Gå till innehåll

Vem på pf är snabbast på huvudräkning?


heltok

Recommended Posts

Jag vet inte om det är något fel på mig, men jag har suttit i säkert 45-50 minuter och kört upp till över 22500 på första försöket och orkar helt enkelt inte fortsätta. Underarmen värker och man börjar tröttna. Efter ett tag ändras ingenting, talen blir inte svårare och tiden går inte snabbare, så klarar man den nivån blir det omöjligt att busta och oändligt tråkigt. Skitskoj grej annars, men de borde speeda på tiden över nivåerna...

 

Edit: Det verkar inte vara speeden det handlar om, utan att man tjänar in mer och mer tid så det blir omöjligt att göra slut på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är något fel på mig, men jag har suttit i säkert 45-50 minuter och kört upp till över 22500 på första försöket och orkar helt enkelt inte fortsätta. Underarmen värker och man börjar tröttna. Efter ett tag ändras ingenting, talen blir inte svårare och tiden går inte snabbare, så klarar man den nivån blir det omöjligt att busta och oändligt tråkigt. Skitskoj grej annars, men de borde speeda på tiden över nivåerna...

 

Edit: Det verkar inte vara speeden det handlar om, utan att man tjänar in mer och mer tid så det blir omöjligt att göra slut på den.

 

Skrev du det här under tiden du spelade. I så fall är det sjukt imponerande. Annars är det bara imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två stories om huvudräkning från othello-vm.

 

1 - VM i Köpenhamn 2000, vi äter middag ett gäng och jag sitter omgiven av Imre Leader, Graham Brightwell (också professor i matematik) och Jan Kristian Haugland (tänk verklighetens Will Hunting). Vi är c:a 14 personer vid bordet och har beställt liknande maträtter (men inte identiska) och notan levereras till mig som skall dela den på 14. Jag skrattar till när jag inser hur omgivningens matematikkunskaper är i förhållande till mina egna och ger notan till Haugland som i stort sett samtidigt som han läser summan levererar ett svar med två decimaler. Konversationen tvärtystnar och alla börjar gapskratta varvid Haugland vänder sig till mig, ser otroligt generad ut och bekänner att han "avrundade fel" och vill justera upp den andra decimalen.

 

2 - VM i Amsterdam '03. Haugland har jobbat upp sig till en andraplats på det årets VM i mental calculations och vi får för oss att testa hans färdigheter (hur någon skall verifiera svaren är vid det tillfället oklart). Någon hittar på ett tal strax över 18000 och ber han faktorisera det. Han svarar efter någon sekunds betänketid att han inte kan det. "Ok, synd" säger vi besviket. Han svarar "Ja, det är ju ett primtal".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1770 142/145 på mitt första. Ska dock kunna pressa upp det en bit.:-)

Slarvar när jag stressar upp mig.

 

Verkligen impad av thestonk.

 

Hehe visste att jag kunde bättre:-P

4570 432/443 (6:e-7:e försöket typ)

Maxrunda för mig kanske jag vet inte:-) Får testa lite senare. Man vill ju bara bli bättre och bättre. Dock är det onödigt att bomma 11 svar. Tiltsvar!:-P

 

Jag känner mig ohotad som tvåan än så länge.:-)

Två försök till och jag fick nu på det senaste 7130, 673/691

Lite väl många feltryck och några för "snabba" svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...