Ariados Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Villian och jag respekterar varandras spel, har spelat väldigt ärligt denna session, och in princip försökt undvika potter mot varandra. Vi har battlat en hel del i det förflutna dock.. Vad tycks om turnspelet? Notera stacksizes. ** Game ID 1386589799 starting - 2007-05-15 20:47:10 ** Duneyr [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Grandriper sitting in seat 1 with $1022.00 - Chris-Bg sitting in seat 2 with $3126.99 - double22 sitting in seat 3 with $745.25 [Dealer] - donal10 sitting in seat 4 with $922.75 - el_ariados sitting in seat 5 with $2763.75 - Antonio_aa sitting in seat 6 with $217.61 donal10 posted the small blind - $5.00 el_ariados posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to el_ariados: , Antonio_aa folded Grandriper called - $10.00 Chris-Bg raised - $45.00 double22 folded donal10 called - $45.00 el_ariados called - $45.00 Grandriper called - $45.00 ** Dealing the flop: , , donal10 bet - $90.00 el_ariados called - $90.00 Grandriper folded Chris-Bg raised - $325.00 donal10 folded el_ariados raised - $1090.00 Citera
jackbalsam Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Varför bluffar du med toppar? Är det nånsin bra? Citera
edison Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Varför i hela fridens namn skulle man vilja spela så...? Citera
edison Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Varför bluffar du med toppar? Är det nånsin bra? Jag kan nog komma på ett par exempel på när det är bra, men det här är inte ett... Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Ehm, så du försöker bluffa bort en bättre hand här eller försöker du reppa luft på nåt sätt? Verkar inte så hett detta när ni sitter så djupt och du har en marginell hand som du knappast vill spela för stacks med. Citera
Rooney Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 sjukt dåligt, verkligen, helt otroligt. Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Enda anledningen till denna sekvens måste väl vara något i stil med: Fi har höjt pre så en 6a är väl ganska osannolik i hans HD. Du synar först donken på floppen för att du troligen har bästa handen. Fi höjer och du vet nu att du antagligen är slagen av KK+ eller en bättre dam så du väljer att förvandla handen till en bluff där du antar att fi bara kan fortsätta med QQ/66 med tanke på ert försiktiga inbördes spel hittills under sessionen och era stackar. Edit: Det som suger hårdast är att du är OOP så om fi synar nu måste du antingen ge upp eller ställa rakt in i mörkret på turn. Citera
cassano Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 EDIT: Detta är spew..synar han floppen lär han syna nästa gata varje gång. Citera
mgps Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 att vi har toppar kan väl kvitta när vi blir raisade, preraiser bluffar ej och vi har ej bäst hand så då kan vi reppa en 6a istället. men hade du spelat 6an så och nt raisat den på turn istället? ev redan på flopp? Citera
Doubleofaces Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 tycker det ser ganska bra ut, i tänket att representera 6x och förhoppningsvis få fi att lägga AQ/KQ/TT+ som enligt mig hans HD består av 100% till här. som sagt du tillämpar eran bordsimage, och om du tror han kan folda JJ+/AQ så är det väl en alldeles utmärkt bluff eller är jag helt ute och cyklar? Citera
Ariados Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag menade givetvis flopspelet, ej turnspelet, sorry för detta =) Tack för alla kommentarer, det är första gången jag postar en hand här, känner att jag behöver lite feedback. Jag är dock ganska förvånad över hur så många tycker detta spel är "bedrövligt". Kan ni utveckla varför? Vad sätter ni fi på? Vad tror ni kan kommer syna med? Jerico's analys är spot on i hur min tankegång gick för stunden. Att sitta OOP på turn är givetvis ett minus men jag anser att vi har tillräckligt djupa stacks för att en all-in från mig ska kunna generera en fold tillräckligt ofta för att denna linje ska kunna visa en vinst. Citera
Ariados Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 EDIT: Detta är spew..synar han floppen lär han syna nästa gata varje gång. Detta är inte alls säkert. Flera spelare kan mycket väl syna flop här för att "kolla" om jag bluffar eller ej. Fullföljer jag på turn bör chansen för fold vara relativt stor, speciellt med tanke på hur jag spelat denna session (väldigt passivt), och att detta är i linje med hur jag skulle spelat en 6a. Citera
cassano Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Detta är inte alls säkert. Flera spelare kan mycket väl syna flop här för att "kolla" om jag bluffar eller ej. Fullföljer jag på turn bör chansen för fold vara relativt stor, speciellt med tanke på hur jag spelat denna session (väldigt passivt), och att detta är i linje med hur jag skulle spelat en 6a. Jo, men tror inte han floatar när du visar såhär mycket styrka på floppen. Men du kan nog få han o folda AQ/KQ iaf. =) Citera
Ariados Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Jo, men tror inte han floatar när du visar såhär mycket styrka på floppen. Men du kan nog få han o folda AQ/KQ iaf. =) Varför skulle jag få honom å folda AQ/KQ men inte AA/KK? Spelar dom inte exakt samma i detta läge? Det är ju inte precis så att jag har någon hand däremellan, utan snarare bluff eller stål. Citera
fannys Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Oj vad mkt skit han fick.. Personligen säger jag bara titta å lär.. Så sjukt snyggt spel och det e nästan så jag blir tårögd och personligen hade jag släppt extremt många händer här mot dig.. Alltså såhär går ju bara spela mot folk som vet vad fold är och det vet ju fi i detta fall. Du vet ju att du inte har bäst hand längre när fi slår och din enda chans att vinna potten är ju att "ändra plan" och försöka reppa ett monster så han lägger AQ,KK,AA som han sitter med många gånger här. Synar han flop är det nog bäst att ge upp potten eller klonka en Q för då är du nog uppe mot en triss+ och då blir det ju svårt att få nån att släppa.. Citera
mgps Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 ajg och jrico skrev ju ungfär samma sak och ajg står fast vid det. folk tycker dte är bedrövligt eftersom du bluffar med topparet och alltså skulle ha showdownvärde men det är ju rätt uppenbart att du ej har det så wp tycker jag. Citera
Björn85 Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Fattar ej varför du postar denna här? Litar du på din read så är det ett bra spel. Sen gör du inte detta move varje gång direkt heller, nu fick du för dig att göra det eftersom det kändes rätt. Vad vet folk här om det är ett bra spel eller ej? Citera
Ariados Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Fattar ej varför du postar denna här? Litar du på din read så är det ett bra spel. Sen gör du inte detta move varje gång direkt heller, nu fick du för dig att göra det eftersom det kändes rätt. Vad vet folk här om det är ett bra spel eller ej? Visst litar jag på min read, men alltid bra/skönt att få synpunkter utifrån och skapa en diskussion.. Citera
Tottyville Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Intressant hand och diskussion. Posta gärna fler händer. Men lägg in en kommentar kring ditt spel, nu uppfattade många det som ganska fiskigt spel. Men om du Inte tror att din hand har något sdv så är det ju ett bra spel om du har en tight image och du tror Fi pallar folda en starkare hand. Mvh Tottyville Citera
Jerico Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 En till faktor att tänka på som jag missade först: Du har en dam, därför är QQ betydligt mindre trolig (en combo) och han kommer med största sannolikhet folda resten av sin HD förutom 66 (en combo) om du ställer turn (eller så lägger han floppen). Han har alltså två möjliga handkombinationer som han kan syna med och ofantligt många fler han måste kasta. WP säger jag nu, fast det tog ett tag att smälta handen. Citera
Recommended Posts