Gå till innehåll

Wheelinho @ Svenskaspel


wheelinho

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej har inte gulat, rullen har aldrig varit större(kanske några tusenlappar men) :-)

 

Kom hem från en veckans solsemester i Egypten i tisdags. Lagom varmt och riktigt häftigt att snorkla va de, aldrig gjort de förut så :-D Funderar på att dra ut en sväng igen i januari eller februari men inget bokat än :-)

 

Har som sagt lira typ 1k händer och någon satte under de senaste 7-8 veckorna. Tänkte ändra på de nu och börja lira lite igen, försöka dra in lite stålars 2008 så man överlever iaf :-) Tjuvstarta lite igår på Prima och plussa runt 500ingen på 2,5/5 och 3/6 blandat, lirade 4 bord och de är va jag kommer spela känns de som. Sitter och spelar just nu och ligger ganska bra plus :-)

 

Kommer säkerligen spela in en film, blir nog på engelska då jag testat på svenska men är inge vidare på att kommentera osvosv snackar jag engelska blir de nog lite lättare att hålla intresset uppe för tittarna, dock kommer de ju vara 1 miljard gramatik fel lr va de heter o sånt men de får ni stå ut med :-P

 

Postar en hand från dagens lir.

 

Fi är lite halvmongo verkar de som, han spelar flera bord men något verkar inte stämma med hans spel idag.

 

Pre flop känns hyffsat standard.

Floppen kan man kanske höjja lite mer med tanke på att vi har runt 200BB.

På turn kommer ett skit kort för mig. Vad gör vi nu?

Q på river känns som ett ganska safe card om vi hade han på turn. Inte helt säker men runt 600 hade jag kvar, vad gör vi nu? betsizes osvosv

 

** Game ID 1777029391 starting - 2007-12-21 09:18:59

** Walk Egypt [Hold 'em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- _big-T_ sitting in seat 1 with $1002.02

- Peddano1 sitting in seat 2 with $495.00 [sitting out]

- CBsnake sitting in seat 3 with $809.68

- GUNNING4YOU sitting in seat 4 with $1458.27 [Dealer]

- Bud-Fox1 sitting in seat 5 with $952.66

- wheelinho sitting in seat 6 with $968.50

 

Bud-Fox1 posted the small blind - $2.50

wheelinho posted the big blind - $5.00

 

** Dealing card to wheelinho: 7 of Diamonds, 7 of Spades

_big-T_ raised - $20.00

CBsnake folded

GUNNING4YOU folded

Bud-Fox1 folded

wheelinho called - $20.00

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Ace of Hearts, Jack of Clubs

wheelinho checked

_big-T_ bet - $42.50

wheelinho raised - $124.00

_big-T_ called - $124.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

wheelinho bet - $180.00

_big-T_ called - $180.00

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

wheelinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på en lägre nivå och vet inte riktigt hur aggresivt du (eller din Fi) brukar spela, men tycker att det borde vara läge för ett värdebet här, typ ½ pott. Han synar nog turn med Ac hyfsat ofta och kanske även ett bet på river med AcJx/AcQx, eller? Han lär väl inte betta med något sämre om du checkar.

 

Mycket beror ju på hur du tror han spelar färgdraget på floppen, men ofta hade han nog 3bettat där va? Om inte är ju c/c turn ett alternativ, men inget jag gillar så mycket. Är han väldigt aggro och bluffbenägen är väl c/c river alternativet.

 

 

...bara mina 2 cent... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet 300 folda för omslag

 

Då har vi för bra odds redan, om vi inte vet att FI alltid har färg/stege.

 

Hur som helst vet jag fan inte vad som är bäst. Mitt standardspel är checksyn mot bluffiskar och betcall/betfold annars. Stacksizes gör det lite bekymmersamt med betfold just pga de sjuka oddsen vi får. Vi måste vara helt säkra på att killen bara trycker färg/stege på river och inte tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi för bra odds redan, om vi inte vet att FI alltid har färg/stege.

 

Hur som helst vet jag fan inte vad som är bäst. Mitt standardspel är checksyn mot bluffiskar och betcall/betfold annars. Stacksizes gör det lite bekymmersamt med betfold just pga de sjuka oddsen vi får. Vi måste vara helt säkra på att killen bara trycker färg/stege på river och inte tvåpar.

Det kommer aldrig hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi för bra odds redan, om vi inte vet att FI alltid har färg/stege.

 

Hur som helst vet jag fan inte vad som är bäst. Mitt standardspel är checksyn mot bluffiskar och betcall/betfold annars. Stacksizes gör det lite bekymmersamt med betfold just pga de sjuka oddsen vi får. Vi måste vara helt säkra på att killen bara trycker färg/stege på river och inte tvåpar.

 

 

sett denna http://www.boyslife.org/wp-content/uploads/2007/06/donkey-big.jpg ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu gråter jag, vilket fantastiskt informativt inlägg. Tycker du jag har fel i något jag säger så go ahead, säg vad som är fel och rätta mig.

 

I övrigt behöver du nog suga på en ban. 8 inlägg och bajsar fram sånt. Starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud, de måste varit din "analys" han syftade på!

Ja vad mer behövs säga? Checkar vi så får vi jobbigt att syna ett stort bet och händer som vi kan tänkas få betalt av om vi skulle ha bettat checkar ofta bakom med. Vi kommer aldrig bli bluffraisade eftersom vi spelar handen precis som vi hade spelat en färg. Och varför skulle han ha kommit till rivern tom? Bet/fold är spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som dom flesta är överrens om att beta ~300 och folda mot omslag. Jag håller nog med att de är de bästa spelet men samtidigt hatar jag att folda när dom ställer :-P

 

Bestämde mig för att pilla in allt om de behövdes just i denna hand, mkt pga hur fi uppträtt tidigare.

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

wheelinho bet - $366.00

_big-T_ went all-in - $678.02

wheelinho went all-in - $283.50

wheelinho shows: 7 of Diamonds, 7 of Spades

_big-T_ mucks:

wheelinho wins $1946.50 from the main pot

 

 

Julbord ikv :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...