Gå till innehåll

Knegarna vs Highrollaballas, och lite pension


baller

Recommended Posts

Spelar på skattefria siter så vettofan vad det innebär för Sverige om dem får nån del av kakan då. Men sen vill jag gärna påstå att jag ändå bidrar, spenderar ju rätt mycket av mina pengar på mat och sånt och på så sätt kan man väl säga jag med bidrar? Sen menade jag absolut inte att låta dryg eller nått och tycker absolut inte att vanliga knegare är idioter, pappa jobbar som förskolelärare och mamma jobbar på ett callcenter vilket båda är lågavlönade jobb så att kalla knegare för idioter känns kanske inte så rätt då kanske..

 

Blir bara så jävla trött på alla som inte kan unna att vissa inte "måste" ha ett vanligt knegarjobb, att det är ovärdigt att försörja sig på att spela kort typ:? Troligen så kommer väl tiden då jag och även många andra inte kan gå runt på pokern längre utan måste börja jobba, men jag tar helst en dag i taget och vill inte tänka så långt fram :)

 

Det jag menade med att det känns som det kvittar är att jag är riktigt nöjd med livet jag lever nu och skulle aldrig sluta spela poker bara för att kunna bidra mer till samhället och på så sätt bli mer accepterad (?). Jag är nöjd nu och kommer säkerligen i framtiden bidra med en jäkla massa för sammhället.

 

 

Tack för ett moget och utförligt svar. Jag är den förste att gratulera de människor som kan leva på sitt pokerspel. Det skulle jag också vilja kunna göra. Tyvärr så lär det aldrig hända.

 

Lycka till och hoppas din bankrulle når astronomisk storlek. Då kan du spendera massor och gynna Sverige. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår verkligen inte vad som skulle vara så bra med att jobba. Ägna en massa tid åt någonting som man tycker är tråkigt.

 

Om ett av dina alternativ är att jobba med någonting som du "tycker är tråkigt" bör du nog tänka om. Jag vet ju inte om poker på heltid skulle vara något för dig, eller jobba med barn, forska om kvalster eller...

 

Men ett jobb bör och SKA inte vara 40-50 tråkiga timmar/vecka tills du avgår med pension eller hjärtinfarkt. Jag har haft många tråkiga jobb (antingen från dag 1 eller också har de blivit tråkiga efter ett antal år), men då har jag letat vidare tills jag hittat rätt. Livet har liksom inga återköp, när markerna är slut får man lämna bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bra med att jobba är att du bidrar till samhället.

 

Eeehhh Om du definerar samhället som bara sverige så ger jag dig rätt (såvida spelaren inte håller sig till Svensk spel). Men om du tror att en pokerspelare inte bidrar ngt till världssamhället i stort har du inte bara fel utan väldigt fel.

 

För det första skapar han arbetstillfällen (en pokersite är fylld av allt från support till ekonomiavdelning). Därutöver bidrar han till att pokersitens aktievärde. Därmed gynnar han även aktieägarna.

 

Låt säga att han rakear 3000 $ i månaden. I sådana fall betalar han totalt sett betydligt mer än en vanlig "knegare" gör per månad.

 

När det gäller Everest kan jag säga att de stängde av mig för ngt år sedan, helt utan förklaringar. Jag har flera ggr avkrävt en förklaring, men aldrig fått någon. Jag hoppas verkligen du får tbks pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Va komiska ni är. På er låter det som att vanligt knegar jobb skulle vara kul. VERKLIGHETSFÖRANKRING!

 

Till alla som kan, kör på pokern. Skitjobben kommer finnas kvar om 5-10-20-30 år. Men pokern kan ta slut när som helst, kör på så det ryker innan det är försent.

Men ett jobb bör och SKA inte vara 40-50 tråkiga timmar/vecka tills du avgår med pension eller hjärtinfarkt.

 

Förstår du inte att verkligheten är sådan för dom allra flesta människorna. Visst kanske 10-20% av folket har kul jobb som dom tjänar bra på och har roligt. Men dom flesta vanliga dödliga får ut 10,000-15,000 SEK efter skatt på något vanligt tråkigt jobb.

 

För 3 år sedan slet jag på en fabrik 130 timmar i månaden och fick ut runt 9,000 efter skatt. På att packa hamburgare.

Nu jobbar jag 52 timmar i månaden och får ut 20,000 SEK. På att spela poker. När jag vill. Var som helst.

 

Vem är smartast. Ni knegare eller vi pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Va komiska ni är. På er låter det som att vanligt knegar jobb skulle vara kul. VERKLIGHETSFÖRANKRING!

 

Till alla som kan, kör på pokern. Skitjobben kommer finnas kvar om 5-10-20-30 år. Men pokern kan ta slut när som helst, kör på så det ryker innan det är försent.

 

 

Förstår du inte att verkligheten är sådan för dom allra flesta människorna. Visst kanske 10-20% av folket har kul jobb som dom tjänar bra på och har roligt. Men dom flesta vanliga dödliga får ut 10,000-15,000 SEK efter skatt på något vanligt tråkigt jobb.

