frågar 20 killar. Högst antal förlorar.

 

Förstår du vad jag menar nu, eller vill du hala upp plånboken?

 

Hur går det ihop med din evulutionär/spelteoretiska analys med slutsaten att kvinnor skulle vilja ha mindre sex än män?
Alldeles utmärkt.

 

Både manlig och kvinnlig orgasm fyller specifika, evolutionära funktioner för att maxa genernas "behov". Mäns orgasmer maxar sannolikheten för många barn, därav snabb orgasm innan kvinnan hinner ändra sig, och kvinnors orgasmer ökar och minskar sannolikheten för konception efter behov. Båda är evolutionära verktyg, och för att förstå dem så måste vi utgå från det.

 

Vi är helt enkelt utrustade med "njutningsknappar" lite här och var
Kroppsliga funktioner sker inte av en slump, och kvarstår inte om de inte är användbara för våra gener. Vad gäller våra "njutningsknappar" så är de inte till för vår njutning, utan för att fungera som en morot så att vi gör saker som maxar vår geners förutsättningar. Orgasm sker bara i sammanhang där det är evolutionärt relevant, och ja oralsex mm är väldigt viktiga i evolutionära strategier.

 

Det är därför vi inte bara föds konstant lyckliga. Lycko- och olyckokänslor är "till för" att styra individen till genernas fördel, de är aldrig där av en ren slump eller utan funktion. De är alldeles för kraftfulla för det.

 

och jag har helt enkelt svårt att tro på en enkel matematisk lösning med hjälp evolution/spelteori om hur ofta de skall användas.
Anser du dig alls förstå, eller vilja förstå, evolutionslära?

 

Om inte så är det inte någon större poäng för mig att utveckla resonemangen. Om du vill förstå så är det väldigt lätt för dig att läsa på.

 

Att du snackar om "enkel matematisk ekvation" tyder på att du vare sig förstår, eller vill förstå. Vilket är ok med mig, det finns massor av saker det är rimligt att förhålla sig på det viset till. Vad som stör mig är att du, och andra, ändå envisas med att ha en stark åsikt i ämnet.

 

Take-home poängen är att en hel del saker om mänskligt beteende är helt säkra. Som relativa preferenser för antal penetrativa utlösningar mellan män och kvinnor eller antal partners. Det är områden som är vetenskapligt klarlagda, det är inte alls öppet för debatt eller individuella åsikter. En sida har rätt, och alla andra har fel. Vilket bland annat gäller påståendet att män vill ha fler penetrativa utlösningar än kvinnor och ungefär varför de vill ha det.

 

Alla förklaringsramverk som inte rör evolutionslära är i bästa fall en aning förklarande och lite komplementerande till evolutionslära, annars är de bara fel. Det är det enda meningsfulla sättet att förstå människor och djur på.

 

Okej, du får gärna förklara för oss kvinnor som inte får uttala oss i ”sexuella frågor” hur vi, utifrån evolutionslära och spelteori, ska få riktigt riktigt skönt sex.
Spela inte martyr, du får göra vad du vill.

 

Det enda jag begär är att både män och kvinnor slutar upp med att säga saker som är uppenbart fel. Det lämnar jättemycket utrymme kvar för sexuell variation, alternativa teorier, inverkar inte på moral, osv. Ge bara fan i att motsäga en av de mest väl underbyggda vetenskapliga teorier som finns utan ett Mount Everest av bevis. Att reletera till ett av de få användbara verktyg vi har för att förstå mänskligt beteende vore också bra.

 

Vore det här astronomi så skulle ni debattera om Merkurius låg innan- eller utanför Jordens bana.

 

Ja, just det. Det är ju därför extra intressant att lallaren, av de få tjejerna som orkar svara på den här tråden, inte får några vettiga svar.
Jag har inte sett någon vettig fråga att svara på. Ta gärna ett exempel.

 

Men det är ju klart, hon är ju lite biologiskt konstig som kan få orgasm utan att det är sex som syftar till reproduktion
Skojar du?

 

En jättedel av den kvinnliga sexualiteten går evolutionärt ut på att undvika reproduktion. Det är ABC-förståelse i sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar knappast om att spela martyr, utan att ditt uttalande ”ingen borde uttala sig i sexuella frågor utan att ha åtminstone grundläggande förståelse för evolutionslära och spelteori” var korkat. Uppenbarligen hade vi inte samma topic. Jag var av uppfattningen att diskussionen handlade om vad tjejer tycker om i sängen, därav min fråga till dig.

 

Du klipper i min post som vanligt. Jag diskuterade knappast evolutionära förklaringar till kvinnans orgasm.

