Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Då ska vi se... här är en hand som jag spelade igår som blev jäkligt klurig... mest pga att det är dealers om "småpengar"... i snitt har vi 6-7 av 8 till floppen även om det är pottat i PLO.

Bordet är som sagt generellt väldigt slaskigt. FI1 och jag har flera gånger stångats (och eftersom vi lirar minst en gång i veckan, stångats ganska mkt) och det är inte helt ovanligt att det är bluff vs bluff som vi stångas med. Tidigare i partiet har jag synat ner med Q6 hög som stog mot hans Q4 hög (i Texas) i höjd pott preflop, och jag bluffade flop, han synade för att sätta upp ett spel och sedan bettade han river och jag synade på AA952 brädan med Q6. Ett inte helt ovanligt spel mellan oss. FI1 spelar dock omaha mer passivt än t.ex texas. FI2 har jag inte spelat så mkt med. Ganska okej spelare, dock övervärderar hon låga färger i omaha och synar trots dåliga potodds ganska ofta med drag. Bra på värdebets dock.

Min image är lite halvtiltad slaskare(90%seen flops.. dock är det preflopraise bara ca 30-40% av potterna så). Inga problem att 3 barrel bluffa pott, spelar dock bra draghänder,bluffar och nötter likadant. Hyfsad Omahaspelare (långt ifrån expert).

PLO 8 handat

Jag ca 700kr (5d5s6h10c)

FI1 ca 690kr

FI2 ca 300kr

Preflop

4 personer limpar + jag som har övermörkat(straddle) ser en flop. Potten är på 21kr

Flop 4s5c10s

Jag pottar för 21, och får två syner av FI1 och FI2

turn Kc

Bra kort för mig. Jag pottar igen (84). FI2 synar (Efter lite funderan.. känner mig rätt säker på drag). Nu pottar däremot FI1 om. (336kr till). Vad gör man här? Viker? Synar? pottar om?

Saknas någon info, så hojta till så fyller jag på.

• 2 weeks later...
Postad

Det är svårbedömt. Fi kan ha monsterdrag och göra samma sak. Kan också ha träffat med KKxx och då är det jobbigt. Är du sugen på att gambla om hela stacken så pusha. du har ju dock inte investerat så mkt i potten än, kan vara läga att folda.