Gå till innehåll

10 Miljartde handen


Andreaz198

Recommended Posts

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lätt det roligaste jag läst i hela mitt liv. Folda pre i denna hand. Jag viker mig :-D

Ok, det var verkligen sjukt, men det kanske inte är så konstigt att man inte funkar som man ska i ett sånt läge. Han hade ju uppenbarligen fått för sig att han kunde förlora mycket mer än sina $2.95 och var väl för blockerad för att lyckas ta till sig vad folk skrev i chatten. Om någon på fullt allvar tror att han satt och vägde tre dollar mot 100k så är ni minst lika tröga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var verkligen sjukt, men det kanske inte är så konstigt att man inte funkar som man ska i ett sånt läge. Han hade ju uppenbarligen fått för sig att han kunde förlora mycket mer än sina $2.95 och var väl för blockerad för att lyckas ta till sig vad folk skrev i chatten. Om någon på fullt allvar tror att han satt och vägde tre dollar mot 100k så är ni minst lika tröga.

 

 

Underskatta inte grova hjärnskador :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju skitsamma hur han resonerade, Om det var misclick etc. Det roliga är just att han foldade. Skadeglädjen är den enda sann glädjen :-)

 

Han tjänade ju uppenbarligen på det i slutändan, så vad har du att vara skadeglad över? Han fick väl sina $10k i vilket fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt som många andra och spelade cashgames på stars när detta drama utspelade sig. Några sekunder ifrån den stora handen hittar jag AA på knappen och höjer först in, får syn av BB och vi spelar en pott där båda hamnar allin, hans drag sitter och jag förlorar ett inköp $400.

 

Nu till poängen. Jag och min medspelare i BB fick ENORMT med skit för att vi inte bara foldade och bad till pokergudarna att vårt bord skulle bli de lyckliga.

 

Mitt argumnet mot detta är två!

 

1. Om man nu vill jaga jackpothanden VARFÖR INTE dra upp max antal bord på lägsta nivå och bara slänga sina händer.

 

 

2. Hur stort ev har jackpotchasing vs att spela AA på knapp?

 

Det var ca 100k spelare online, vet inte hur många bord men antag storleksordningen 20k bord, för det var nog många som spelade mass av bord och jagade jackpot. antag då att om vi inte spelar den där potten har vårt bord en chans på 20k att få jackpoten, vi var nio runt bordet, prissumma 180k$/(20k*9) = 1$ i väntevärde att jaga jackpot, DET ÄR INTE ens en femtedel av vad mörkarna är värda.

 

OCH DESSUTOM, min höjning gick blixtsnabbt, och hade bb inte synat hade vår chans till jp icke gått till spillo.

 

 

Nu till lite mer allmäna funderingar. Antag att jag fått lite fel på siffrorna och att om man maxade antal bord(vad är max?) och bara foldade kanske kunde komma upp till $25 i väntevärde. Detta är en hygglig summa för många spelare,och förmodligen värt att lägga en kvart på. Men vad jag inte riktigt förstår är att även vissa highstakes spelare blev som galna och skulle jaga denna jackpot till varje pris, när många förmodligen haft samma eller större väntevärde av att bara spela sitt vanliga spel.

Det verkar ju som om sådana här events och stora summor får många som annars inte tännker på annat än ev att totalt sluta både tänka och räkna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju faktiskt som jag ser det en rimlig förklaring till vår vän TedForrestX beteende.

 

När spelet stoppas av moderatorn när handen nåtts så försvinner alla knappar från spelarnas klienter, så att de inte kan göra något då. Det finns då ingenting att trycka på. I den turbulens som sedan uppkommer så antingen så klickar Ted hej vilt över klienten, alternativt tror han att det är något kommunikationsproblem och provar att rycka i sitt internetmodem/ethernetkabel. När sedan spelet släpps igång och knapparna återvänder så svarar klienten med att folda, antingen för ett panikklick hamnat över "Fold" eller att klienten tillfälligt tappat kommunikation (det första är väl mer sannolikt eftersom kommunikationsbrott borde ge ett "Disconnected" i HH).

 

Detta stöds av att han i chatten ropar efter "Support", "Help" etc (när han inte ser några knappar i klienten), samt att han även panikartat ("Please") föreslår en chop.

 

Då behöver han inte vara fullt så korkad som alla tror, bara att han har en unik form av "technical bad beat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...