Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*


Conspiracy

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

  1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

    • HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9


Recommended Posts

Tja tja Consp. Det var jag som whinade under HU-sit and go´n. Även om jag förstår att många tycker att det är en dålig syn av mig tycker att just förutsättningarna för synen var mycket goda. Jag hade trebettat dig en hel del, vilket jag självklart vet att du har märkt. När du ställer efter att jag trebettat tyckte jag att det luktade desperation och svaghet, kanske till och med lite irritation. Att jag då synar med 77 när jag redan investerat 300 av de 1300 du ställer på är ganska självklart, speciellt med tanke på att jag ser min hand som minst 50/50 gentemot din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja tja Consp. Det var jag som whinade under HU-sit and go´n. Även om jag förstår att många tycker att det är en dålig syn av mig tycker att just förutsättningarna för synen var mycket goda. Jag hade trebettat dig en hel del, vilket jag självklart vet att du har märkt. När du ställer efter att jag trebettat tyckte jag att det luktade desperation och svaghet, kanske till och med lite irritation. Att jag då synar med 77 när jag redan investerat 300 av de 1300 du ställer på är ganska självklart, speciellt med tanke på att jag ser min hand som minst 50/50 gentemot din.

 

Exakt vad menar du med "minst 50/50" gentemot min hand?

 

Anta att jag pushar jättebrett (vilket jag inte ofta gör men denna gång gjorde jag det). Denna HD är rätt generös gentemot dig eftersom alla PPs ingår:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 50.125% 49.57% 00.55% 157035214 1747622.00 { 7c7s }

Hand 1: 49.875% 49.32% 00.55% 156245782 1747622.00 { 22+, ATs+, KJs+, QJs, ATo+, KJo+, QJo }

 

 

Om vi förutsätter att jag tightar till min push-HD (detta är snarare mer standard än den ovan men eftersom jag uppfattade dig som duktig så trodde jag inte att jag skulle få syn alltför ofta):

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.142% 33.92% 00.22% 42977754 283661.00 { 7c7s }

Hand 1: 65.858% 65.63% 00.22% 83165420 283661.00 { 88+, AQs+, AQo+ }

 

------

 

Alltså, du har definitivt inte som sämst 50/50 utan snarare som bäst. Att säga att min push är dålig samtidigt som du själv gillar din syn förstår jag verkligen inte.

 

GG iaf! Vi får se till att spela fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tänkt efter ännu lite mer kan jag nästan anse att det är du som är generös mot dig själv, men det kan jag å andra sidan inte avgöra. Det som är intressant är att QJ off, den hand du ställde all in med, är sämst av alla i din sammanräkning. Frågan är om just denna hand är den absolut sämsta du ställer med i denna situation. Vad hade du gjort med Q 10 färg etc etc.??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tänkt efter ännu lite mer kan jag nästan anse att det är du som är generös mot dig själv, men det kan jag å andra sidan inte avgöra. Det som är intressant är att QJ off, den hand du ställde all in med, är sämst av alla i din sammanräkning. Frågan är om just denna hand är den absolut sämsta du ställer med i denna situation. Vad hade du gjort med Q 10 färg etc etc.??

 

Ja, jag kan hålla med om att det kan uppfattas så men det har ändå inte särskild stor betydelse om vi tittar på equityn.

 

Händer som 22-44 är oxå gränsfall till att jag pushar men ändå tog jag med dem i beräkningen.

 

Grejen är att du typ aldrig kommer ha mycket bättre än 50% equity, ofta mycket sämre dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Conspiracy,

 

Jag är inte mästare på sökfunktionen och har inte hängt så mkt på pf på senaste, men är intresserad av dina filmer. Du har inte dina filmer samlade någonstans? Mest sugen på 9-10 manna SNG-filmer.

 

Jag hittar säkert om jag letar lite mer och jag kommer leta mer. Det är inte av lathet jag frågar utan för att visa att jag gillar dina filmer och hoppas du gör fler :)

 

Tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och såklart 30 sekunder efter jag postat hittade jag videoanalyssektionen :)

 

Sorry för spammet och fortsätt göra filmer!

 

Tror inte alla hans filmer finns där, jag testade göra en sökning me Consp som författare och där han skrivit "Megaupload" som är sidan han brukar tanka upp filmerna på, fick en del träffar. http://pokerforum.nu/forum/search.php?searchid=802044

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska vara ärlig så har jag inte en aning om var filmerna ligger :)

 

Jag hade faktiskt tänkt låta den här dagboken "dö ut" men Joeki bumpade :)

 

Anyway, jag lägger ner den nu men om det finns intresse så kan jag ta någon dag att ladda upp alla mina videos och posta här.

 

Som jag skrev tidigare så har jag och några till dragit igång en studiegrupp för HU-spel. Just nu så är vi ca 10 st och majoriteten spelar HU SnGs. Om det finns fler intresserade så är ni välkomna att skicka ett PM till mig så berättar jag mer. Personligen skulle jag gärna se att vi blir lite fler HU-cashgame spelare så vi får lite mer bredd.

 

Over and out!

 

/Conspiracy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hade ju tänkt lägga ner den här dagboken men eftersom jag befinner mig mitt i en pissmånad så tror jag det kan vara bra för mig att ha möjligheten att skriva av mig lite.

 

Månaden so far har sett ut enligt följande:

 

Drygt 200 st $100 HU SnGs och ungefär break even. Låg bra till men lyckades med bedriften att backa knappt $2k för tre dagar sen, vilket var mindre uppehetsande. Särskilt eftersom jag även dagen innan backat $1k (hälften på HU cashgame dock).