 

För 3 år sedan slet jag på en fabrik 130 timmar i månaden och fick ut runt 9,000 efter skatt. På att packa hamburgare.

Nu jobbar jag 52 timmar i månaden och får ut 20,000 SEK. På att spela poker. När jag vill. Var som helst.

 

Vem är smartast. Ni knegare eller vi pokerspelare?

 

WELL PUT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Va komiska ni är. På er låter det som att vanligt knegar jobb skulle vara kul. VERKLIGHETSFÖRANKRING!

 

Till alla som kan, kör på pokern. Skitjobben kommer finnas kvar om 5-10-20-30 år. Men pokern kan ta slut när som helst, kör på så det ryker innan det är försent.

 

 

Förstår du inte att verkligheten är sådan för dom allra flesta människorna. Visst kanske 10-20% av folket har kul jobb som dom tjänar bra på och har roligt. Men dom flesta vanliga dödliga får ut 10,000-15,000 SEK efter skatt på något vanligt tråkigt jobb.

 

För 3 år sedan slet jag på en fabrik 130 timmar i månaden och fick ut runt 9,000 efter skatt. På att packa hamburgare.

Nu jobbar jag 52 timmar i månaden och får ut 20,000 SEK. På att spela poker. När jag vill. Var som helst.

 

Vem är smartast. Ni knegare eller vi pokerspelare?

 

SUCK! Ja, fråga knegaren som tjänar miljoner i lön. Det finns sådana också.

 

Eller så frågar du mig. Jag jobbar ganska många timmar mer än dig på mitt jobb och får ut någon tusing mindre i månaden netto. Jag tycker dock det är ok då jag har en säker inkomst som dimper in på kontot varje månad år ut och år in bara jag varit där och jobbat. Dessutom så bygger jag upp min pension genom att jobba. Säkert och tryggt. Men om det är smartare än det du gör vet inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUCK! Ja, fråga knegaren som tjänar miljoner i lön. Det finns sådana också.

 

Eller så frågar du mig. Jag jobbar ganska många timmar mer än dig på mitt jobb och får ut någon tusing mindre i månaden netto. Jag tycker dock det är ok då jag har en säker inkomst som dimper in på kontot varje månad år ut och år in bara jag varit där och jobbat. Dessutom så bygger jag upp min pension genom att jobba. Säkert och tryggt. Men om det är smartare än det du gör vet inte jag.

 

Du fattar inte vad jag pratar om. Om du tjänar miljoner i lön är du för fan ingen knegare. Och tjänar du 19,000 i netto har du en jäkligt bra lön. Borde vara runt 28,000 före skatt. Hur många tror du det är som får ut så mycket i månaden. En vårdare på ett ålderdomshem får kanske ut 8,000-10,000 efter skatt. Och då jobbar hon 160 timmar på obekväma tider.

 

Om du har ett roligt jobb som ger en bra lön. Självklart så är det skitbra. Men som jag skrev i mitt inlägg. VERKLIGHETSFÖRANKRING!

 

Dom flesta människorna i sverige har inte det!

 

Dom sliter åt någon annan för en skitlön och en klapp på axeln när företaget tvingas lägga ner/kommunen skär ner osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte bara komma överens om att poker passar vissa, och jobb passa andra.

 

Alla kan inte få ett bra jobb där de tjänar miljoner, och att alla kan inte vara vinnande på poker. Så enkelt är det.

 

Helt rätt. Men det var inte pokerspelarna som startade den här debatten. Det var någon som hoppade på den ursprungliga postaren och ifrågasättade hans bankrulle och att han livnärde sig på att spela poker.

 

Jag bryr mig inte om vad ni jobbar med, men om ni anklagar en "kollega" till mig anser jag det min fulla rätt att få försvara honom eller henne. Speciellt om ni hänvisar till några politiska korrekta fraser som helt saknar grund och substans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du inte att verkligheten är sådan för dom allra flesta människorna. Visst kanske 10-20% av folket har kul jobb som dom tjänar bra på och har roligt. Men dom flesta vanliga dödliga får ut 10,000-15,000 SEK efter skatt på något vanligt tråkigt jobb.

 

Jo, jag förstår att väldigt många människor vantrivs på sina jobb, men det är faktiskt ingen naturlag. Själv startade jag eget och trivs jättebra med det jag gör. Säkerligen finns det en hel hög med professionella pokerspelare här som tjänar jättemycket mer än jag. Det kan jag leva med. Och som jag skrev kanske livet som pokerproffs är hans grej. Det jag vände mig emot är att de enda alternativen han såg tycktes vara poker eller tråkjobb.

 

Om du tror att pokerspelare är de enda som kan tjäna pengar och ha kul på jobbet tycks åtminstone ditt liv som pokerproffs vara ganska futtigt. Och vill du veta en hemlis? Du är precis lika dödlig som de som innehar det som du i din föraktfulla vokabulär kallar "vanliga jobb". Sug på den! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vände mig emot är att de enda alternativen han såg tycktes vara poker eller tråkjobb.Om du tror att pokerspelare är de enda som kan tjäna pengar och ha kul på jobbet tycks åtminstone ditt liv som pokerproffs vara ganska futtigt.

 

Hur du kan misslyckas med att förstå orden DE FLESTA mer än en gång är för mig helt ofattbart. Hur många % av Sveriges befolkning tror du kan välja ett "skoj" jobb?

 

Och vill du veta en hemlis? Du är precis lika dödlig som de som innehar det som du i din föraktfulla vokabulär kallar "vanliga jobb". Sug på den! :lol:

 

Vill du veta en annan hemlis? Den som har haft mest kul under sin levnadstid vinner. Så vad fan spelar dödligheten för roll?

 

Dessutom: var läser du in föraktfullhet i hans inlägg? Tycks snarare vara du som har fördomar om hans synsätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beardo, helt rätt. Jag gjorde exakt som du. Jag vantrivdes på mitt jobb och startade eget för 3 år sedan. Jag trivs superbra med mitt jobb! Kan inte ha det bättre. Bor i Thailand sedan ett 7-8 månader tillbaka, ingen stress, bara lungt och skönt. Bra att du har det bra själv. :D

 

EDIT: Jag kom på att jag ljög lite. Hade 10 stressiga dar förra månaden. Då var jag tvungen att slita som en bäver. Men nu är det lungt och skönt igen. Dom som läste min dagbok förstår nog.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du kan misslyckas med att förstå orden DE FLESTA mer än en gång är för mig helt ofattbart. Hur många % av Sveriges befolkning tror du kan välja ett "skoj" jobb?

 

Ursäkta, men hur har du det själv med läsförståelsen? Jag kommenterade alltså Hampulitos inlägg (nr 22 i denna tråd), inte Bill&Bulls särskrivna fördomar. I det inlägget fanns uttrycket "de flesta" inte med en enda gång. Han valde mellan poker och jobba "som är tråkigt". Ta åtminstone och försök att förstå!

 

Vill du veta en annan hemlis? Den som har haft mest kul under sin levnadstid vinner. Så vad fan spelar dödligheten för roll?

 

Jag vände mig mot uttrycket "vanliga dödliga" som ställdes mot pokerproffs. Innan både Bill och Bull jäser över av självgodhet tyckte jag att det var på plats att upplysa honom om att även pokerproffs ska dö.

 

Innan jag lämnar debatten för gott (för jag fördummas av den här sandlådediskussionen) önskar jag både dig, Bill och Bull lycka till i era liv. Och om det går åt skogen med pokern hoppas jag att ni hittar andra stimulerande jobb som varken kräver förmåga att skriva eller förstå innebörden av skriven text. God middag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet inlägg i debatten: Hur många pokerproffs tror ni pensionssparar minst 3000 kr i månaden. Det är ungefär så mycket ni behöver stoppa undan för att inte leva som fattigpensionär, och detta jämfört med "knegaren". Minst det dubbla om ni vill ha en bra pension

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet inlägg i debatten: Hur många pokerproffs tror ni pensionssparar minst 3000 kr i månaden. Det är ungefär så mycket ni behöver stoppa undan för att inte leva som fattigpensionär, och detta jämfört med "knegaren". Minst det dubbla om ni vill ha en bra pension

 

Alla tror dom ska klonka och få upp sin bankrulle så dom kan leva på den när pokerkarriären är slut :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men hur har du det själv med läsförståelsen? Jag kommenterade alltså Hampulitos inlägg (nr 22 i denna tråd), inte Bill&Bulls särskrivna fördomar. I det inlägget fanns uttrycket "de flesta" inte med en enda gång. Han valde mellan poker och jobba "som är tråkigt". Ta åtminstone och försök att förstå!

 

 

Innan jag lämnar debatten för gott (för jag fördummas av den här sandlådediskussionen) önskar jag både dig, Bill och Bull lycka till i era liv. Och om det går åt skogen med pokern hoppas jag att ni hittar andra stimulerande jobb som varken kräver förmåga att skriva eller förstå innebörden av skriven text. God middag!

 

Sjukt listigt att citera Bill och Bull, men syfta till Hampulito. Scrolla upp till ditt eget inlägg och ta dig en titt. Sedan är det klart du lämnar debatten nu då du trampat ordentligt i klaveret. Därmed tycker jag också du kan ta tillbaka din söta förolämpning angående min och bills skriv- och - läsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet inlägg i debatten: Hur många pokerproffs tror ni pensionssparar minst 3000 kr i månaden. Det är ungefär så mycket ni behöver stoppa undan för att inte leva som fattigpensionär, och detta jämfört med "knegaren". Minst det dubbla om ni vill ha en bra pension

 

En liten motfråga: hur många av samtliga dollarmiljonärer tror du sätter undan 500 dollar i månaden till pensionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Pokerspelare är giriga o egoistiska av naturen, vi bryr oss om oss själva och vår omgivning, därför är skatt något oviktigt.

 

2: Teoretiskt, vilket är bäst för sverige, att en kille i linköping drar in miljoner från rika amerikaner som spenderas i sverige till svenska företag. Eller att samma kille jobbar på en electroluxfabrik och betalar 6000 i skatt varje månad.

 

3: Att tro att några futtiga pokerproff gör nån skillnad är patetiskt, klaga på svartjobb istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...