Gå till innehåll

Vem på pf är snabbast på huvudräkning?


heltok

Recommended Posts

Jag är alldeles för dålig på att hinna skriva ner svaret. Pekfingervalsen räcker liksom inte till. Det där testet är inte för huvudräkning utan snabbhet på tangentbordet.

Låter bra, det skyller jag också på. Dessutom är min högerhand justerad efter en mindre cykelolycka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är något fel på mig, men jag har suttit i säkert 45-50 minuter och kört upp till över 22500 på första försöket och orkar helt enkelt inte fortsätta. Underarmen värker och man börjar tröttna. Efter ett tag ändras ingenting, talen blir inte svårare och tiden går inte snabbare, så klarar man den nivån blir det omöjligt att busta och oändligt tråkigt. Skitskoj grej annars, men de borde speeda på tiden över nivåerna...

 

Edit: Det verkar inte vara speeden det handlar om, utan att man tjänar in mer och mer tid så det blir omöjligt att göra slut på den.

 

Samma här. Riktigt skoj men för lätt. Fick panik när det inte slutade, ska just iväg. Gav mig på lite drygt 4k poäng. Trodde det skulle bli svårt vid 2-3, men gick på i samma tempo liksom.

 

Synd, för annars var det riktigt skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en multiplayflik, men den verkar inte fungera...

 

Skulle vara enormt kul om multiplay läget skulel fungera som så att man är flera pers (5st kanske) och alla får upp samma tal, och den som löser det först får "poäng". Direkt när någon svarat rätt så byts talet ut till något annats för samtliga deltagare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är alldeles för dålig på att hinna skriva ner svaret. Pekfingervalsen räcker liksom inte till. Det där testet är inte för huvudräkning utan snabbhet på tangentbordet.

Word!

Jag vill också använda samma ursäkt för mitt bedrövliga försök. Jag hann då fan inte skriva ner resultat i lagom takt och gjorde missclicks var 5:e gång kändes det som.

 

Ändra rubriken till vem är snabbast/uthålligast på det numeriska tangentbordet är nån snäll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså gör vi samma test?

Jag fick 500p efter o svarat rätt på 35 av 35 frågor ganska snabbt oxå. Fattar inte hur man kan få 3000p.

Och då gjorde jag på mellanstadiet 100 multiplikations tal på ca 90sek vilket va minst dubbelt så snabbt som någon i klassen o 3-5 gånger så snabbt som de flesta.

 

EDIT: Aha så det blir fler o fler frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså gör vi samma test?

Jag fick 500p efter o svarat rätt på 35 av 35 frågor ganska snabbt oxå. Fattar inte hur man kan få 3000p.

Och då gjorde jag på mellanstadiet 100 multiplikations tal på ca 90sek vilket va minst dubbelt så snabbt som någon i klassen o 3-5 gånger så snabbt som de flesta.

 

Tidernas gulligaste inlägg på pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...