Gå till innehåll

NLT 5/10 kr SH. Playalong med KK mot tight fi.


Recommended Posts

Bordet har inte haft så överdrivet mycket action, det har 3 bettats lite men aldrig 4 bettats preflop. Några fiskar har lastat av sina pengar men två tighta spelare har inte varit inblandade i någon stor pott mot varandra än.

Jag är 18/15/2.3 på detta bord. Fi är 16/9/3.25 över 190 händer, jag har inte sett honom göra nåt märkvärdigt, han har stackat en shortstack med 88 som överpar efter att shortstacken 3-bettat med AK och spelat lite småpotter.

 

Börjar med preflop, tänkte uppdatera när jag fått lite svar eller efter 24h. Notera att vi är djupa och att båda alltså är ärketighta för 5-handed.

 

1000 (SEK) NL Texas Hold'em - Monday, May 21, 19:16:34 ET 2007

Table Eva 26 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jojon31 ( 1132.52 )

Seat 2: poker531 ( 827.3 )

Seat 3: loserloser ( 1990 )

Seat 4: Jerico ( 2496.4 )

Seat 5: ofasa ( 2344.5 )

poker531 posts small blind [5].

loserloser posts big blind [10].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ Kc Kh ]

Jerico raises [40].

ofasa raises [140].

jojon31 folds.

poker531 folds.

loserloser folds.

Jerico ?

 

Jag valde att bara syna eftersom han var väldigt tight och jag ville inte definiera min hand för hårt när preflopspelet varit ganska passivt hittills på bordet.

 

Floppen blankar i stort sett förutom att TT nu slår mig och ett möjligt färgdrag kommer ut. Jag checkar naturligt över till honom och han bettar ut rätt stort, representerar ett stort överpar. Vad är planen nu?

 

Jerico calls [$100].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4c, Th ]

Jerico checks.

ofasa bets [$230].

Jerico ?

 

Alla verkar vara överens om att floppen är en lätt syn, så tar turn direkt...

 

Boarden ser väl fortfarande ganska safe ut, men vad har fi egentligen...? Han verkar sugen på att få in deg i alla fall men vilken HD har en rejält tight TAG här egentligen? Kan man läsa ut något av storleken på turnbetet?

 

Jerico calls [230]. Potten är nu 740.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Jerico checks.

ofasa bets [510].

Jerico ?

 

Aja, jag valde iaf att inte förvandla min hand till en bluff utan synade turn.

 

Nu kommer flushkortet ut såklart vilket kan vara både bra och dåligt...

 

Jerico calls [$510].

** Dealing River ** [ 7h ]

 

Riverlinje? checkfold eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen synna 100kr om du tror att han har AA och chansa på en kung på flopp

 

Odds Ett på 8

 

Om du tror att du får in hela stacken så är det värt att calla. Annars slå om igen innan flopp och beta 75% av potten på flopp går han all inn överväg om han har triss. Går han all inn när du slår om innan flopp så är det med 90% säkerhet AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen synna 100kr om du tror att han har AA och chansa på en kung på flopp

 

Odds Ett på 8

 

Om du tror att du får in hela stacken så är det värt att calla. Annars slå om igen innan flopp och beta 75% av potten på flopp går han all inn överväg om han har triss. Går han all inn när du slår om innan flopp så är det med 90% säkerhet AA

 

Oavsett flopp? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att bara syna eftersom han var väldigt tight och jag ville inte definiera min hand för hårt när preflopspelet varit ganska passivt hittills på bordet.

 

Floppen blankar i stort sett förutom att TT nu slår mig och ett möjligt färgdrag kommer ut. Jag checkar naturligt över till honom och han bettar ut rätt stort, representerar ett stort överpar. Vad är planen nu?

 

Jerico calls [100].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4c, Th ]

Jerico checks.

ofasa bets [230].

Jerico ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som lite 50/50 situation om han har AA eller inte.

Hade nog synat flop och sett vad han gör på turn, fold är ju orimligt.

 

Glöm inte AK, AA, QQ och kanske JJ, plus TT/AQs som outsider.

Tycker inte att vi vet mer om hans hand om han betar turn heller.

Han kan fortfarande följa upp med missad AK/AQ och med alla andra händerna kommer han förmodligen.

