Gå till innehåll

Panik! cp-badstreak!!!


eardy

Recommended Posts

Har med mina mått mätt backat jävligt mkt de senaste dagarna.

Mkt utdragningar, men även dåligt spel.

Som tur är spelar jag sng så det är hyfsat lätt att sluta i tid.

De senaste gångerna har jag dock blivit så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Vad göra?

 

Inga nivåer, statistik, hur länge du spelat, hur det gått tidigare... Bara att "cp-badstreak" innebär att du "i dina mått backat mycket de senaste dagarna". Antingen får du skriva så att vi tar dig på allvar eller så fortsätter det här vara en allmän whinetråd. Men att då lägga den under spelberoende är en örfil till de som lider och drabbas på riktigt!

 

vissa är helt enkelt dåliga...

 

Word! Att skylla ett konstant bad streak eller en allmän oförmåga att vinna går troligare under rubriken "självförnekelse".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inga nivåer, statistik, hur länge du spelat, hur det gått tidigare... Bara att "cp-badstreak" innebär att du "i dina mått backat mycket de senaste dagarna". Antingen får du skriva så att vi tar dig på allvar eller så fortsätter det här vara en allmän whinetråd. Men att då lägga den under spelberoende är en örfil till de som lider och drabbas på riktigt!

 

 

 

Word! Att skylla ett konstant bad streak eller en allmän oförmåga att vinna går troligare under rubriken "självförnekelse".

 

Kanske det, men då ser ju alla vilken lowlife- low-stakes grinder man är:-D

Lirar sng med 10£ och 20£-bord.

Hade en +-0 vecka som följdes av ett back på runt 600$. Mkt för mig som sagt.

Har väl gått hyfsat hittils, mitt roi har väl gått från 10% till 8% på ca 1300 turrar efter senaste veckan.

Verkar vara många som känner igen sig hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del spelare kanske helt enkelt har så pass mycket otur att de inte kommer att lyckas riktigt med pokern, trots att de spelar solid poker. Visst, de går med vinst totalt sett under en längre period, men de lyckas inte gå upp i nivå, p.g.a. beatsen, som sitter klockrent varje gång de försöker.

 

På det sättet uteblir de större framgångarna, och de förblir microgrinders. Uttrycket "det vänder" gäller väl iofs alla - men det kan vända olika mycket. Det är viktigt att ha den där turen i rätt situationer; just när du gått upp i nivå, och behöver en bra start på den nya nivån.

 

bullshit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del spelare kanske helt enkelt har så pass mycket otur att de inte kommer att lyckas riktigt med pokern, trots att de spelar solid poker. Visst, de går med vinst totalt sett under en längre period, men de lyckas inte gå upp i nivå, p.g.a. beatsen, som sitter klockrent varje gång de försöker.

 

På det sättet uteblir de större framgångarna, och de förblir microgrinders. Uttrycket "det vänder" gäller väl iofs alla - men det kan vända olika mycket. Det är viktigt att ha den där turen i rätt situationer; just när du gått upp i nivå, och behöver en bra start på den nya nivån.

 

 

lol, bra spelare spelar på höga nivåer dåliga på låga. undantaget är dåliga spelare med mkt pengar från annat håll än poker. Din teori är bara löjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla patetiskt att man skall drabbas så starkt av dåliga perioder egentligen. Man förlorar pengar men so what? Har man gjort sitt så är det inget mer med saken. Man borde lära sig att inte tänka på ens kortsiktiga resultat så jävla mycket. Möter din kk aa javisst du hade ändå equity

 

själv har jag förlorat runt 20 inköp på sista tiden och inget verkar funka för mig. Blir utdragen hela jävla tiden känns det som

 

Nu förväntar ni att jag ska säga att jag cool lugn över detta, hehe ne jag lever inte som jag lär jag är faktist väldigt irriterad och på väldigt dåligt humör men det känns ändå som om man borde kunna härda sig och fokusera på sitt långsiktiga resultat.

 

Annars måste man räkna ut sin timlön enligt:

kr/h -psykiskt lidande när det skiter sig.

 

Vad säger ni :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, bra spelare spelar på höga nivåer dåliga på låga. undantaget är dåliga spelare med mkt pengar från annat håll än poker. Din teori är bara löjlig.

 

Ja, det låter väl löjligt för en utomstående, men man kan faktiskt hamna i den situationen, att just när man gått upp i nivå, så stämmer ingenting - trots att man spelat bra. På en dag på den högre nivån kan du förlora tre genomsnittliga dagsförtjänster från den lägre nivån, t. ex. Hur motiverad är du då att fortsätta på den högre nivån, om det scenariot fortgår ett antal dagar? Det är ju fullt möjligt, jag har själv varit med om det. Rent generellt får man väl anta att de flesta spelarna är skickligare på de högre nivåerna, med vissa undantag.

