Gå till innehåll

När ta skott??


Raman

Recommended Posts

Känns som att det inte spelar någon större roll vilken hand man än har, hela tiden så känns det som om dina KK,QQ och även AA biter i gräset...

 

Plockar man upp KK och fethöjjer så sitter det likt förbannat en tomte tvärs över och synar ned dig med A-3 off eller liknande, och slutresultatet behövs väl ine nämnas :evil:

 

Lite synpunkter på följande händer kan vara kul då sjävförtroendet har fått sig en liten knäck.

 

77

88

99

1010

JJ

QQ

KK

AA

 

Regeln no set no bet är ju bra med låga och mellan, men innan man når flop hur bör man egentligen agera för att få bäst utdelning på tex AA, men även överleva med övriga mot A-x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rubriken belyser problemet, ponera att du drar upp KK.

Du sitter p knappen och allt är frid och fröjd, visserligen relativt lågt bord då ruellen gått upp i rök :mrgreen:

 

0.5$ är BB så du flyttar in 4 färska till

 

Flop typ Q-5-3 regnbåge och du vet att den enda som hakat på dig synar allt som rör sig så fort han har någon del av flop oavsett vad.

Du känner dig säker på att han har dam, men vill av någon anledning ge honom ett svårt beslut så antingen en nice höjning runt pott eller högre, möjligtvis trycka in degen och ha det avklarat...

 

Som brev på posten slutar det ta mig f-n på samma sätt hela tiden nu på slutet, han har myket riktigt QQ, men fiskar upp 2 par med sin kicker...

 

Ah bara ett kort exempel för att belysa rubriken.

 

Ett probelm som jag åkte på var bland annat att jag plocka upp topp set, pot var redan helt ok så jag drar in så mycketr som den andre har kvar på bordet.

runner runner för stege och ytterligare en buckla på datorn var ett fktum :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, du tror inte det kan vara så att det är lika för alla? Var glad om dom synar med dåliga kort, sure du kommer bli utdragen men vinna mer i längden

 

Tar du tillräckligt betalt när du väl har en hand? Om du mjölkbetar hela vägen så kommer du ju givetvis bli utdragen oftare. Satsa rejält och kör på bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag håller inte med dig. Mina AA, KK, QQ funkar fint när jag spelar dem hårt innan floppen. (det här är dessutom på limit med en massa tomtesynare)

 

Om jag har KK och floppen visar ett Ess med tre synare kan man väl vara misstänksam på att någon har ett Ess, eller hur? Vad tror du de andra synat dig med, 8-4 eller? Ofta har de typ par som 7-7 eller 10-10 eller nånting.

 

Jag bettar bara på och får jag en stor kontrahöjning kan man väl misstänka att tomten just lyckats dra in tvåparet.

 

Om du har K-K och floppen visar

Q-7-3

och en snubbe synar ditt bet har han troligtvis Q med nånting. Ofta synar tomten bara ner om han inte träffat tvåparet.

 

Oddsen är väl om jag inte räknat fel att han träffar sin kicker efter flop 3 chanser av 45 på vardera turn och river. Så vad oroar du dig för? De andra 42 gångerna missar han ju. Betta på bara. Dessutom måste du väl känna på dig om tomtenissen träffat eller inte och låta bli att syna hans jätte kontrahöjning?

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska du skotta, jo det ska ja tala om för dig!

 

 

Julafton är ett utmärkt tillfälle att skotta på. Själv skottar ja ofta på julafton då de ofta kan vara mycke snö just kring juletider. Du bör även tänka på att skotta tidigt på dagen så du hinner få undan snön redan innan eventuella jäster anländer.

 

Ett tillfälle då du blir i stort sätt blir tvungen att skotta är ju Tex ifall du ska till jobbet, bilen sitter fast i snön och du har helt enkelt inget annat val än att skotta undan snön. Ofta mycke tiltande då de vanligtvis resulterar i att man blir sen till jobbet :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående skott så tycker jag att scott Adams är bra. Han menar att man aldrig skall underskatta människors girighet, kåthet, eller lathet. Det borde betyda att man skall visa upp en stor stack, flörta med alla, samt göra det bekvämt för motståndaren att göra fel, för att maximalt utnyttja mänskliga beteenden i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska du skotta, jo det ska ja tala om för dig!

 

 

Julafton är ett utmärkt tillfälle att skotta på. Själv skottar ja ofta på julafton då de ofta kan vara mycke snö just kring juletider. Du bör även tänka på att skotta tidigt på dagen så du hinner få undan snön redan innan eventuella jäster anländer.

 

Ett tillfälle då du blir i stort sätt blir tvungen att skotta är ju Tex ifall du ska till jobbet, bilen sitter fast i snön och du har helt enkelt inget annat val än att skotta undan snön. Ofta mycke tiltande då de vanligtvis resulterar i att man blir sen till jobbet :-(

 

Det måste se rätt lustigt ut när det kommer några paket jäst... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...