Albert Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Ska inhandla lite böcker är det tänkt så kom gärna med tips om bra böcker som ger en en behållning. Citera
TotalFarsa Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Är en sucker för fantasylitteratur så här kommer några tips (passar de inte dig så kanske någon annan har behållning): George RR Martins serie A Song of Ice and Fire som börjar med boken A game of Thrones Denna serie har allt man kan önska sig. Gillar man tolkiens värld så är denna en must-read. Robin Hobb. Har skrivit ett par olika fantasyserier, vilka alla är väldigt läsvärda, bland annat The Liveship traders, The Tawny Man, The Farseer Trilogy och nu läser jag f.n den 4e serien The Soldier Son Trilogy. Annars kan man vara lite medelsvensson och läsa Stieg Larsson. Citera
Albert Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Det som jag är ute efter är intressanta faktaböcker, skönlitteratur och ekonomiböcker om företagande för HB och import. Citera
MacDaddy Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Finns det några faktaböcker där det står en massa triviala saker som de frågar om i tex Jeopardy o postkodsmiljonären? Citera
Agent Cooper Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Vilhelm Mobergs Utvandrar-serie är helt outstanding. Citera
heltok Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Robin Hobb. Har skrivit ett par olika fantasyserier, vilka alla är väldigt läsvärda, bland annat The Liveship traders, The Tawny Man, The Farseer Trilogy och nu läser jag f.n den 4e serien The Soldier Son Trilogy. mycket bra böcker. har läst alla trilogierna flera gånger och får aldrig nog av dem... Citera
eloge38 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Finns det några faktaböcker där det står en massa triviala saker som de frågar om i tex Jeopardy o postkodsmiljonären? http://www.bokus.com/b/9100106801.html har ej läst den Citera
MacDaddy Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 http://www.bokus.com/b/9100106801.html har ej läst den Den tar vi sa polisen Citera
VikingSW Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 The world is flat The tipping point Blink Freakonomics The undercover economist The singularity is near Citera
SunTzu Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Är en sucker för fantasylitteratur så här kommer några tips (passar de inte dig så kanske någon annan har behållning): George RR Martins serie A Song of Ice and Fire som börjar med boken A game of Thrones Denna serie har allt man kan önska sig. Gillar man tolkiens värld så är denna en must-read. Robin Hobb. Har skrivit ett par olika fantasyserier, vilka alla är väldigt läsvärda, bland annat The Liveship traders, The Tawny Man, The Farseer Trilogy och nu läser jag f.n den 4e serien The Soldier Son Trilogy. Annars kan man vara lite medelsvensson och läsa Stieg Larsson. Kan starkt rekommendera Robin Hobb med, en av dom absolut bästa low-fantasy författarna som finns. Lite väl mycket ångest kanske dock Andy McNab är en bra thriller/actionförfattare, med mycket stealthigt övervåld om det kan funka. Citera
heltok Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Kan starkt rekommendera Robin Hobb med, en av dom absolut bästa low-fantasy författarna som finns. Lite väl mycket ångest kanske dock hehe, rätt dramatiska slut ibland. Citera
retorik Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Allt med Charles Bukowski. Luke Rhineheart "Tärningsspelaren" Den tolfte planeten. Citera
Albert Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2007 The world is flatThe tipping point Blink Freakonomics The undercover economist The singularity is near Freakonomics har jag läst och den var helt ok. Hur är de andra? Citera
Albert Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2007 Allt med Charles Bukowski.Luke Rhineheart "Tärningsspelaren" Den tolfte planeten. Läst det mest av av Charles Bukowski och Tärningsspelaren har jag läst. Den tolfte planeten har jag dock inte läst. Citera
heltok Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 The Dice man var rolig. Någon som vågat kasta tärningen? Citera
hubbahubba Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 The Dice man var rolig. Någon som vågat kasta tärningen? Är det någon som läst Reinhart och INTE kastat tärning om något? Bland faktaböcker måste jag rekomendera Gödel Escher Bach av Hofstadter. Märk världen av Nörretranders är även den mycket bra. Vad gäller skönlitteratur är Cryptonomicon av Neal Stephenson den absolut bästa jag läst. Citera
eloge38 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Freakonomics har jag läst och den var helt ok. Hur är de andra? The Tipping Point funkar också Citera
heltok Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Är det någon som läst Reinhart och INTE kastat tärning om något? okej, ut med språket nu. vad är det sjukaste du tvingats göra pga tärningen? våldtagit grannens fru, försökt mörda någon, varit jesus för en dag. kom igen nu, ut med detaljerna! Citera
VikingSW Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Freakonomics har jag läst och den var helt ok. Hur är de andra? Tipping point är ok psykologi / ekonomi. Vad är det som gör att vissa produkter slår så otroligt bra dvs tippar över. Blink modern psykologi hur fattast snabba beslut i ett ögonblick Undercover Economist är liknande Freakonomics Citera
favve Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Bland faktaböcker måste jag rekomendera Gödel Escher Bach av Hofstadter. Finns det en svensk översättning av denna? Citera
León Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Varför läsa böcker när det finns filmer? Citera
Hap Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Varför läsa böcker när det finns filmer? Varför ha sex när man kan runka? Eller vänta.. nvm. Citera
Hap Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Albert, Läs: Donna Tartt - Den Hemliga Historien Tänker bara ge dig ett tips, ger man för många läser du ingen alls. Citera
León Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Varför ha sex när man kan runka? Eller vänta.. nvm. Dålig liknelse. Mycket dålig. Citera
Albert Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Någon som läst: Ugly Americans: The True Story of the Ivy League Cowboys Who Raided the Asian Markets for Millions, Ben Mezrich (2004)? Citera
Recommended Posts