 

Har spelat ett tiotal $200s och är lite plus där. Knappt en femhundring.

 

Tappat enormt mycket i MTTs. Tycker mitt MTT-spel har utvecklats rätt mycket men det har ändå gått kasst. Negativ varians är en del och en annna bidragande orsak är att jag slaskspelat en massa MTTs när jag inte haft något sug för att spela. Ska kolla mer exakt hur mkt MTT-backet uppgår till när månaden är slut men nånstans mellan $1.5k-$2k verkar rimligt.

 

Knappt 10k händer på NL100 HU på FTP. +$750 där. Började väldigt väldigt bra men stora hål för några dagar sen.

 

Några händer på NL200 6-max där jag missklickade bort en jävla massa när jag var svintrött :). Lite småkul var det dock :). Ett halv inköp back där tror jag.

 

----

 

Tanken nu är att ge fan i MTTs resten av månaden (och kanske även nästa månad) och bara spela $100 HU SnGs. Även om det sitter superfiskar reggade på $200s så ska jag inte spela dem eftersom jag vill försöka hitta lite stabilitet på $100s igen.

 

Jag kommer bara spela på Bossmedia under tre olika screennames. Eftersom det finns en del svenskar som spelar dessa så tänker jag inte ge ut mitt nick (ni som vet får gärna vara tysta). Aja, det var väl allt.

 

En till "regel" förresten: inte spela mer än 50 matcher per dag. Dagen då jag tappade $2k så spelade jag ca 80 st men borde ha slutat vid max 50 eftersom jag var monstertiltad/spelade som en jävla åsna/var vidrigt trött.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag postat på ett annat forum men kan ändå vara kul att få fler infallsvinklar.

 

Fi är en duktig regular som jag spelat en del mot. Han är väldigt aggro, troligen för aggro för sitt eget bästa, men det gör honom svårspelad.

 

Förväxla dock inte detta med maniac/retard. Han förstår vilka händer som har SD-värde och skulle exempelvis aldrig betta en sexa på river. Jag brukar betala av för mkt här men lutar definitivt åt fold här. Alla andra duktiga spelare verkar tycka detta är en autosyn :) så jag kanske har fel. Tankar?

 

 

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, August 16, 2007 6:18:41 PM

Heads up $100 NL (Real/Tournament)

Seat 1: Hero (1180.00)

Seat 2: __SERGIO__ (1820.00)

Hero post SB 25.00

__SERGIO__ post BB 50.00

** Deal **

Hero [K:heart:, 9:diamond:]

__SERGIO__ [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Hero Raise to 125.00

__SERGIO__ Call 125.00

*** Flop(Board): *** : [8:spade:, K:diamond:, 6:club:]

*** Bet Round 2 ***

__SERGIO__ Check

Hero Bet 150.00

__SERGIO__ Call 150.00

*** Turn(Board): *** : [8:spade:, K:diamond:, 6:club:, A:heart:]

*** Bet Round 3 ***

__SERGIO__ Check

Hero Check

*** River(Board): *** : [8:spade:, K:diamond:, 6:club:, A:heart:, 5:spade:]

*** Bet Round 4 ***

__SERGIO__ Bet 300.00

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, men när man spelar där uppe är det ju ett lite annat spel, så en fold hade väl inte förvånat alltför mkt heller..men när ni känner varandra bra blir det ju mer psykologi..

 

Jag känner honom bra mkt bättre än vad han känner mig eftersom vi främst har mötts under mitt andra konto. Dock så har vi kört en del under detta oxå så han kan absolut göra ett move eller nåt. Dock har jag svårt att sätta honom på en range jag slår när han synar flopp och leder river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ytterligare 10 st och gick mycket bättre och fick siffrorna 7-3. Back en slant på rejken totalt alltså. Ska ta ett minibreak nu och sen köra 10 till. Nöjer mig med 30 st sammanlagt.

 

Har inte haft några jätteintressanta händer men ska försöka hitta någon sen att lägga upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer, gör en standard c-bet, sen checkar du efter på turn, han tror att du är tom och gör en milk bet på river tom. Så kan det vara iaf :P sen har han säkert esset eller 2 par då och då :)

Här har vi visst en ny Einstein..

 

Meningen är ju att försöka komma fram till ifall han är tom här tillräckligt ofta för att motivera en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer, gör en standard c-bet, sen checkar du efter på turn, han tror att du är tom och gör en milk bet på river tom. Så kan det vara iaf :P sen har han säkert esset eller 2 par då och då :)

 

Ja, det är möjligt. Mot en dålig spelare instasynar jag och tänker ungefär som du :).

 

Fi hade K8 för tvåpar och det är möjligt att jag är resultatorienterad men jag tror verkligen jag måste kunna vika här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt HU-spel med lite djupare stackar är väl inte världsklass men är han aggro och trixig(slowspelar händer bättre än TP)? Isf så bör han väl ha en hand i stil med tvåpar här. Bra A borde väl vara reraise pre och sämre A borde nog oftast ge en bet på turn. Bra kung kanske han kan CRa flopp(kanske vill CC sen CR på turn fast utan att gråta vid A på turn). Sämre kung vill han nog ha en så billig SD som möjligt och check-callar nog river. Bör nog kunna gå att lägga i detta läget även om jag säkerligen personligen synat ner.

 

Är jag fisk eller hr jag några poänger här? Råkade iofs tjuvläsa svaret och kan tänkas ha letat efter möjligheter till fold. ;)

 

edit: mest troliga hand känns A8o och mest logiska hand som du slår 75s, sämre kung borde han väl höjt som senast på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...