Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag sitter på knappen med 60. FI1 sitter UTG+1 med 60+. FI2 har 25 UTG+2

FI1 är en tight spelare. Raisar inte speciellt ofta prf. Verkar ok, men har inte utmärkt sig på något sätt.

FI2 är usel. Kan syna ner stora bettar hela vägen med mellanpar. Även kapabel att bluffa med inget. Spelar säker nästa 50% av alla händer.

FI1 höjer till 2. FI2 synar. Jag har

:Tc::8c: och bestämmer mig för att syna. Känns som en träff kan ge bra betalt och jag kommer inte fortsätta mot FI1 med bara ett par.

FLOPPEN kommer

:2d::5c::9c:

FI1 bettar 5. FI2 synar, och jag synar.

TURN kommer

:6s:

FI1 bettar 15, FI2 synar (och har 3 kvar), Jag synar.

Jag ska syna 15 för att vinna ca 50. Dessutom är det ju sannolikt att jag vinner mer av FI1 om jag träffar, han har ju 38 kvar. Och jag kan ju som mest ha 12 outs.

Problemet är ju att FI1 mycket väl kan ha ett sett, och att FI2 kan ha högre drag. FI2 kan ju ha en massa annat skräp också. Han är som jag sa en dålig spelare som synar ner med det mesta.

Parar sig bordet kan jag med andra ord förlora ytterligare 40, samtidigt som det inte är säkert att jag slår FI2 (FI1 har inte drag) om jag träffar utan att bordet parar sig.

Jag har bra odds. Men är de tillräckligt bra för att syna?

Postad
Du har öppet stegdrag plus färgdrag, klart du inte ska släppa här

OJ, såg att jag skrev fel turnkort. Det ska vara en 6 istället. Ska fixa det.. Har bara en hålpipa.

Postad

Du har 12 outs eller om du har otur bara 10 outs - så du har 20-24% chans att träffa din hand.

Är Fi bra så kommer du inte få in något mera om färgen sitter så räkna med 0 implicita odds för säkerhets skull.

Potten är 50 och det kostar dig 15 och syna. Du får pottoddsen 30% - det är mera än de 20-24% chans du har och vinna handen.

Matematisk så är fold det rätta svaret.

Dessutom finns ett problem att Fi2 sitter på färgdraget eller stegdraget och att du har bara 4 eller 9 outs. I så fall är det ännu sämre att syna.

Postad
Du har 12 outs eller om du har otur bara 10 outs - så du har 20-24% chans att träffa din hand.

Är Fi bra så kommer du inte få in något mera om färgen sitter så räkna med 0 implicita odds för säkerhets skull.

Potten är 50 och det kostar dig 15 och syna. Du får pottoddsen 30% - det är mera än de 20-24% chans du har och vinna handen.

.

Du måste ha räknat fel där jag satt fetstilt. 15 för att vinna 50 = 1 mot 3.333 = 23%

Med 10 outs ä oddsen att vinna 1 mot 3,6 = ca 22%. Med 12 out 1 mot 2,8= ca 26%

Men det kanske är en fold ändå.

Postad
Du måste ha räknat fel där jag satt fetstilt. 15 för att vinna 50 = 1 mot 3.333 = 23%

Med 10 outs ä oddsen att vinna 1 mot 3,6 = ca 22%. Med 12 out 1 mot 2,8= ca 26%

Men det kanske är en fold ändå.

Du satsar 15 för att vinna 65 => ca 23%. Det är precis som du skriver så att har du 12 outs är det korrekt att satsa, har du färre är det inte korrekt, matematiskt alltså. Eftersom du inte vet om du har några implicita odds och heller inte om du verkligen har 12 outs, eller om det i själva verket är 9 eller kanske 0, är det väldigt readbaserat. Mot 1 motståndare hade det varit lättare att syna, mot 2 (även om den ena är en jättefisk) är det svårare.

Bäst i detta fall tror jag skulle vara att folda preflop.

Postad
fold preflop

fold flop

fold turn

så ser jag det iaf.

och ett ganska tråkigt svar.

Jag synar turn iaf. Eller raisar om jag tror att han kan släppa ett överpar här.

Eftersom jag synade flop och nu har fått ett insidedraw så lägger jag inte.

Postad

Jag skulle raisa rejält på floppen redan, du har ju en drömflopp med en sån typ av hand, imo den ska spelas hårt du har garanterat bra fold eq, specielt mot TAG spelare. Inte bara syna ner som en callingstation, och sen fundera ifall du gjorde rätt. Synar du med handen för att träffa kåk eller färgstege?

Tycker det verkar plan lös poker. Vet du inte hur man ska spela såna händer ska du lägga. Vad tänkte du när du synade? att F1 har AA och kan inte släppa den mot en enfärgad flopp, samt att F2 synar ner dig med mellan par?