Gå till innehåll

Den stora bakistråden!


Bojen

Recommended Posts

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om även vatten kommer upp när man försöker dricka det då?

Vad fungerar då?

 

Nöten i vätskeväg måste väl ändå vara typ Loka. Det spelar ingen roll om den är väl kyld eller "golvet-brevid-sängen"-varm. Lättdrucken och stannar (enligt empirisk forskning) lättare kvar än vanligt vatten.

 

Sen för att underlätta för "dagen efter" dövar jag gärna magen med yoghurt(stavnin?) innan jag däckar i hallen.

 

Föresten spelar det ingen roll hur mycket man än försöker. Diselmonstret attackerar ju en ändå när man kommer hem oavsett vad man har gjort.

Damned if you do - Damned if you dont!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöten i vätskeväg måste väl ändå vara typ Loka. Det spelar ingen roll om den är väl kyld eller "golvet-brevid-sängen"-varm. Lättdrucken och stannar (enligt empirisk forskning) lättare kvar än vanligt vatten.

 

Sen för att underlätta för "dagen efter" dövar jag gärna magen med yoghurt(stavnin?) innan jag däckar i hallen.

 

Föresten spelar det ingen roll hur mycket man än försöker. Diselmonstret attackerar ju en ändå när man kommer hem oavsett vad man har gjort.

Damned if you do - Damned if you dont!

 

Jo, de gångerna man faktist tänker på att käka något när man kommer hem (1 av 10 gånger kanske) känner man sig rätt mycket bättre och brukar klara sig från de värsta symtomen. Får testa det där med kolsyrat vatten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi en utsaxad liten berättelse jag skrev för ngr år sedan.

 

Efter att här på morgonen suttit och ströläst lite DBer måste jag bara berätta om det helgarbetande (han knäcker även Xtra på vardagar) Diselmonstret.

 

Situationen ser ut som följer: Du har varit på krogen, restaurang eller kafe i glada vänners sällskap. ni har kankse ätit en bit och druckit på sin höjd två små starköl. Du går hem i hyffsad tid för att vara pigg och kry dagen som komma skall. Du låser upp dörren och hinner lagom låsa och ta av ena skon när han slår till. Diselmonstret hoppar fram från bakom dörren. Han slår dig i huvudet med sin stora gummiklubba. Länsar plånboken på ALLA pengar, sprider dina kläder i hallen, badrummet och lägger in vänsterskon i ugnen. Därpå tömmer han en trelitersdunk med disel rakt ner i halsen på dig. Han släpar dig in i sovrummet där han lägger dig halvägs upp i sängen med ena strumpan kvar på foten.

Detta mitt herrskap är anledningen till att du mår som en avskum dagen efter, inte har en spänn på fickan och hittar din jacka halvt nertryckt i grannens brevlåda. Så skyll din baksmälla och dåliga andedräkt på Diselmonstret. ALLT är hans fel!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. Har nog aldrig tänkt på de tärnade morötterna. Kan bero på att jag gärna knaprar morötter.. Men du har med all säkerhet rätt i det du säger.

Jag tror även att DM är i symbios med John Blund, tandfen och rumpnissarna. Men det är en annan historia :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi en utsaxad liten berättelse jag skrev för ngr år sedan.

 

Efter att här på morgonen suttit och ströläst lite DBer måste jag bara berätta om det helgarbetande (han knäcker även Xtra på vardagar) Diselmonstret.

 

Situationen ser ut som följer: Du har varit på krogen, restaurang eller kafe i glada vänners sällskap. ni har kankse ätit en bit och druckit på sin höjd två små starköl. Du går hem i hyffsad tid för att vara pigg och kry dagen som komma skall. Du låser upp dörren och hinner lagom låsa och ta av ena skon när han slår till. Diselmonstret hoppar fram från bakom dörren. Han slår dig i huvudet med sin stora gummiklubba. Länsar plånboken på ALLA pengar, sprider dina kläder i hallen, badrummet och lägger in vänsterskon i ugnen. Därpå tömmer han en trelitersdunk med disel rakt ner i halsen på dig. Han släpar dig in i sovrummet där han lägger dig halvägs upp i sängen med ena strumpan kvar på foten.

Detta mitt herrskap är anledningen till att du mår som en avskum dagen efter, inte har en spänn på fickan och hittar din jacka halvt nertryckt i grannens brevlåda. Så skyll din baksmälla och dåliga andedräkt på Diselmonstret. ALLT är hans fel!!

 

 

Ditt ordföråd måste ju vara i klass med Glimnes :mrgreen:

Ovanstående historia bör onekligen bedömmas vara omåttligt amuserande 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som van midsommarfirare av den lättare sorten så var jag ute i skärgården på ett sommarkollo och var lekfarbror. Så nu mår huvudet och kroppen bättre än på länge. Natur - frisk luft - 3 mål lagad mat om dagen. Tänk va bra man kan ha det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min innan gårdagen nybäddade säng luktar förjävligt.

 

Min toa som var nystädad är inte särskilt nystädad längre.

 

Det känns som jag svalt ungefär 14 knivar. Min hals är helt förstörd och detta visste jag innan jag gick ut igår. Likförbannat sätter man inga gränser för supandet. Huvudet mår braaaaaaaaaaa det med.

 

Nöjd med att vi kom hem iaf. Ett tag verkade det inte ens som vi skulle göra det.

 

Skönt att åka ner o visa sin bästa sida för snygg-frisören. 10 min kvar till bokad tid. Aldrig att jag hinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så underbart att höra hur illa även andra ibland mår dagen efter. Det gör att jag själv inte känner mig som ett totalt överkört vrak.

Delad glädje är dubbel glädje - Delad smärta är halv smärta.

Detta visar att man skall supa med ngn, och även vakna upp dagen efter med ngn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så underbart att höra hur illa även andra ibland mår dagen efter. Det gör att jag själv inte känner mig som ett totalt överkört vrak.

Delad glädje är dubbel glädje - Delad smärta är halv smärta.

Detta visar att man skall supa med ngn, och även vakna upp dagen efter med ngn.

 

Alkiskärring som livskamrat FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkiskärring som livskamrat FTW!

 

Eftersom jag fortfarande har möjligheten att välja min livskamrat så blir det med STÖRSTA sannorlikhet icek en alkiskärring. Men vad framtiden har i sitt sköte vet man ju aldrig :shock:

Och mina tankar gick ju inte direkt att man skulle vakna upp med en livskamrat utan då mera sin nyvunna vän(?) i sängen och stilla undra vem det kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläääh min Kompis ("kompis") sköt mej med luftgevär under en snapstävling för ett par veckersen, och hageljäveln letade sej in i kroppens viktigaste organ: LEVERN :S. Har således varit nykter sedan dess, men nu är de dags för kröken igen, "lill-lörda" imorrn :D!!

 

Icke att förglömma; kan man hoppas på nån härlig spin-off effekt med blyhaglet i levern kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...