Gå till innehåll

Syna med QTs efter 3bet all-in från shortstack?


Recommended Posts

Sju pers kvar i en turnering. Finalbord alltså. Stackarna är grunda och bordet är väldigt fiskigt. Det har varit rätt tight fram till nu då de flesta börjat bli riktigt galna. Antar att det är galningarna som har kommit längst och är kvar nu. Jag har nog en lite halvlös image. Vet inte ifall de anser mig vara duktig, kass, slaskig eller whatever. Jag har inte varit speciellt passiv under turneringens gång.

 

Höjer i alla fall UTG+1 med QTs 2xbb och big blind med totalt 9xbb går all-in. Potten är på 67869 och det kostar 40869 att ta synen. Kolla stackstorlekarna noggrant och avgör om ni tycker jag ska ta synen eller inte.

 

 

iPoker 2,500 Guaranteed Rebuy 3000/6000, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

5 (Button) Button (81508)

6 Small Blind (61108)

7 Big Blind (52869)

10 Seat 10 (118889)

1 Hero (86020)

2 Seat 2 (76260)

3 Seat 3 (91846)

 

Preflop: Hero is in seat 1 with :Qc::Tc:

1 fold, Hero raises to 12000, 4 folds, Big Blind moves all-in for 46869, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småjobbigt läge. Ingen har speciellt skön sits så här högt upp i blindsnivåerna. Du måste stoppa in t40869 till för att syna en pott på t67869. Inga vidare odds.

 

Viktigare ändå är tankarna bakom.

Fi kan ha tolkat din minihöjning på två (tre) olika sätt -

1. Monsterhand (AA, KK) som du verkligen vill ha spel med men inte av hela bordet.

2. Småkass draghand (typ den du har) som inte är värd en större höjning.

(3. Lite för avancerad bluff)

 

Att han ändå väljer att utmana din höjning baserat på 1. tyder på att han har stål och (tyvärr) gäller nog detsamma även om har tror på 2. Eller så anar har svaghet och utmanar med any two. Readberoende.

 

Hur som helst så är valet du har:

1. Fold och behåll 74k i stacken.

2. Syn och vinn = stacken ökar till ca 150k (chiplead!)

3. Syn och förlora = du tappar till 33k och blir bordets nya shortstack

 

För att kunna analysera det hela med någon form av exakthet måste vi veta både prisstruktur och ha en god känsla för FIs pushrange i det här läget.

 

Utan att känna till prisstruktur eller tidigare spel av Fi så säger ändå magkänslan att du bör kasta handen och återgå till pushpoker (alltså sluta miniraisa med marginella händer) iaf tills du är CL.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett väldigt bra inlägg JockePett och även till ni andra som har kommenterat.

 

Prisstrukturen var inte speciellt brant. Vinnaren fick ~$800 och den som åkte 7:a fick ~$180.

 

I efterhand så känns folden väldigt given. Från början så skulle jag antingen ha kastat handen direkt eller ha höjt mer. Speciellt med ett så aggressivt och framförallt korkat bord.

 

Var bara sugen på att få reda på hur många här som är beredda att ta en gamble i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...