Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

Förresten, imorgon ska jag nog kunna knåpa ihop en skoj "Conspiracy-spelar-söndagsturneringar-video".

Det lär ju bli en hel del turneringar jag ska spela men tanken är att jag filmar två bord som centercourt och sen skickar in övriga bord om det händer nåt intressant. Bra uppplägg?

Hoppas f.ö. på massa bra input från alla MTT-rävar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det lär ju bli en hel del turneringar jag ska spela men tanken är att jag filmar två bord som centercourt och sen skickar in övriga bord om det händer nåt intressant. Bra uppplägg?

Låter riktigt intressant. Är dock ingen vidare MTT-räv, men nån form av input kanske det kan bli.

Länk till kommentar

Förresten, imorgon ska jag nog kunna knåpa ihop en skoj "Conspiracy-spelar-söndagsturneringar-video".

tycker också det låter riktigt intressant :mrgreen:

Länk till kommentar

Loggade precis in på Neteller och såg att jag fått mina $2k från TGF :heart::heart::heart:. Så jävla skönt :)

Segt att bara kunna ta ut $2k åt gången men men, det får väl gå.

Länk till kommentar

Ikväll blir det pokerfritt helt och hållet tror jag men imorrn blir det en hel del MTTs. Har styrt upp lite stejk och hoppas jag kan göra min ägare lika glad som förra veckan :-D

Schemat för imorgon är:

18.45 Stars Warmup $215

21.00 Boss 100k $109

22.00 Mansion 100k $100

22.30 Stars Million $215

23.00 UB 200k $215

00.00 Full Tilt 500k $216

Länk till kommentar

Åkte ur warmupen efter knappt 2h. Först stor pott med JJ vs KK allin pf. Jag openraisade i tidig pos, en shortstack kallsynar och en ~20BB stack pushar. Inte mkt att göra.

Hade 7k kvar efter det och då får 99 inte stå mot 88 allin pf.

Som jag skrev tidigare så gör jag en video ikväll oxå. Tror det kan bli skoj. Kör 1h per video sen kör jag ny.

Länk till kommentar

Varför?

Jo iofs, fold finns väl helt klart på kartan (kanske till och med är det bästa) men jag kände ändå att jag tror han squeezar en hel del där med den stacken han hade. Plus att det fanns kallsynarens marker i potten oxå. Men som sagt, imo så känns syn>push. Kolla videon som kommer upp nån gång imorgon så får du se :)

Länk till kommentar

Jag tycker då i alla fall att det inte är så kul att gambla med JJ i början av en turre utan speciella reads om det gör en shortstacked ifall man förlorar.

Videon kommer jag nog att kolla skulle jag tro.

Personligen ser jag det inte som gambling. IMO fick jag rätt bra odds i relation till hur JJ står sig mot hans range (nu hade jag ingen direkt read på honom men generellt står sig nog JJ okey där).

Du måste oxå förstå att jag inte är lika duktig som dig och därför kan jag inte ge upp en gnutta edge ;)

Hoppas att du kollar på videon jag gör så jag kan få en massa input!

(spelar du själv något ikväll?)

Länk till kommentar

Själv tycker jag det låter som en ganska easy fold i det läget :D. Det som spelar in mest är ju din tableimage och hur din Fi har spelat innan. Har man ingen aning om det så lutar det oftast mot en fold. Men ska försöka kolla videon som sagt.

Spelar inget själv ikväll nej. Har tid hos tandläkaren imorgon kl 10 plus att min dygnsrytm har blivit väldigt konstig på slutet så jag tog en spelfri dag idag hehe. :)

Länk till kommentar

Riktig jävla katastrofkväll... Kom inte ITM i någon och var inte heller nära.

Mansion åkte jag med TPTK vs topptvå. Kunde kanske ha undvikit men den var knepig.

TGF med 99 vs AJ där jag pushade pf och AJ limpsynade.

Million blev jag shortstack efter att ha förlorat AJ vs KQ mot en shortstack. Pushade KQ med ~11BB i mellanposition, kändes okey mtp anten oxå. Syn av AQ och bust.

På UB är jag totalt kortdöd. Raisar AQ i MP med ~20BB. CO (tror jag) kallsynar, flopp Q57. Jag bettar ca 2/3 pott, han pushar och jag synar. Han har AA och godnatt för mig.

FTP torskar jag TT vs 33 allin pf. Turn 3.

Känns jävligt bra...inte.

Imorrn och en tid framöver blir det HU SnGs. Inte för att jag är bitter utan för att jag äntligen fått mina pengar från TGF.

Godnatt.

Länk till kommentar

Spelade en HU SnG mot en forumit precis. Han blev småtiltad av den här handen och tycker jag spelade dåligt.

Han bör veta att jag raisar väldigt brett från knappen och han har trebettat mig ett par gånger innan den här handen. Därför tror jag han trebettar rätt brett och bör kunna vika en del händer. Visst, QJo är väl inte det bästa att pusha eftersom jag kommer vara dominerad ofta om jag får syn men men...

I min mening är hans syn rättså mycket värre än min push...kommentera gärna.

EDIT: Fi's syn är ju ännu sämre om han tycker min push är katastrofal.

