Gå till innehåll

Nytt kort till NETELLER


checkamat

Recommended Posts

  • Svars 258
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tog just ut lite pengar till kortet. Men hur lng tid tar det innan det kommer in?

 

tagit över 1H nu..

Står klart och tydligt att det tar ca en bankdag... BTW jag slapp betala endollarsavgiften på mitt uttag till uttagskortet. Eller menar de med denna att man får betala $1 om man sätter tillbaka pengarna till NETeller?: Load from NETELLER e-wallet $1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man får denna info först när man aktiverat kortet tänkte jag det kunde vara till nytta här:

 

Max Refund Total (Max Card Balance) $20,000.00

Max Load Amount Per Day $20,000.00

Max Number of Loads Per Day 3

 

ATM Only

Max Times used Per Period Limit (Max trans cnt per day) 5

Maximum Cash Withdrawal $1,000.00

 

POS Only

Max Times used Per Period Limit (Max trans cnt per day) 10

Max Daily Purchase $20,000.00

Max number of Refund/Replenish 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat kortet i bankomat i Sverige och det funkar fint. Dessutom fick jag exakt samma dollarkurs som DN visar, vilket verkar innebära att dom inte tar någon valutaväxlingsavgift på 1,9% som det står eller att den svenska banken gör växling till dollar innan uttag och utan avgift. Detta kort tillsammans med Neteller måste vara det mest kostnadseffektiva sätt som du kan ta ut dina pokerpengar på. Upp till $1000 i bankomat, samt $20.000 i köp om dagen klarar nog de flesta sig på, även om du spelar på hyffsat höga nivåer.

 

Har dock stött på ett problem, ITunes Store tar inte emot mitt kortnummer, det står att detta kort inte går att använda för köp i Sverige. Kan vara ett problem enbart hos dom, men om fler haft problem med andra siter skulle nu kunna posta det här.

 

Dessutom kan det vara bra att veta att det kan ta upp till 3 bankdagar att få sina pengar från Neteller till kortet, men trots vad som anges är det kostandsfritt att sätta över dom till kortet.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall till Vegas i slutet av November. Jag frågar nu de som har ett Neteller kort om det värt att skaffa ett netellerkort? Om jag har förståt rätt fungerar det bra att ta ut pengar med, det fungerar i USA, det kostar inget som det gamla kortet gjorde, det fungerar även bra i Sverige och det fungerar i alla uttagsautomater?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...