Djens Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Kala är en av få spelare jag faktiskt har problem med, han är inte överdrivet duktig men har ett jäkla kortflyt (Så känns det iaf, kanske blir utspelad), HU o han pottar alla knappar i praktiken, (80-90%) , Här kan jag potta om preflop, men jag bestämde mig för att bara syna den här gången. Hans HD är alltså i praktisken any4. Han är lite lugnare postflop och kan syna ner ganska light, dock så slår han själv bara om med nötter, ganska synstationig mao. Hur spelar vi floppen? B/3b/shove? C/C? C/R? Jag tycker handen är riktigt intressant. Just denna gång valde jag att checka, han kör ett CB väldigt väldigt ofta på alla floppar. - Kalastaja1 sitting in seat 5 with $1098.00 [Dealer] - Djens83 sitting in seat 6 with $895.00 Kalastaja1 posted the small blind - $5.00 Djens83 posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to Djens83: , , , Kalastaja1 raised - $30.00 Djens83 called - $30.00 ** Dealing the flop: , , Djens83 checked Kalastaja1 bet - $60.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Jag donkar rakt ut på den floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Jag donkar rakt ut på den floppen. Jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Orka donka och få kallsyn... nejdu, jag check/raisar här och pottar turn. Din hand är alldeles för svag för att slowplaya och om han CB:ar ofta tycker jag check/raise är bästa alternativet. Är han tom och lägger gråter jag inte för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2007 Stoneburg, gamle kompis? Vart haru tagit vägen? Grejen som jag ser det är att 90% av gångerna cb:ar han tom och jag drar hem potten direkt med CR, som jag missar om jag donkar, 10% av gångerna har han set/fd/stegen och stackar mig om jag inte köper ut känns d som. Men ja, det är sjukt jobbigt att leda och få kallsyn, varenda kort känns som scarekort förutom 467. Jag är inne på CR linjen, just för att få in all smet på floppen och slippa jobbiga turnbeslut. Jag tycker handen är ruskigt svårspelad, just för att Kala är så vek postflop skulle väl alternativet vara att donka flopp och turn vid kallsyn och blank och vika flopp om han slår om donkningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Halloj Djens, har inte varit så aktiv här på sista tiden p.g.a. åtaganden i det så kallade "verkliga livet". Plus att jag hittat en yankee site som ligger mer i min smak pokermässigt... CR är enda alternativet jag tycker är bekvämt här och passar utmärkt i kontexten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts