Gå till innehåll

Wheelinho @ Svenskaspel


wheelinho

Recommended Posts

Då ska vi börja syna med set/överpar och drag också? Som jag skrev så spelar alla olika men jag tycker syn är ganska dåligt då jag gärna tar ner potten direkt på floppen. Ge gratis turn och hoppas på check check och kanske fånga en bluff på river 1/20 ggr känns inte heller så lockande.

 

Att syna floppen och vika mot bet på turn kan aldrig vara EV+, då kan vi lika gärna folda floppen känns de som.

 

Självklart måste du balansera det.

 

Att höja floppen för att ta det direkt är inte att spela optimalt cashgame, och inga argument kommer runt det.

 

Enda tillfället jag kan komma på där höja floppen är bra är ifall du är extremt LAG och folk synar dig med sämre händer, men du är inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att se att det finns olika sätt att se på det - blev bara lite förvånad när jojjes linje sågades så brutalt. Jag håller med om att det beror mycket på spelstil, men det känns som Supertequila säger att man måste ha en väldigt aggro spelstil för att väga upp raise här. Skulle nog själv synat av de anledningar som Supertequila skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att det finns olika sätt att se på det - blev bara lite förvånad när jojjes linje sågades så brutalt. Jag håller med om att det beror mycket på spelstil, men det känns som Supertequila säger att man måste ha en väldigt aggro spelstil för att väga upp raise här. Skulle nog själv synat av de anledningar som Supertequila skriver.

 

Vad Nickar Jojje2k på SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste du balansera det.

 

Att höja floppen för att ta det direkt är inte att spela optimalt cashgame, och inga argument kommer runt det.

 

Enda tillfället jag kan komma på där höja floppen är bra är ifall du är extremt LAG och folk synar dig med sämre händer, men du är inte det.

 

 

Har svårt att argumentera så jag lägger ner. Inte säkert att mitt spel är optimalt på något sätt men jag spelar så iaf och jag plussar iaf på poker, de gör säkert du också så :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att argumentera så jag lägger ner. Inte säkert att mitt spel är optimalt på något sätt men jag spelar så iaf och jag plussar iaf på poker, de gör säkert du också så :-P

 

Varför inte bara ta in det istället för att försöka argumentera för något som uppenbart är fel? Det är ju helt galet att höja den där floppen. Du gör ju om din hand till en bluff när du har rätt bra värde i den, samtidigt som du bygger pott när du vill hålla den nere.

 

Känns ju som man alltid bör sträva efter att bli en bättre pokerspelare och då skadar det ju inte att ta åt sig av kritik/tillrättavisning istället för att argumentera för något du inte ens kan argumentera för, och sedan bortförklara det hela med att du ändå plussar på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara ta in det istället för att försöka argumentera för något som uppenbart är fel? Det är ju helt galet att höja den där floppen. Du gör ju om din hand till en bluff när du har rätt bra värde i den, samtidigt som du bygger pott när du vill hålla den nere.

 

Känns ju som man alltid bör sträva efter att bli en bättre pokerspelare och då skadar det ju inte att ta åt sig av kritik/tillrättavisning istället för att argumentera för något du inte ens kan argumentera för, och sedan bortförklara det hela med att du ändå plussar på poker.

 

Edit: *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant väg att angripa situationen. Alltid tyckt att du verkade vara en bra spelare men hmz.

 

Visst är de, ungefär som när jag höjjer den floppen.

Jag har mycket att lära och självklart vill jag ha kritik o tillrättavisningar på händer och annat galet jag skriver men känns inte som att "Du gör ju om din hand till en bluff när du har rätt bra värde i den, samtidigt som du bygger pott när du vill hålla den nere" är tillräckligt för att hjälpa mig vidare. Ffa undrar jag hur vi ska spela på turn om vi synar och med vilke HD synar vi floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud vilken tomtefisk den gode whellinho blivit(become).

Råkade titta lite på en mycket patetisk session idag på prima, det var mycket obehagligt.

 

tilläggas bör , att jag inte tycker om mig själv, och inte har haft sex på 9 år.

jobba nu wheelan, jobba

 

Mvh yoyo( flickebarnet)

 

wheelan till himlen, chalalalalalalalalalalalal

troll nahh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med W, även om det inte är optimalt att höja 100% av gångerna. Funkar det inte att köra 50/50 mellan syn och höjning?