 

Men turfaktorn kan ju faktiskt antingen fördröja eller påskynda en spelares nivåuppgång, det är jag helt övertygad om. När det gäller fördröjningen, beror det väl också mycket på hur envis spelaren är, om han ger sig tusan på att etablera sig som regular på den högre nivån, eller om han går tillbaka till den lägre, samt om han har tillräcklig BR - och spelar tillräckligt bra, givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb titt på all-time grafen brukar hjälpa :)

 

Detta är ett klockrent tips, efter varje session brukar jag gå igenom de flesta större potterna och analysera situationerna. Brukar alltid avslutningsvis skapa ett gäng grafer med olika värden. Har det gått dåligt en längre period (säg ~30k händer) och man känner att självförtroendet är påväg nedåt så är det jäkligt skönt att kika på all-time grafen.

 

 

decoy det är väl såklart vissa har mer tur än andra, men personer har även en väldigt stor tendens att skylla på otur när man i själv verket inte är så bra som man tror sig vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett klockrent tips, efter varje session brukar jag gå igenom de flesta större potterna och analysera situationerna. Brukar alltid avslutningsvis skapa ett gäng grafer med olika värden. Har det gått dåligt en längre period (säg ~30k händer) och man känner att självförtroendet är påväg nedåt så är det jäkligt skönt att kika på all-time grafen.

 

 

decoy det är väl såklart vissa har mer tur än andra, men personer har även en väldigt stor tendens att skylla på otur när man i själv verket inte är så bra som man tror sig vara.

 

Jovisst, men det är ju en generalisering. Roligt att åtminstone någon i den här tråden kan erkänna turfaktorns betydelse. Alltför många här verkar annars ha en tendens att se poker som ett nästintill renodlat skicklighetsspel. Jag baserade mitt resonemang på mina egna erfarenheter - och siffror. Jag började spela för ca två år sedan. Först NL $25, sedan efter ett antal månader NL 50. Jag har gått med vinst på NL 50 varje månad, och spelat rätt mycket; en 2-3 timmar om dagen, nästan varje dag. Jag har en winrate på ca 8 PTBB/100, på ca 100 k händer på NL 50, men har spelat betydligt fler händer på den nivån, innan jag skaffade PT. Av dessa siffror att döma ansåg jag det rimligt att gå upp i nivå, till NL $100, första gången för ca ett år sedan. Kan tillägga att jag har den erforderliga BR.

 

Vad hände? Jag åkte på de värsta beats jag varit med om; set mot högre set, och liknande, gång på gång. På en vecka hade jag förlorat 4 inköp. Inte jättemycket, men tillräckligt för att ta en paus.

Efter en veckas paus återvände jag till siten. Bland det första som händer är att jag floppar set - mot två andra, som floppat var sitt högre set! Efter ytterligare några fula beats cashade jag ut från siten, och återgick till den lägre nivån - och vann.

Vid sammanlagt fem tillfällen de gångna åtta månaderna har jag försökt etablera mig på NL 100 - och VARENDA gång har ett liknande bad-beat-mönster upprepat sig. Jag har spelat på tre olika siter.

 

Mitt resonemang, att vissa kanske har så pass mycket otur att de kanske aldrig kommer förbi micronivån kan verka irrationellt - men det skulle ju faktiskt kunna slumpa sig så. Jag har dock inte avskrivit planerna på att gå upp i nivå, bar skrinlagt dem tills vidare. Men nog är det ändå märkligt, att sådana här scenarier inträffar just när man gått upp i nivå, och det flera gånger - under en längre tidsperiod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, men det är ju en generalisering. Roligt att åtminstone någon i den här tråden kan erkänna turfaktorns betydelse. Alltför många här verkar annars ha en tendens att se poker som ett nästintill renodlat skicklighetsspel. Jag baserade mitt resonemang på mina egna erfarenheter - och siffror. Jag började spela för ca två år sedan. Först NL $25, sedan efter ett antal månader NL 50. Jag har gått med vinst på NL 50 varje månad, och spelat rätt mycket; en 2-3 timmar om dagen, nästan varje dag. Jag har en winrate på ca 8 PTBB/100, på ca 100 k händer på NL 50, men har spelat betydligt fler händer på den nivån, innan jag skaffade PT. Av dessa siffror att döma ansåg jag det rimligt att gå upp i nivå, till NL $100, första gången för ca ett år sedan. Kan tillägga att jag har den erforderliga BR.

