Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FI är grymt tight. Spelar 16/3... Kan direkt sätta honom på ett monster då re-raisen kommer.

Slaktar jag handen postflop? Synpunkter på hur jag skulle kunnat spelat den vore uppskattat. Många klarar inte att lägga på turn som FI gör, men frågan är om jag kunde fått in mer, genom att kanske checka bakom.

Ville inte slowa den för hårt med tanke på stackdjupet bara..

** Game ID 1359620164 starting - 2007-05-02 18:37:26

** Moutarde [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- m_wikhall sitting in seat 1 with $108.76

- Joe_21 sitting in seat 2 with $590.38

- salvo74 sitting in seat 3 with $231.00

- bratlien sitting in seat 4 with $81.00 [Dealer]

- badboy6666 sitting in seat 5 with $148.53

- N_W_ sitting in seat 6 with $440.40

badboy6666 posted the small blind - $1.00

N_W_ posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Joe_21: 10 of Diamonds, 10 of Spades

m_wikhall raised - $6.00

Joe_21 called - $6.00

salvo74 folded

bratlien folded

badboy6666 folded

N_W_ raised - $26.00

m_wikhall called - $26.00

Joe_21 called - $26.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, 10 of Hearts, 8 of Clubs

N_W_ bet - $45.00

m_wikhall folded

Joe_21 called - $45.00

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

N_W_ checked

Joe_21 bet - $81.59

N_W_ folded

N_W_ shows: Ace of Clubs, Ace of Diamonds

Joe_21 mucks:

Joe_21 wins $247.59 from the main pot

End of game 1359620164

Postad

Försökte prica in han med en halvpottsbet. Frågan är om det inte hade varit bättre att checka turnen. Då hade jag kanske kunnat fått in en till bet på river, men vet inte om det hade varit värt risken. Hade ett ess eller en kung droppat hade jag fått stora problem då jag visste exakt vilka två händer han kunde ha i princip..

Funderade på om en raise på floppen hade varit bättre, typ minraise. Som för att kika om min JJ-QQ var god lr ngt. Vetefan, han kan inte direkt sätta mig på ngn av de händerna heller eftersom jag hade trebetat dem preflop :P

Problematiskt..

Postad

Jag höjer till 120-150 här. Är du ganska säker på att han har AA här så tror jag att det är troligare att han synar dig här än på turn. Jag tror det är väldigt svårt att släppa AA på denna floppen. Jag tror att Fi lätt blir skrämd av att man "bara" synar och sedan bettar i detta läge (fortfarande VÄLDIGT tight att släppa turn av Fi).

Postad

Vilka händer vill du bygga pott på turn mot FI här? Tänk då på att ni sitter med ca 250bbs. Du spelar 6handed och synar bara ett raise med TT. Då spelar du nog dina 22-TT exakt såhär preflop. de ligger 2,T,8,6. De enda draget sitter också på turn om du har vart slaskig nog att syna pf med en 79s. Tycker inte folden är konstig alls, han har helt enkelt mycket bra koll på dig.

Tycker dock din halvpot bet är de bästa spelet här av dig, då du kan locka in han att syna av en liknande bet på rivern. Dock med djupare stackar höjer jag ganska ofta floppen här.

Bra spel av dig, bättre av honom.

Postad

Hmm vet inte vad du har för stats på N_W_ men jag har då inte 3% PFR. Men du hade visserligen rätt i det här fallet.

Däremot tycker jag du gör ett stort misstag genom att bara syna flopp. Om han är tajt som du säger, kommer han få mycket svårare om du minraisar honom på flopp. Ni har ju jättelika stackar!!

Sen skriker ditt turnbet styrka tycker jag. Beta mer.

Postad

Tycker han spelar konstigt. Men bättre att bygga potten på floppen tycker jag. Då har han inte så stor chans att komma undan så billigt. Du kommer reraisa med JJ-KK ofta på den floppen och han kan därför inte lägga.

