Gå till innehåll

Vilken låt blir sommarplåga 2007?  

43 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken låt blir sommarplåga 2007?

• Frida - Dunka mig gul & blå
      18
    • Laser - Det var en gång en fågel
      11
    • Kobojsarna - Sång Om Ingenting
      14

Recommended Posts

Postad

Har skummat igenom diverse fjortiscommunityn i hopp om att lista ut vilken låt som kommer bli sommarplåga 2007.

Kan ju börja att se tillbaka på tidigare år(källa gp):

"Boten Anna" Basshunter (2006)

"Crazy frog" Axel F (2005)

"Hej hej Monika" Nic and the Family (2004)

"Här kommer alla känslorna" Per Gessle (2003)

"The ketchup song" Las Ketchup (2002)

Iår hittar jag 3st tydliga favoriter:

Frida - Dunka mig gul & blå

Laser - Det var en gång en fågel

Kobojsarna - Sång Om Ingenting

Laser är lite Basshunter-varning. Kobojsarna lite också, men går ju väldigt bra på dansgolv och kanske ligger rätt i tiden. Frida är annorlunda och en riktigt bra låt, men är mer efterfest än party. Vilken låt tror ni blir Sommarplåga 2007?

Postad

boten anna e ju faktiskt grymt populär tro det eller ej utomlands även på icke charter och har ju blivit översatt till lite olika språk.

Det hela är jättesjukt och man får ju självmordstankar av tanken på att våran största musikexport kan vara en fjortis med aspergers...........

Postad

I radioväg kan det kanske bli markoolios sommarlåt.

Om det skulle visa sig bli den där dunka mig gul och blå låten - som om jag minns rätt (hört den en gång) - sjöngs och pratades av någon musikaliskt talanglös tjej med någon jävla danskdialekt och med en text som bara gjorde att man hoppades att någon fort som fan dunkade en själv gul och blå (inte menat på samma sätt som i låten) så vette fan vad jag tar mig till.

Den är ärligt talat det kanske sämsta jag har hört. Boten Anna och samtliga finska schlagerdeltagare inkluderat.

Postad

Kul att du kallar skånska för dansk dialekt. Innovativt. Måste säga att jag att jag blev besviken på dunka mig. Hade hört att det skulle vara en svängig låt med en kvinnlig Timbuktu som ville påsatt tills hon såg ut som svenska flaggan. Låter ju bra på pappret men det hela var ganska taffligt. Väntar med spänning på Skugges krönika om låttexten som lär komma när den väl etsat sig fast i det kommersiella medvetandet.

Postad

"det här är en sång om ingenting

så alla bratz kan hoppa omkring

e på klubben, dricker skumpa

och alla brudar tar på min rumpa

det här är en sång om ingenting

så alla bratz kan hoppa omkring

o i baren shotar vi jäger

för att visa vem som äger"

När man trodde att en låttext inte kunde bli mer meningslös än Basshunters texter :shock::mrgreen:

Postad

Lol, kvinnligTimbuktuaments. Hon låter precis som man kunde vänta sig av en som marknadsförs på det sättet. Och det är inte en komplimang, även om Timbuktu själv är rätt genomlidlig mellan varven.

Finns det inte en låt som heter typ karatefylla också? Borde kunna bli nåt.

Postad

Lyssnade på den där Fridalåten häromdagen, då jag såg den nämnas nån annanstans också.

Är det så här lågt vi sjunkit? Jag menar...visst, Basshunter i all ära, det var ju i varje fall polerat på så vis att alla svåra och jobbiga toner och ljud besparades lyssnaren. Men...den där Fridadyngan...det måste ju även idioter tycka låter förjävligt? Att hon sedan sjunger "tonka" istället för "dunka" höjer väl inte betyget direkt.