 

Vad hände? Jag åkte på de värsta beats jag varit med om; set mot högre set, och liknande, gång på gång. På en vecka hade jag förlorat 4 inköp. Inte jättemycket, men tillräckligt för att ta en paus.

Efter en veckas paus återvände jag till siten. Bland det första som händer är att jag floppar set - mot två andra, som floppat var sitt högre set! Efter ytterligare några fula beats cashade jag ut från siten, och återgick till den lägre nivån - och vann.

Vid sammanlagt fem tillfällen de gångna åtta månaderna har jag försökt etablera mig på NL 100 - och VARENDA gång har ett liknande bad-beat-mönster upprepat sig. Jag har spelat på tre olika siter.

 

Mitt resonemang, att vissa kanske har så pass mycket otur att de kanske aldrig kommer förbi micronivån kan verka irrationellt - men det skulle ju faktiskt kunna slumpa sig så. Jag har dock inte avskrivit planerna på att gå upp i nivå, bar skrinlagt dem tills vidare. Men nog är det ändå märkligt, att sådana här scenarier inträffar just när man gått upp i nivå, och det flera gånger - under en längre tidsperiod!

 

Du har bara inte försökt tillräckligt länge. 4 inköp är ju ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bara inte försökt tillräckligt länge. 4 inköp är ju ingenting.

 

Nej, iofs. Men det är väl den psykologiska biten; du har testat den högre nivån. 4 inköp på den högre nivån motsvarar 8 inköp på den nivå som du tidigare spelat på. Och att börja en ny nivå med förluster...trist!

 

Men jag förstår ditt resonemang - och håller i grund och botten med. Man måste försöka en längre period, även om det går dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, men det är ju en generalisering. Roligt att åtminstone någon i den här tråden kan erkänna turfaktorns betydelse. Alltför många här verkar annars ha en tendens att se poker som ett nästintill renodlat skicklighetsspel. Jag baserade mitt resonemang på mina egna erfarenheter - och siffror. Jag började spela för ca två år sedan. Först NL $25, sedan efter ett antal månader NL 50. Jag har gått med vinst på NL 50 varje månad, och spelat rätt mycket; en 2-3 timmar om dagen, nästan varje dag. Jag har en winrate på ca 8 PTBB/100, på ca 100 k händer på NL 50, men har spelat betydligt fler händer på den nivån, innan jag skaffade PT. Av dessa siffror att döma ansåg jag det rimligt att gå upp i nivå, till NL $100, första gången för ca ett år sedan. Kan tillägga att jag har den erforderliga BR.

 

Vad hände? Jag åkte på de värsta beats jag varit med om; set mot högre set, och liknande, gång på gång. På en vecka hade jag förlorat 4 inköp. Inte jättemycket, men tillräckligt för att ta en paus.

Efter en veckas paus återvände jag till siten. Bland det första som händer är att jag floppar set - mot två andra, som floppat var sitt högre set! Efter ytterligare några fula beats cashade jag ut från siten, och återgick till den lägre nivån - och vann.

Vid sammanlagt fem tillfällen de gångna åtta månaderna har jag försökt etablera mig på NL 100 - och VARENDA gång har ett liknande bad-beat-mönster upprepat sig. Jag har spelat på tre olika siter.

 

Mitt resonemang, att vissa kanske har så pass mycket otur att de kanske aldrig kommer förbi micronivån kan verka irrationellt - men det skulle ju faktiskt kunna slumpa sig så. Jag har dock inte avskrivit planerna på att gå upp i nivå, bar skrinlagt dem tills vidare. Men nog är det ändå märkligt, att sådana här scenarier inträffar just när man gått upp i nivå, och det flera gånger - under en längre tidsperiod!

 

 

 

inte kul med downswings, precis när jag hade gått upp å örjar lira NL200, hände samma sak för mig, tro't eller ej, jag blev översettad 5 ggr på en dag, det blev dyrt, inte kul att börja den nya nivån på det viset, iaf jag fortsatte å nötte, och nu ca 2 månader senare är jag regular där, och spelet flyter på fint..

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt resonemang, att vissa kanske har så pass mycket otur att de kanske aldrig kommer förbi micronivån kan verka irrationellt - men det skulle ju faktiskt kunna slumpa sig så. Jag har dock inte avskrivit planerna på att gå upp i nivå, bar skrinlagt dem tills vidare. Men nog är det ändå märkligt, att sådana här scenarier inträffar just när man gått upp i nivå, och det flera gånger - under en längre tidsperiod!