Har han inte JJ-AA kommer du inte få något mer betalt ändå. Lika bra att köra på direkt IMO.

Postad
Tycker han spelar konstigt. Men bättre att bygga potten på floppen tycker jag. Då har han inte så stor chans att komma undan så billigt. Du kommer reraisa med JJ-KK ofta på den floppen och han kan därför inte lägga.

Har han inte JJ-AA kommer du inte få något mer betalt ändå. Lika bra att köra på direkt IMO.

Hur ofta har han JJ-KK här då med sitt pf-spel? Dock så är de fördel att bygga potten på flop med dessa stackar.

Postad

Tycker du spelade handen bra fast du borde raisat floppen eftersom du "vet" att han har AA/KK typ.

Det fula är att han veta att du vet vad han har vilket möjliggör folden även om den är för vek i mina ögon ändå. Han blir ju sjukt jävla sårbar om han foldar här för ofta. Skulle aldrig visat handen.

Postad

alltså man förstår ju fi:s resonemang men om ni ej spelat massor med händer med varandra så är det ju som dlinder säger, han reppar AK, halvpottar ju bara flopp och sen halvpottar du turn, liksom det råkade vara rätt denna gången att folda.

skulle du spela AA-JJ så här ibland och vet fi det i¨såfall?

Postad

Jag kan inte heller tycka att du gör nåt större fel. Turn-bettet kan ju mycket väl vara ett probe-bet. Jag förstår inte hur han hittar folden. Med facit i hand framstår han som ett geni, men att vika AA så lätt kan inte vara vinnande i längden.

Och att visa upp korten när man inte måste är ett misstag. I synnerhet i ett sånt här fall. Automuck på.

Postad

Bra fold av fi på denna supertorra flop om HERO är vek-tight. Jag har själv gjort många liknande folder då jag vet att fi inte floatar för att plocka upp potten. Tycker det är bättre att höja floppen här dock, det ser mycket bluffigare ut och tror det är större chans att han stackar av där.

Postad

Osmart av Fi att visa handen. Visst bara att hålla med.

Men folden?

Betänk att det är dubbla inköp och att par i ess är just bara är ett par och inget annat.

Floppen är väl inte direkt drömfloppen för ett set som är uppe mot AA.. vad ska du ha liksom?? Vad synar du PF med JT,AT?? knappast.. Han med AA vet att du synar för setvalue. Floppen kommer rainbow å du ger action.

Turn en sexa och du kan ha stegen om du spelat 97s (vilket jag skulle göra alla dagar i veckan i din sits)

Sen ett typiskt mjölkbet från din sida.. "-Jag har faktiskt bara ett par, Jag är inte committad och det kommer bättre lägen att stacka honom" tänker Fi och foldar.

Mitt råd till dig är att raisa på floppen. Det skriker informationsraise och då hade du i alla fall fått in MINST 45$ till i potten, för hade Fi lagt sig då hade han varit sjukt paranoid.

Postad
Bra fold av honom? Det tycker jag inte. Han representerar missad AK med sin check på turn, du testar honom - tom eller ej. Han lägger sina äss. Så sjukt vekt.

LOL!

Bra att lägga sig när man bara har 2 outs? Jag tycker i alla fall det.

Sjukt snygg läggning, konstigt att du inte fick mer betalt!

Postad

Jag floatar inte speciellt ofta med rags, men däremot skulle jag troligen syna floppen med mer än TT här. T.ex 99, JJ, QQ.

Kanske hade jag inte betat ut turnen utan checkat bakom med dessa händer för att hålla nere potten mot en ubertight FI dock.. Kanske var det han snappade upp.

Tack för tipsen. Borde raisat floppen, eller helt enkelt checkat turn också i hopp om att få in en bet till på river. Hade ett ess droppat då hade han betat ut stort och jag hade givetvis bara synat.