 

Vad är topic liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar knappast om att spela martyr, utan att ditt uttalande ”ingen borde uttala sig i sexuella frågor utan att ha åtminstone grundläggande förståelse för evolutionslära och spelteori” var korkat. Uppenbarligen hade vi inte samma topic. Jag var av uppfattningen att diskussionen handlade om vad tjejer tycker om i sängen, därav min fråga till dig.

 

Du klipper i min post som vanligt. Jag diskuterade knappast evolutionära förklaringar till kvinnans orgasm.

 

Vad är topic liksom?

 

Men gå on topic då och berätta hur kvinnor vill bli tillfredsställda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då finns följande alternativ: Du har onormalt stor sexualdrift. Dina pojkvänner har haft ovanligt liten sexualdrift. Du har inte korrekt bedömt hur stark sexualdrift du/dina pojkvänner haft.

Vi måste skilja på vad som är normalt och vad som är natlurligt. Idag är det normalt att kvinnor inte har hår på benen eftersom det anses normalt för kvinnor att raka sina ben. Om det inte vore naturligt för kvinnor att ha hår på benen så skulle det inte växa några hår där att raka bort.

Om du säger till mig att det är onormalt för mig att jag har lika stor eller större sexdrift än mina manliga parters så säger jag so what? Jag vet att jag lever i ett patrialkalt samhälle där kvinnors sexualitet ständigt förtrycks så jag skiter fullständigt i om du tycker att jag är normal eller ej.

 

blablabla

Jag talade inte alls om enkel matematisk ekvation, jag talade om en enkel matematisk lösning, vilket är två olika saker. Du får gärna spela på dina könsroller om du vill och utgå ifrån att jag är totalt obildad.

 

Jag vet mycket väl att jag är ett djur precis som alla andra. Jag är mycket väl medveten om att jag som individ har ett stort omedvetet liv, jag är medveten om att mina partnerval i princip uteslutande styrs av mitt omedvetna, medan mitt medvetna jag fortfarande har ett veto. Jag kan dock forma och lära mitt omedvetna.

 

Jag är väldigt skeptisk till att en matematisk/biologisktisk förklaring av människors sexualitet överhuvudtaget är tillämpbar om man bortser från det fatum att vi är sociala varelser som påverkas av vår omgivning. I allra högsta grad inte när det gäller folks sexuella fantasier och detaljer om vad de tycker om sexuellt.

 

Om du tror att individers liv, handlignar och sexualitet endast styrs av generna så vill jag säga att du är ute och cyklar väldigt mycket längre än vad dina ben orkar med.

 

Har du någonsin hört talas om sociala faktorer? Har du någonsin hört talas om grupptryck? Subnominal perception?

Vad tror du händer med en människa som får sitt kön amputerat när den är 8 år gammal?

Vad tror du händer med en människa som från dess att den är liten får lära sig att det är dens fel att den blir våldtagen om den går ensam när det är mörkt ute/raggar/existerar?

Vad tror du händer med en människa som får lära sig att det är normalt att det ska göra ont när den har sex med en annan människa?

Vad händer med en människa som dag ut och dag in får se bilder på leende passiva kvinnor och allvarliga aktiva män?

Tror du att en människa som lever under någon av dessa omständigheter kan behålla sin sexualitet opåverkad?

 

Män lever inte under hot om sexuellt våld på samma sätt som kvinnor. Mäns sexualitet osynliggörs inte på samma sätt som kvinnors.

 

Att tro att sexualitet i dagens sämhälle endast har med genetik att göra är korkat.

 

Det ingår i den manliga könsrollen att alltid vilja ha sex med vilken tjej som helst precis som det ingår i den kvinnliga könsrollen att passivt invänta en invit från en man och sedan tacka ja eller nej. Så länge vi lever i ett samhälle som styrs av dessa könsroller så blir det ganska meningslöst att försöka dra några biologiska slutsater av att fråga folk på gatan om de vill ha sex med en eller ej. Dessutom kommer utseende, kroppsspråk och tonfall att ha väldigt stor inverkan på folks respons.

 

Att tro att forskningen kring mäniskors sexualitet på något sätt skulle vara fullständigt biologiskt löst genom spelteori och evolutionslära är som att ifrågasätta behovet av modern fysik eftersom Newton för länge sedan beskrev gravitationen och Maxwell elektromagnetismen. Vetenskapliga teorier måste hela tiden ifrågasättas och utvecklas om vi ska kunna beskriva verkligheten.