 

Vi kan få gratis turn om vi höjer, vilket är bra om ex. 3 el. högt kort kommer. Vi sätter även press på fi som får svårt att syna med svagt toppar. Istället för att använda uttrycket "göra om handen till en bluff", kan vi väl säga att vi vill ta hem potten direkt. Med överpar hade han väl slått om pre.

 

Trissen på river synar jag bara. En höjning funkar väl bara med all-in, känns inte troligt att vi får syn av sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vi kan få gratis turn om vi höjer

 

Alltså...............................det är väl ändå inte limit han spelar eller läser jag helt fel?

 

 

Sen kommer jag verkligen aldrig någonsin förstå hur folk kan skriva saker som "det är såhär jag spelar och jag vinner faktiskt på påker", när de faktiskt (för en gångs skull på dagens pf) får vettiga råd, av folk som dessutom är villiga att ta en diskussion om saken.

 

Men gg wp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att alla poster som innehåller ordet optimalt i denna tråden inte har en aning av vad de snackar om. kan hända att ni råkar ha rätt i denna handen, jag hade spelat likadant som er, men är ju långt ifrån så glasklart vad som är optimalt i sådana här lägen. multistreet non-uniform HD non static no limit holdem är ju inte direkt lättlösta problem. jag har blivit bra mycket mer förvånad av kontrainutiva händer om vilken hand som hamnar i vilket beslutsintervall än att 7c8c skulle hamna i bRrF snarare än bC som ni verkar vara så bergsäkra på.

 

 

känns också som att de som snackar att ta kritik etc inte är överdrivet bra på det själva och era angrepp på wheelinho skulle lika väl kunna postas om er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att alla poster som innehåller ordet optimalt i denna tråden inte har en aning av vad de snackar om. kan hända att ni råkar ha rätt i denna handen, jag hade spelat likadant som er, men är ju långt ifrån så glasklart vad som är optimalt i sådana här lägen. multistreet non-uniform HD non static no limit holdem är ju inte direkt lättlösta problem. jag har blivit bra mycket mer förvånad av kontrainutiva händer om vilken hand som hamnar i vilket beslutsintervall än att 7c8c skulle hamna i bRrF snarare än bC som ni verkar vara så bergsäkra på.

 

 

känns också som att de som snackar att ta kritik etc inte är överdrivet bra på det själva och era angrepp på wheelinho skulle lika väl kunna postas om er.

 

qft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att alla poster som innehåller ordet optimalt i denna tråden inte har en aning av vad de snackar om. kan hända att ni råkar ha rätt i denna handen, jag hade spelat likadant som er, men är ju långt ifrån så glasklart vad som är optimalt i sådana här lägen. multistreet non-uniform HD non static no limit holdem är ju inte direkt lättlösta problem. jag har blivit bra mycket mer förvånad av kontrainutiva händer om vilken hand som hamnar i vilket beslutsintervall än att 7c8c skulle hamna i bRrF snarare än bC som ni verkar vara så bergsäkra på.

 

 

känns också som att de som snackar att ta kritik etc inte är överdrivet bra på det själva och era angrepp på wheelinho skulle lika väl kunna postas om er.

 

Jag tror inte ens 1/100 av forumet förstod de uttrycken du använde i det där inlägget

 

men qft, eller nått. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att alla poster som innehåller ordet optimalt i denna tråden inte har en aning av vad de snackar om. kan hända att ni råkar ha rätt i denna handen, jag hade spelat likadant som er, men är ju långt ifrån så glasklart vad som är optimalt i sådana här lägen. multistreet non-uniform HD non static no limit holdem är ju inte direkt lättlösta problem. jag har blivit bra mycket mer förvånad av kontrainutiva händer om vilken hand som hamnar i vilket beslutsintervall än att 7c8c skulle hamna i bRrF snarare än bC som ni verkar vara så bergsäkra på.

 

 

känns också som att de som snackar att ta kritik etc inte är överdrivet bra på det själva och era angrepp på wheelinho skulle lika väl kunna postas om er.

 

Jag håller med - och är lite förvånad över att så många här på pf så ofta är så säkra på vilken linje som är bäst i en given hand.

 

Mitt första inlägg angeånde just denna handen skrev jag p.g.a. min förvåning över sågningen av jojjes floppsyn, och det förvånar mig fortfarande eftersom jag själv förmodligen skulle syna - men jag kan definitivt inte såga bRrF heller eftersom det kanske passar någon annans spelstil eller just mot denna fi etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...