Gå till innehåll

Den stora bakistråden!


Bojen

Recommended Posts

Men lol? Trodde du var hårdare än så efter allt snack. 10 bira är ju förfest, och en halva motsvarar ca åtta 6: or. vilket räcker i ett par timmar högst.

 

Kom tillbaka efter ett par helrör eller en dryga 30 bira, så kan man whina om att man är bakis...(och ja, jag gillar att "skryta" om mitt alldeles åt helvete för ohälsosamma supande). :rolleyes:

 

Vem sa att jag festade? Satt bara hemma ensam o kikade på melodifestivalen. Den var bara några timmar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men nu får ni väl ge er småpojkar!

Det finns väl bara 2 sätt som anstår en riktig karl när man har baksmälla?

 

1. Hålla käften och lida i tystnad, en riktig karl gnäller inte!

2. Konstatera att ikväll finns säkert något att fira så jag klämmer i mig några starköl redan nu.

 

Nr 1 är jobbig och kan ta lång tid. Nr 2 är delvis fusk enligt en del och farlig i längden men effektiv. Kan med fördel tas till när man tidigt känner att man inte kommer att klara av Nr 1 utan att beklaga sig åt alla i sin omgivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta tilta mig med resorb, barocca, vitaminpiller o massa skit... Tror ni på allvar att de hjälper om man sopar i sig en halv liter brännvin o 10 öl?

inte riktigt en standard fylla för en normal person typ :-P

 

Det där är typ standard för mig. Har dock funderat (och oroats lite) över mitt alkoholintag det senaste året. Seriös fråga: Du menar alltså att det inte är normalt att dricka så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni på allvar tror att man kan äta/dricka nånting när man är bakfull har ni aldrig varit bakfulla. Herregud, fiskar. Dom gånger man mår smådåligt dagen efter är en annan sak men det räknas ju inte. Är man bakis klarar man för helvete inte av att röra på huvudet utan spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni på allvar tror att man kan äta/dricka nånting när man är bakfull har ni aldrig varit bakfulla. Herregud, fiskar. Dom gånger man mår smådåligt dagen efter är en annan sak men det räknas ju inte. Är man bakis klarar man för helvete inte av att röra på huvudet utan spy.

 

Vilken Man 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken Man 8-)

 

Han talar ur erfarenhet, en erfarenhet som jag delar, när man 18:00 dagen efter inte ens kan rulla sig ur sängen och illamåendet är i halsen, huvudet skriiiiiiker, och man har försökt samla kraft i 4 timmar att ta sig till toan. När man sedan 18:10 lyckats ta sig till toan så ligger man på golvet bredvid toastolen till 21:30.

 

22:05 Snabb dusch....skynda till förfesten, 2 shots(8: or) innan man springer ut genom dörren, halsa 3 bärs, och några shots på förfesten..00:00 utgång!! :-D

 

 

Har hänt i mina bästa år....ca 4 år sedan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han talar ur erfarenhet, en erfarenhet som jag delar, när man 18:00 dagen efter inte ens kan rulla sig ur sängen och illamåendet är i halsen, huvudet skriiiiiiker, och man har försökt samla kraft i 4 timmar att ta sig till toan. När man sedan 18:10 lyckats ta sig till toan så ligger man på golvet bredvid toastolen till 21:30.

 

22:05 Snabb dusch....skynda till förfesten, 2 shots(8: or) innan man springer ut genom dörren, halsa 3 bärs, och några shots på förfesten..00:00 utgång!! :-D

 

 

Har hänt i mina bästa år....ca 4 år sedan!!

 

 

Du glömde kallsvettningarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara amatörer som blir bakis, det gäller att aldrig sluta hinka. :mrgreen:

 

Ahaaa, du menar nyårs i Hemavan 2002, knäckt revben, -40 grader och dyngrak i 5 dygn!! :-D Jag menar -40, vem faaan åkte skidor(snowboard)?? bara typ barnliften var öppen....8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han talar ur erfarenhet, en erfarenhet som jag delar, när man 18:00 dagen efter inte ens kan rulla sig ur sängen och illamåendet är i halsen, huvudet skriiiiiiker, och man har försökt samla kraft i 4 timmar att ta sig till toan. När man sedan 18:10 lyckats ta sig till toan så ligger man på golvet bredvid toastolen till 21:30.

 

22:05 Snabb dusch....skynda till förfesten, 2 shots(8: or) innan man springer ut genom dörren, halsa 3 bärs, och några shots på förfesten..00:00 utgång!! :-D

 

 

Har hänt i mina bästa år....ca 4 år sedan!!

 

 

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare har två sköna sätt på vilket han kommenterar sina bakfyllor:

- Mina arbetskamrater skrattade åt mig när jag försökte äta lunch idag (måndag).

 

- Hade jag vart en häst hade de skjutit mig.

 

 

 

Hade inflyttningsfest i huset för några helger sen. Tog semesterdag på måndan. Hanterar inte en bakfylla som en tjugoåring längre :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...