Gå till innehåll

SNG 22 på 388 flop, 3 pers kvar hur göra


Recommended Posts

$5 + $0.50 Sit & Go (18908539), Table 1 - 60/120 - No Limit Hold'em - 3:03:20 ET - 2007/05/23

 

Seat 1: Brazzo Boy (7,045)

Seat 6: zizacon (3,885)

Seat 8: ddrehmel7 (2,570)

zizacon posts the small blind of 60

ddrehmel7 posts the big blind of 120

The button is in seat #1

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zizacon 2 of Spades2 of Clubs

Brazzo Boy calls 120

zizacon raises to 400

ddrehmel7 folds

Brazzo Boy calls 280

 

*** FLOP *** 3 of Spades8 of Diamonds8 of Hearts

zizacon bets 700

Brazzo Boy raises to 1,400

zizacon ???

 

Man måste väl börja gambla nån gång och sikta på andraplatsen verkar inte va nåt höjdarspel. Eftersom han synat pre-flop har han sannolikt inte 2 låga kort, kanske pockets. Egentligen slår man vid raise all in, bara en bluff, men gör han det tillräckligt ofta med AK, AQ, AJ, KQ, KJ osv för att spela tillbaka med en återhöjning som han nu gjorde. Han har återhöjt mig ett par gånger innan, kan ju inte ha bra hand varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jävligt marginellt. Har han ett pp ligger du förstås grymt långt efter, och mot två höga kort har du runt 37%. Det tråkiga svaret är att det beror på fi:s tighthet så långt. Jag vetefan om jag orkat släppa, hans minihöjning säger inte så mkt när han har så stor stack.

Det går faktiskt inte att utesluta ens ett lågt pp hos fi.

Era stackar är för höga i förhållande till blindsen för att han ska pusha pf.

Skulle vilja se någon pokerstoveuträkning på detta med range typ:

K10+

A9+

A5s+

22+

kanske går att lägga till några sc:s också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen foldar du preflop eller completar i small blind bara för att träffa set. Limpsyn och minraise på flop brukar betyda monster när det gäller fiskar. Så instafold där. Sätt dig inte medvetet i jobbiga situationer på bubblan. Spela 22 ur position är verkligen något som är jobbigt i det läget. Du driver upp potten helt i onödan här med en väldigt marginell hand.

 

Men som spelat hade jag också bettat ut där. Checkraise är för farligt. Får du syn på flop bör du nog i princip ge upp handen sen. Vänta på ett bättre läge. Förmodligen är det många händer kvar att spela innan det är över och vad som helst kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...