 

Har han JJ-AA så kommer han säkert vara lite nojig av din b/c preflop och din syn eller höjning på floppen. Jag synar dock bara här som standard.

 

Preflopspelet känns klockrent iaf. Har han AA så kommer du få en jobbigt situation och riktigt stor pott (förmodligen för stor för oförbättrat KK) och hade du 4bettat hade du också fått honom att bli försiktig med allt annat än AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar vara överens om att floppen är en lätt syn, så tar turn direkt...

 

Boarden ser väl fortfarande ganska safe ut, men vad har fi egentligen...? Han verkar sugen på att få in deg i alla fall men vilken HD har en rejält tight TAG här egentligen? Kan man läsa ut något av storleken på turnbetet?

 

Jerico calls [230]. Potten är nu 740.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Jerico checks.

ofasa bets [510].

Jerico ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Hur stor är chansen att Fi har sämre hand än du, egentligen? Fi är ju något tightare enligt dina stats. Du ville inte "definiera din hand för hårt" ´preflop, men om du synar turn är du inne med en 800 totalt. River lär väl bli all-in för syn. Att raisa turn? Som Fi spelat bör han ha minst K,K, inte så troligt, snarare A,A. En turnraise kanske är för dyr? Det är klart, om Fi ställer direkt, så lär han ha A,A.

 

Egentligen är det väl ingen större idé att syna turn, om du inte har för avsikt att syna riiver också. Att syna river lär väl kosta pott, troligen, d.v.s. all-in. Är du beredd göra det med K,K?

 

Nej, folda turn. Hade du reraisat preflop kunde du fått mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar flop, synar turn och foldar troligtvis river om han bombar igen.

 

Board: Th 5h 4c 9d

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.566% 54.34% 02.22% 3228 132.00 { KK }

Hand 1: 43.434% 41.21% 02.22% 2448 132.00 { TT+, AhKh }

 

Tror du kan ta bort några JJs och någon QQ ifrån den rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan ta bort några JJs och någon QQ ifrån den rangen.

 

Ja, JJs vill man ju inte vara uppe mot... :twisted:

 

Men varför ta bort dessa? Kan väl mycket väl vara QQ här, eller?

 

Jag hade synat. Frågan är hur jag hade gjort på river, men det beror väl på om det kommer ett hjärter... vi kanske får se det snart, för du foldade väl inte...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på lägre nivå där det aldrig kan vara +EV att göra om denna hand till en bluff, men här kanske det går att få bättre händer att lägga genom att reppa set, när du förmodligen ändå inte får ut mer av de du har slagna. Din syn preflop hjälper ju i så fall till nu. Fast, hade du ställt här med set?? villket jag antar är det man i så fall representerar med ett ställ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! En stark hand med en lyckad bräda, men som du ändå kan bli tvungen att vika. Jag tycker jag känner igen mig!

 

Hittintils skulle jag sätta fi på AA - JJ, med mindre vikt på JJ, lika vikt på AA som på QQ. Chansen för att fi spelar Ax så här är liten, men inte obefintlig, även för en tight kille.

 

Problemet med att syna är din eländiga position på river. OM fi bettar ut på river efter syn ändras bilden, risken för TT (eller en eventuell färg) ökar. Jag tror dock inte det finns en skarp skiljelinje mellan spel med AA eller QQ. I fis ögon har du en större handrange än AA - QQ, du kan ha set, AT, färgdrag med överkort. Själv skulle jag inte dega in på river med varken AA eller QQ, de är trots allt bara ett par, men det är svårt att säga hur den här killen skulle agera. Vissa får frispel med höga pocketpar, även en normalt tight person som du beskriver.

 

Hmm, vid närmare eftertanke, syna turn, hoppas på en check -check på river. Om han bettar ut är det är nog ett marginellt beslut mellan syn och fold, (eh, det är just det som är det eländiga med det). Det är såklart av stor betydelse om du vet ngt om hur han spelar stora potter, och höga pockets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, jag valde iaf att inte förvandla min hand till en bluff utan synade turn.

 

Nu kommer flushkortet ut såklart vilket kan vara både bra och dåligt...

 

Jerico calls [$510].

** Dealing River ** [ 7h ]

 

Riverlinje? checkfold eller?

 

 

Absolut. Verkar dock osannolikt att Fi inte skulle beta ut starkt på river, som spelat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...