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 juli 2007 15:28:56

Heads up $100 NL (Real/Tournament)

Seat 1: Hero (1230.00)

Seat 2: SPURS1988 (1770.00)

Hero post SB 15.00

SPURS1988 post BB 30.00

** Deal **

Hero [Qh, Jc]

SPURS1988 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Hero Raise to 90.00

SPURS1988 Raise to 270.00

Hero All-in 1230.00

SPURS1988 Call 1230.00

*** Flop(Board): *** : [Ah, 6d, 5h]

*** Turn(Board): *** : [Ah, 6d, 5h, Jd]

*** River(Board): *** : [Ah, 6d, 5h, Jd, Kd]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 2460.00

Hero [Qh, Jc] Pair of jacks Win: 2460.00

SPURS1988 [7s, 7c] Pair of sevens Win: 0.00

Länk till kommentar

Klart att synen är katasrofal. Vilka händer tror han han dominerar där? han har ju som bäst en flip, och det riskerar man inte en sådan stor del av stacken med. Din push känns ju även den lite sådär, fast mot en aggro 3-bettare så gillar jag nog spelet.

Jag synar denna push med AQs,AK,JJ+. Droppar allt under det.

Länk till kommentar

Hans syn är verkligen inte särskilt bra.

Men om jag hade trebettat dig flera gånger och du gett upp händerna synar jag med 1010 alla dagar, mycket pga att du kan tänkas ha tröttnat. 88 viker jag lika säkert som jag synar med 1010

Tycker din push är ok, man måste säga ifrån nån gång, även om jag gillar det bättre med 89

Länk till kommentar

Dom enda gångerna jag spelar HU är i MTTs, men jag tycker att hans syn inte verkar vara dålig alls. Speciellt då om han kan få för sig att du kan spela tillbaka hårt med händer som QJ och kanske 55 när han spelat hårt mot dig tidigare.

Att tre-bet-lägga med dom stackarna känns sådär äckligt med tanke på att du väldigt ofta kommer att svara han med att antingen pusha eller lägga(?) och därmed förloras värdet i handen. Men jag kan inte HU så bra så jag kan ha fel.

Hur går det med pokerfilmen?

Länk till kommentar

Hur går det med pokerfilmen?

Det gick så jävla uselt i söndags så jag sket i filmen :oops:

Har dock gjort en HU SnG video idag, men den lägger jag nog inte upp på forumet eftersom responsen var sådär halvdålig förra gången.

Länk till kommentar

Tror faktiskt jag ska ta och pausa den här dagboken ett tag. Dagboken är ett bra ställe att skriva av sig i och det tänker jag fortsätta att göra. Däremot kommer jag inte posta några videos, köra några resultatuppdateringar eller posta HHs.

Det tar för mycket tid och jag har kommit på ett mycket bättre sätt för mig att utvecklas i mitt spel. Jag har en liten idé som jag tror skulle kunna bli riktigt bra faktiskt. Jag kommer skicka PM till folk jag tror skulle vara intresserade alternativt skicka via MSN om jag har personen addad.

Anyway, om det finns några seriösa HU SnG-grinders på forumet som är intresserade att höra vad jag har för idé så skicka ett PM (eurythmech och KF behöver inte göra det eftersom jag spammar er MSN senare ikväll eller imorgon). Jag är främst intresserad av folk som spelar $30s eller högre.

Over and out!

Länk till kommentar

back 1k på HU SnGs idag...kul när detta händer då...

Full Tilt Poker Game #2918372353: $25,000 Guarantee (21756179), Table 33 - 25/50 - No Limit Hold'em - 19:22:16 ET - 2007/07/11

Seat 1: IrishJ69 (4,125)

Seat 3: preppunk10 (3,200)

Seat 4: DeuceBuster (2,405)

Seat 5: Captain68 (2,935)

Seat 6: lupolupo (1,590)

Seat 7: LivesWithMommy (2,715)

Seat 8: skeptix (2,525)

Seat 9: ATM4Life (3,970)

Captain68 posts the small blind of 25

lupolupo posts the big blind of 50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life King of ClubsKing of Diamonds

LivesWithMommy folds

skeptix folds

ATM4Life raises to 150

IrishJ69 folds

preppunk10 calls 150

DeuceBuster folds

Captain68 folds

lupolupo folds

*** FLOP *** 10 of Spades8 of Diamonds7 of Spades

ATM4Life bets 250

preppunk10 raises to 1,125

ATM4Life raises to 3,820, and is all in

elway7j sits down

elway7j adds 4,030

preppunk10 calls 1,925, and is all in

ATM4Life shows King of ClubsKing of Diamonds

preppunk10 shows King of Hearts10 of Hearts

Uncalled bet of 770 returned to ATM4Life

*** TURN *** 10 of Spades8 of Diamonds7 of Spades10 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Spades8 of Diamonds7 of Spades10 of Diamonds3 of Spades

ATM4Life shows two pair, Kings and Tens

preppunk10 shows three of a kind, Tens

preppunk10 wins the pot (6,475) with three of a kind, Tens

*** SUMMARY ***

Total pot 6,475 | Rake 0

Board: 10 of Spades8 of Diamonds7 of Spades10 of Diamonds3 of Spades

Seat 1: IrishJ69 didn't bet (folded)

Seat 3: preppunk10 showed King of Hearts10 of Hearts and won (6,475) with three of a kind, Tens

Seat 4: DeuceBuster (button) didn't bet (folded)

Seat 5: Captain68 (small blind) folded before the Flop

Seat 6: lupolupo (big blind) folded before the Flop

Seat 7: LivesWithMommy didn't bet (folded)

Seat 8: skeptix didn't bet (folded)

Seat 9: ATM4Life showed King of ClubsKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Tens

Länk till kommentar

Trist 2 outer... :/

SPeciellt efter en sådan dag... de e då man behöver tourklonken...

Ja, det var dödsstöten ungefär :)

--------

Har ju några hundra dollar på både stars och FTP och eftersom jag inte vill låta dem ligga där och skräpa så kör jag ett miniprojekt att bygga upp de rullarna. Kan nog bli kul :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...