Sexualitet är dock ett mycket mer komplext område än kroppars rörelse, och jag tvivlar på att det någonsin kommer att betraktas som fullständigt avhandlat, åtminståne inte innan vi har hittat DEN FULLSTÄNDIGA TEORIN OM ALLT.

Vi är väldigt långt ifrån att veta exakt hur hjärnan fungerar. Människors sexualitet styrs till största delen från hjärnan. Jag tror dock att vi kan komma en bit på vägen genom t.ex. kärnmagnetisk resonansspektroskopi, eftersom det bjuder många möjligheter till tredimensionella bilder av levande hjärnor "in action" men vi kommer fortfarande att vara långt ifrån målet.

 

Under tiden så kan vi ju försöka vara så snälla mot varandra som möjligt. Världen förändras ständigt. När jag gick i mellanstadiet så var det ok att gå till skolan i träningsoverall. Nu verkar normen för flickor vara tröjor som visar naveln, tighta byxor och läppglans. Hur världen förändras kan vi vara med om att välja om vi aktiverar oss.

 

Du verkar mer intesserad av att försöka cementera könsroller än att få kvinnor att njuta av sex. Lycka till på köttmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag lever i ett patrialkalt samhälle där kvinnors sexualitet ständigt förtrycks så jag skiter fullständigt i om du tycker att jag är normal eller ej.

 

Och ungefär i samma ögonblick som du säger att vi lever i ett PATRIARKALT samhälle där kvinnors sexualitet ständigt förtrycks så förlorar vi oss i en fullständigt meningslös debatt.

 

Jag vågar påstå att kvinnlig sexualitet aldrig tidigare varit så frisläppt som nu (i Sverige).

 

Enligt min åsikt är det "patriarkala samhället" ett perfekt ordbajseri att ta till

när argumenten tryter. Allting skylls på det patriarkala samhället.

 

Kan inte du ta och berätta för mig, och alla andra, vilka mekanismer som finns i ett patriarkalt samhälle och hur det orsakar förtryck av kvinnlig sexualitet, medan manlig sexualitet inte förtrycks?

 

Du får gärna spela på dina könsroller om du vill och utgå ifrån att jag är totalt obildad.

 

Så snart en annan människa påtalar brister i ditt resonemang så är det INTE en attack mot dig som kvinna, utan mot dig som debatör.

 

Men om du vill lägga debatten på den nivån kan vi ju lika gärna se alla dina inlägg i den här tråden som mansfientliga...

 

Vad tror du händer med en människa som från dess att den är liten får lära sig att det är dens fel att den blir våldtagen om den går ensam när det är mörkt ute/raggar/existerar?

 

Det där är rent BS. 99.999% av Sveriges befolkning anser att det inte är kvinnans fel att hon blir våldtagen. Jag har aldrig någonsin hört talas om någon som anser att det är kvinnans fel att hon blir våldtagen i dylika fall.

 

DÄREMOT så kan man som människa välja att inte ta onödiga risker. Detta gäller så väl män som kvinnor.

 

När det gäller risken att bli utsatt för brott när man går ensam hem efter en utekväll så kan jag för övrigt berätta för dig att den är betydligt större för en man än för en kvinna.

 

 

Vad händer med en människa som dag ut och dag in får se bilder på leende passiva kvinnor och allvarliga aktiva män?

 

Du kan inte ha tittat på Tv på väldigt länge... Sex and the city, CSI, Aktuellt, Lost, t.o.m. Ally Mcbeal har alla väldigt aktiva kvinnor.

 

Mäns sexualitet osynliggörs inte på samma sätt som kvinnors.

 

Snälla ge mig ett par konkreta exempel på hur kvinnors sexualitet osynliggörs... Kanske jag som är oskolad, men jag kan helt ärligt inte se många sammanhang där den osynliliggörs i ngn större mån.

 

 

Det ingår i den manliga könsrollen att alltid vilja ha sex med vilken tjej som helst precis som det ingår i den kvinnliga könsrollen att passivt invänta en invit från en man och sedan tacka ja eller nej.

 

Tror du helt ärligt på det där själv? De tjejer jag träffat har i vart fall inte passivt inväntat inviter.

 

Du verkar mer intesserad av att försöka cementera könsroller än att få kvinnor att njuta av sex. Lycka till på köttmarknaden.

 

Du måste vara paranoid. MÄNniskor kan faktiskt ha åsikter i frågor som rör sexualitet utan att de vill cementera könsroller, hota eller undertrycka kvinnor.

 

Dessutom har du ju nu ett utmärkt tillfälle i denna tråd att berätta hur kvinnor vill ha det i sängen. Varför gör du inte det istället för att berätta om våldtäkt könsstympningar och dylikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...