 

Jo det kan ju hända, att man har "otur"...det är ju väldigt känsligt när man precis går upp, där får man ju ha stenkoll och vara villig att gå ner så fort dom "budjeterade" pengarna är slut. Annan sak är ju att man antagligen tappar självförtroendet om man inte analyserat och konstaterat att det är badbeats som hopar sig oturligt.

 

Men ja, varför skulle det inte kunna hopa sig badbeats precis när man går upp ett antal gånger... kulan kan ju hamna 15 gånger i rad på rött i rouletten, trots att den matematiska sannolikheten är minimal att striken ska startta just nu. Tur o otur jämnar ut sig för alla, tyvärr under en oändligt tidsfaktor.

 

Gäller nog bara att försöka igen...

som dom ovan sa, 4 inköp låter nog lite ...men det är väl upp till var o en. Destu mindre inköp du reserverat, destu mindre otur krävs ju....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, iofs. Men det är väl den psykologiska biten; du har testat den högre nivån. 4 inköp på den högre nivån motsvarar 8 inköp på den nivå som du tidigare spelat på. Och att börja en ny nivå med förluster...trist!

 

Men jag förstår ditt resonemang - och håller i grund och botten med. Man måste försöka en längre period, även om det går dåligt.

 

Alltså jag förstår vad du menar, hade samma problem när jag skulle gå upp på NL1000. Men det är bara att kämpa på, gå ner och försöka igen så kommer man att fixa det (om man är vinnande på den nya nivån förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det låter väl löjligt för en utomstående, men man kan faktiskt hamna i den situationen, att just när man gått upp i nivå, så stämmer ingenting - trots att man spelat bra. På en dag på den högre nivån kan du förlora tre genomsnittliga dagsförtjänster från den lägre nivån, t. ex. Hur motiverad är du då att fortsätta på den högre nivån, om det scenariot fortgår ett antal dagar? Det är ju fullt möjligt, jag har själv varit med om det. Rent generellt får man väl anta att de flesta spelarna är skickligare på de högre nivåerna, med vissa undantag.

 

Men turfaktorn kan ju faktiskt antingen fördröja eller påskynda en spelares nivåuppgång, det är jag helt övertygad om. När det gäller fördröjningen, beror det väl också mycket på hur envis spelaren är, om han ger sig tusan på att etablera sig som regular på den högre nivån, eller om han går tillbaka till den lägre, samt om han har tillräcklig BR - och spelar tillräckligt bra, givetvis.

okej . lol .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej vi säger att en kille är running good och klättrar i nivå - Då komma han klättra lite för snabbt och stöta på lite för bra motstånd så då får han gå ner igen.

 

Antag istället att han har oflyt när han klättrar upp och tappar flera inköp- Då får han också gå ner igen och grinda upp några fler inköp tills han kan etablera sig på nivån.

 

 

Tredje fallet är att han slår nivån men bryr sig inte om bankrullekrav och går inte ner i nivå när han torskar så till slut bustar han. Då blir det lite annorlunda för han måste kanske gå ner och grinda lågt men har skills för att slå högre games. men är han kapabel att slå highstakes borde han kunna klättra snabbt eller bli stakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände? Jag åkte på de värsta beats jag varit med om; set mot högre set, och liknande, gång på gång. På en vecka hade jag förlorat 4 inköp. Inte jättemycket, men tillräckligt för att ta en paus.

 

4 inköp back på en vecka leder till paus! Väldigt främmande för mej, då jag inte tar paus om jag så torskar 5 inköp på en dag!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar jag mer än 3 inköp i rad så slutar jag för dagen.

Det är presic som förlorar jag mer än 3 inköp, kommer jag förlora varenda jävla pot jag ger mig in i.

 

Kan vara klokt. Jag har samma princip. Förlorar man så pass på en dag, har man ändå ingen tur den dagen. Bättre komma igen nästa dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden är ju bara ännu en gråta-ut-tråd och har inget med spelberoende att göra. Stäng eller flytta!

 

Det stämmer, tråden behandlar inte ämnet spelberoende.

 

 

 

Till decoy: Poker handlar inte bara om teoretiska kunskaper och hur du applicerar dom på ditt spel. Poker är ett spel som i vissa tider kräver ett psyke av stål. För att du skall kunna lyckas klättra till dom högre nivåerna, måste du ha hela paketet och framförallt spela myyyyyyyyyyycket. Att ta pause efter en 4inköps dipp på en vecka säger väldigt mycket om dig som spelare och om du inte kan anpassa dig för variansen är poker inte ett spel för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...